zeeker Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 hvor mye koster det og få godkjent senkinga? Biltilsynet har en fastpris på 430,- pr time. ( + evt gebyr for nytt vognkort som jeg ikke husker) Så det er ikke så dyrt :) Go for it Siter Zeeker - The Only One __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 koster akkurat en 500lapp inkl papir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 da er det ikke så gæli. om man bytter stoler, må det godkjennes? Er det noe problem å få godkjent detta evt? må 3" eksos godkjennes? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740TIC-89 Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Her er bilder av min med 40mm senkesett og litt stereoanlegg: Jeg synes den er passe lav bak, men litt høy fram. Skulle egentlig vært litt stivere bak, ettersom det har en tendens til å gå hardt utover hjulbuer noen ganger.. Hvordan er det å få godkjent Bilstein ClubSport på 740/940, og hvor mye kortere er de? Mvh Olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 clubsport er jo til 240, og er ca 80mm kortere enn en standard 940 demper, så for å få det sammen må du enten ta av litt på fjørå, og da ikke godkjent, eller så vil du få et så utav sattans forspenn på fjørene at jeg vil tro bilen blir så å si u-kjørbar.. sprint derimot, som er den korte demperen til 7 og 9serien, er null prob. er ikke krav om godkjenning av demperbytte, så er bare å bestille å skru på;) de er ca 40mm kortere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Smokk på Sprint :) Funka som F*n på min. Stiv ja. Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon89 Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Er det bare meg eller er bakdemperne mye tynnere enn dem framme ? :P så på mine bilstein... va jo drit tynne i stemple i forhold til dem framme... er dette rett... Siter Volvo 940 - http://www.bilforumet.no/900-serien/183109-hakon89s-volvo-940-a.html EX Volvo 740 GL http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=152701 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Mine ser også sånn ut. Er vel bare det at framdemperne er drit kraftig i forhold til original. Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740TIC-89 Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 clubsport er jo til 240, og er ca 80mm kortere enn en standard 940 demper, så for å få det sammen må du enten ta av litt på fjørå, og da ikke godkjent, eller så vil du få et så utav sattans forspenn på fjørene at jeg vil tro bilen blir så å si u-kjørbar..sprint derimot, som er den korte demperen til 7 og 9serien, er null prob. er ikke krav om godkjenning av demperbytte, så er bare å bestille å skru på;) de er ca 40mm kortere Ok, syntes det stod at det ble anbefalt ClubSport til 740/940 lenger opp på sida, men mulig jeg misforstod. Min er iallefall for myk bak, er lei av å kjenne lukta av brent gummi og innerskjerm etter hver oppoverbakke..;) Er det noen muligheter for å få den lavere fram på lovlig vis? Bestille fjærer fra Åkrene Fjærfabrikk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbokassa Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Ok, syntes det stod at det ble anbefalt ClubSport til 740/940 lenger opp på sida, men mulig jeg misforstod. Min er iallefall for myk bak, er lei av å kjenne lukta av brent gummi og innerskjerm etter hver oppoverbakke..;) Er det noen muligheter for å få den lavere fram på lovlig vis? Bestille fjærer fra Åkrene Fjærfabrikk? det ble ikke bokstavlig talt anbefalt ClubSport til 740/940, men det ble frarådet å bruke Racing, så lenge det ikke skulle være en sint asfaltracing bil. Jeg vet ikke med sprint men. Er sprint stivere enn ClubSport og mykere enn racing, eller noe i den duren? Siter Ska'ru ha bil, kjøp Volvo ;P Min Volvo 940LT '95 http://www.bilforumet.no/900-serien/198777-volvo-940-lt-95-a.html#post2211403 Volvo 240 isbil prosjekt: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/184248-volvo-240-gate-isbil-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.