Gå til innhold

Trenger flere revers-gir

Ranger emnet


Dovrebanen

Anbefalte innlegg

Siden du forholder deg til en teoretisk og uendelig stor hjulstørrelse så har vi selvsagt også en uendelig stor motoreffekt fra lave turtall som fint klarer å dra i gang dette kjøretøyet...

 

Hvis du har uendelig stor motoreffekt på lave turtall, så kan du ha uendelig store hjul, slik at topphastigheten blir uendelig høy.

 

 

Jeg hadde ikke brukt od i revers på m46 kassa. Varer ikke mange gangene da.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Akkurat som de fleste biler ikke ville klare å starte om de hadde 1:1 utveksling i bakakselen.

 

Men det skal sies at jeg egentlig tenkte på split-aksling som fungerer som halv-gir, ikke som krypegir. Men det er strengt tatt bare semantikk og utvekslingsforhold.

 

Se for dere boka:

 

Semantikk og utvekslingsforhold - En lingvistisk tilnærming til utvekslingsforhold og uendelig store hjul

 

Forfatter: Slitenvolvo - Moralist fra NORD

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp en volvo 340 eller no sånt, har ikke de med det reimdrift systemet. har ikke de lik fart begge veier ?

 

Ja kjøp en rem-johan.. automat variator sak... toppfart 70 km/t, fremover og bakover :D

340 med 1,4 renault og med automatvariatorgirsystem er ikke akkurat noe akslerasjonsmonster.. bare sluring og during!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan karnsje bruke en gear vendor kasse etter en amerikansk automat kasse det er en girkasse med høy lav utveksling som gir deg et overdrive på gamle 3trins automater. Tror du med den kunne få to revers gir og 6 gir forover. Vil nok fungere som gamle split gir kasser til lastebil tror jeg. Har lyst på en selv til hobbybilen. Kjedelig å kjøre langt med høyt turtall, men gud så gøy å trå på gassen og kjenne at ting skjer fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Når temaet først er på banan kan jeg fortelle en liten historie om min far. Han hadde en gang en 1929 A-ford lastebil, som han syntes hadde utveksling i laveste laget... Han fant derfor ut at det var en god ide å kappe ut en bit av mellomakslingen, å sette inn en gearkasse fra en volvo duett elns. Denne var selvsagt montert bak-fram, slik at man hadde plenty med overgear å velge mellom. En av bivirkningene av dette var at han plutselig også hadde sju eller åtte reversgear:driving

 

Ettersom fattern jobber på flyplass hadde han også gode muligheter for å teste nettopp hvor fort den gikk bakover... jeg har aldri fått noe tall, men han påsto han "holdt trafikken fint". Dette gjalt da riksveien som går langs rullebanen, som forøvrig hadde 80-sone på denne tiden.

 

Det hører med til historen at volvokassa måtte byttes et utall ganger. Den måtte stå i direkte hvis det var snakk om høye belastninger, noe som ble glemt til stadighet. Jeg lærte mange stygge ord hver gang vi lista oss hjem med kubbeakslingen i alle retninger:)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når temaet først er på banan kan jeg fortelle en liten historie om min far. Han hadde en gang en 1929 A-ford lastebil, som han syntes hadde utveksling i laveste laget... Han fant derfor ut at det var en god ide å kappe ut en bit av mellomakslingen, å sette inn en gearkasse fra en volvo duett elns. Denne var selvsagt montert bak-fram, slik at man hadde plenty med overgear å velge mellom. En av bivirkningene av dette var at han plutselig også hadde sju eller åtte reversgear:driving

 

Ettersom fattern jobber på flyplass hadde han også gode muligheter for å teste nettopp hvor fort den gikk bakover... jeg har aldri fått noe tall, men han påsto han "holdt trafikken fint". Dette gjalt da riksveien som går langs rullebanen, som forøvrig hadde 80-sone på denne tiden.

 

Det hører med til historen at volvokassa måtte byttes et utall ganger. Den måtte stå i direkte hvis det var snakk om høye belastninger, noe som ble glemt til stadighet. Jeg lærte mange stygge ord hver gang vi lista oss hjem med kubbeakslingen i alle retninger:)

 

Haha! Er jo 80-sone og greier!

 

EDIT: Er det andreas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår