airone Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Jeg hadde tidligere problemer med at motoren lugget litt på tomgang, og ved overgang fra gasspådrag til motorbrems. Renset tenningskabler og kontakter med spray, og byttet tennplugger og pluggkabler,og bilen går bedre enn noen gang, og er blitt en drøm å kjøre. Men fra å starte nesten raskere enn jeg klarte å skru om nøkkelen, tar det nå alltid 2-4 sek med kinning på starteren før motoren tenner, men da går den som sagt bedre enn noen gang før. Noen som har en anelse om hvor jeg skal starte å lete? Jeg må få orden på dette, ettersom bilen skal selges, da jeg har arvet en nyere og dyrere bil. (95mod med lexuslykter bak, after market lykter forran, sportseter, nye bremser forran og bak, nye endeledd forran, og overhalt motor. står i oslo) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 ttt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madz_lunde Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 ttt Hadde samme problem. Begynte selvfølgelig på de vanskeligste plasser og tenkte ikke på det enkleste:P -Eg strammet over klemmene på batteriet. var veldig løs. Men er en ting til; Framme på dysegalleriet sitter det en lik ventil som er på dekkene der du fyller luft. Der kan det skrues på ett måleinstrument som måler bensintrykket. Mulig at bensinpumpen er på vei til å ryke eller er dårlig. Du får de rette måleverdiene ved å ringe autorisert Chrysler/Dodge forhandler;) Lykke til, Mads. Siter *Skoda Octavia vRS - 2010*Vw e-Up! - 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Hadde samme problem.Begynte selvfølgelig på de vanskeligste plasser og tenkte ikke på det enkleste:P -Eg strammet over klemmene på batteriet. var veldig løs. Men er en ting til; Framme på dysegalleriet sitter det en lik ventil som er på dekkene der du fyller luft. Der kan det skrues på ett måleinstrument som måler bensintrykket. Mulig at bensinpumpen er på vei til å ryke eller er dårlig. Du får de rette måleverdiene ved å ringe autorisert Chrysler/Dodge forhandler;) Lykke til, Mads. Jeg har rensa og skrudd til batteripolene. rensa masse kontaktpunkt. Så jeg får vel prøve bensintrykktesting. takk for tipset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 jeg har fått tips på Neons.org - The best neon site on the net! om det kan være cam sensoren, eller ledningen/koblingen til denne som forårsaker startproblemene. Jeg har funnet ut hvor denne kontakten sitter, og jeg har vært av med den mellom siste gang bilen startet normalt, og at den begynte å skape seg. Det jeg lurer på, er om det er noe jeg må passe på hvis jeg skal skru ut denne sensoren, for å sjekke om det er noe galt i kontakten, og hvor ledningene som kommer ut av sensoren/kontakten går hen? Tar sensoren pulser fra de 4 kontakene oppe på fronten av motoren feks (jeg har vært av med dem også for å smøre/fuktdrive)? Og, er det noen som har peiling på pris på denne sensoren, og evt ledningsnett videre ut fra cam sensoren koster? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 jeg har fått tips på Neons.org - The best neon site on the net! om det kan være cam sensoren, eller ledningen/koblingen til denne som forårsaker startproblemene.Jeg har funnet ut hvor denne kontakten sitter, og jeg har vært av med den mellom siste gang bilen startet normalt, og at den begynte å skape seg. Det jeg lurer på, er om det er noe jeg må passe på hvis jeg skal skru ut denne sensoren, for å sjekke om det er noe galt i kontakten, og hvor ledningene som kommer ut av sensoren/kontakten går hen? Tar sensoren pulser fra de 4 kontakene oppe på fronten av motoren feks (jeg har vært av med dem også for å smøre/fuktdrive)? Og, er det noen som har peiling på pris på denne sensoren, og evt ledningsnett videre ut fra cam sensoren koster? koster ca 1046,- for sensor + led.nett. vet ikke hvilken årsmodell du har men du må mest sansynlig ha led.nettet uansett pga det er en annen stikker på den nye sensoren. Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 koster ca 1046,- for sensor + led.nett. vet ikke hvilken årsmodell du har men du må mest sansynlig ha led.nettet uansett pga det er en annen stikker på den nye sensoren. Neon'n min er 95mod. Det er ikke noe oljesøl osv hvis jeg skrur ut sensoren er det? Greit med føre var osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
culsmog Skrevet Januar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 Neon'n min er 95mod. Det er ikke noe oljesøl osv hvis jeg skrur ut sensoren er det? Greit med føre var osv... da er det 100% sikkert at du trenger ledn.nettet til sensoren viss ikke den har vert skiftet før? og nei blir ikke noe søl eller noe.. er i såfall bare 1-2 dråper men det kan du nok leve med. Siter Mine biler: Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal) Chrysler Neon 1995 (amcarneon) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2008 da er det 100% sikkert at du trenger ledn.nettet til sensoren viss ikke den har vert skiftet før?og nei blir ikke noe søl eller noe.. er i såfall bare 1-2 dråper men det kan du nok leve med. da får jeg skru ut sensor og ta ut ledningsnett, og teste om det går signaler fra kontakt til kontakt. Takk for hjelpen så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.