Gå til innhold

tregstartet

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg hadde tidligere problemer med at motoren lugget litt på tomgang, og ved overgang fra gasspådrag til motorbrems.

Renset tenningskabler og kontakter med spray, og byttet tennplugger og pluggkabler,og bilen går bedre enn noen gang, og er blitt en drøm å kjøre. Men fra å starte nesten raskere enn jeg klarte å skru om nøkkelen, tar det nå alltid 2-4 sek med kinning på starteren før motoren tenner, men da går den som sagt bedre enn noen gang før.

 

Noen som har en anelse om hvor jeg skal starte å lete?

Jeg må få orden på dette, ettersom bilen skal selges, da jeg har arvet en nyere og dyrere bil.

(95mod med lexuslykter bak, after market lykter forran, sportseter, nye bremser forran og bak, nye endeledd forran, og overhalt motor. står i oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
ttt

 

Hadde samme problem.

Begynte selvfølgelig på de vanskeligste plasser og tenkte ikke på det enkleste:P

-Eg strammet over klemmene på batteriet. var veldig løs.

 

Men er en ting til; Framme på dysegalleriet sitter det en lik ventil som er på dekkene der du fyller luft. Der kan det skrues på ett måleinstrument som måler bensintrykket. Mulig at bensinpumpen er på vei til å ryke eller er dårlig. Du får de rette måleverdiene ved å ringe autorisert Chrysler/Dodge forhandler;)

 

Lykke til,

Mads.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem.

Begynte selvfølgelig på de vanskeligste plasser og tenkte ikke på det enkleste:P

-Eg strammet over klemmene på batteriet. var veldig løs.

 

Men er en ting til; Framme på dysegalleriet sitter det en lik ventil som er på dekkene der du fyller luft. Der kan det skrues på ett måleinstrument som måler bensintrykket. Mulig at bensinpumpen er på vei til å ryke eller er dårlig. Du får de rette måleverdiene ved å ringe autorisert Chrysler/Dodge forhandler;)

 

Lykke til,

Mads.

 

Jeg har rensa og skrudd til batteripolene. rensa masse kontaktpunkt. Så jeg får vel prøve bensintrykktesting. takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

jeg har fått tips på Neons.org - The best neon site on the net! om det kan være cam sensoren, eller ledningen/koblingen til denne som forårsaker startproblemene.

Jeg har funnet ut hvor denne kontakten sitter, og jeg har vært av med den mellom siste gang bilen startet normalt, og at den begynte å skape seg.

Det jeg lurer på, er om det er noe jeg må passe på hvis jeg skal skru ut denne sensoren, for å sjekke om det er noe galt i kontakten, og hvor ledningene som kommer ut av sensoren/kontakten går hen? Tar sensoren pulser fra de 4 kontakene oppe på fronten av motoren feks (jeg har vært av med dem også for å smøre/fuktdrive)?

Og, er det noen som har peiling på pris på denne sensoren, og evt ledningsnett videre ut fra cam sensoren koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått tips på Neons.org - The best neon site on the net! om det kan være cam sensoren, eller ledningen/koblingen til denne som forårsaker startproblemene.

Jeg har funnet ut hvor denne kontakten sitter, og jeg har vært av med den mellom siste gang bilen startet normalt, og at den begynte å skape seg.

Det jeg lurer på, er om det er noe jeg må passe på hvis jeg skal skru ut denne sensoren, for å sjekke om det er noe galt i kontakten, og hvor ledningene som kommer ut av sensoren/kontakten går hen? Tar sensoren pulser fra de 4 kontakene oppe på fronten av motoren feks (jeg har vært av med dem også for å smøre/fuktdrive)?

Og, er det noen som har peiling på pris på denne sensoren, og evt ledningsnett videre ut fra cam sensoren koster?

 

koster ca 1046,- for sensor + led.nett. vet ikke hvilken årsmodell du har men du må mest sansynlig ha led.nettet uansett pga det er en annen stikker på den nye sensoren.

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster ca 1046,- for sensor + led.nett. vet ikke hvilken årsmodell du har men du må mest sansynlig ha led.nettet uansett pga det er en annen stikker på den nye sensoren.

 

Neon'n min er 95mod.

 

Det er ikke noe oljesøl osv hvis jeg skrur ut sensoren er det?

 

Greit med føre var osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neon'n min er 95mod.

 

Det er ikke noe oljesøl osv hvis jeg skrur ut sensoren er det?

 

Greit med føre var osv...

 

da er det 100% sikkert at du trenger ledn.nettet til sensoren viss ikke den har vert skiftet før?

og nei blir ikke noe søl eller noe.. er i såfall bare 1-2 dråper men det kan du nok leve med.

Mine biler:

Chevrolet Camarao z28 1985 (strøken orginal)

Chrysler Neon 1995 (amcarneon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det 100% sikkert at du trenger ledn.nettet til sensoren viss ikke den har vert skiftet før?

og nei blir ikke noe søl eller noe.. er i såfall bare 1-2 dråper men det kan du nok leve med.

 

da får jeg skru ut sensor og ta ut ledningsnett, og teste om det går signaler fra kontakt til kontakt.

 

Takk for hjelpen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår