Gå til innhold

Advarsel! innkalt til teknisk kontroll pga mistanke om ulovlig ombygging og trimming

Ranger emnet

Skrotnisse

Anbefalte innlegg

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har skrevet i prosjekttråden min at jeg har fått godkjent søknaden min til biltilsynet, noe jeg har :) Så jeg slipper heldigvis dette.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet i prosjekttråden min at jeg har fått godkjent søknaden min til biltilsynet, noe jeg har :) Så jeg slipper heldigvis dette.

Jeg regner med dette med at du har høy nok IQ til at du ikke lyver i dine utsagn på prosjekttråden?

Om du påstår du har fått dette godkjent og så går du i denne tråden og skriver "Jeg får ikke pes, pga. jeg skrev i min tråd at jeg har fått godkjent", så legger du iallefall opp for at de skal kontrollere din bil og din eventuelle godkjenning.

Det er jo sånn at det skal settes eksempler og om du tror du klarer å lure de, så skal de gjerne slå enda hardere ned på deg.

Lykke til med babben :-)

-- Hilsen en som har fått "pes" fra diverse forumbrukere, pga. jeg har fått godkjent alle mine endringer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å heller skrive i prosjekttrådene ting som ala "i går var jeg hos vegesenet og fikk godkjent blabla" og "nå har jeg betalt avfgiftene for effektøknigen" etc. Er vel litt mindre sjans for at noen faktisk gidder å sjekke det nærmere da.

:D

Og til deg skrotnisse:

Er for jævlig at folk som deg skal drive å trimme gamle volvoer, så jeg er glad staten tar sånt på alvor. God bruk av tid dette!

(For legge til at dette var ironi hvis det skulle være tvil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem i at en kan bli "tatt" for å ha gjort ikke godkjente endringer på en bil. alle her inne vet at endringer skal godkjennes, om en ikke gidder-ja så får en ta følgene av det.

Det jeg derimot ser store problemer med er at ansatte i vegvesenet bruker arbeidstiden sin til å lete etter "offer" på nettet. Etaten sliter angivelig med ekstremt arbeidspress og manglende søkere til ledige stillinger, det tar uker og måneder å få en time for kontroll/godkjenning, men tid til å surfe på nettet og leke "politi"-det har de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg derimot ser store problemer med er at ansatte i vegvesenet bruker arbeidstiden sin til å lete etter "offer" på nettet. Etaten sliter angivelig med ekstremt arbeidspress og manglende søkere til ledige stillinger, det tar uker og måneder å få en time for kontroll/godkjenning, men tid til å surfe på nettet og leke "politi"-det har de.

Helt enig. Skremmende at en offentlig etat som stadig har for lite penger og ressurser kan bruke tid på å gjøre livet mest mulig surt for folk som har en hobby.

Begynn med dop folkens, det er ikke så farlig. Tross alt værre med en halv tomme for brede felger på en 240.

Enda mer skremmende er det at den samme etaten, riktignok en annen avdeling, står for utbygging og vedlikehold av vegene våre. Når det skjer noe er de veldig raske til å skylde på at underleverandører ikke har gjort jobben riktig. Som om det har noe med saken å gjøre. Kjøper man en Audi til en halv mill, og det skjer noe med bremsene kan ikke Møller si at det har ikke vi noe med, for bremsene, nei de kommer fra Girling, så det er deres ansvar..

Statens Vegvesens nye sjef ser det som sin fremste oppgave å gjenopprette tilliten til Vegvesenet. Godt å se at han er i gang med det

:ass:

Jeg vil heller bli påkjørt av en trimma 240 enn å få en tunnel i hodet...

Så kan vegvesenet heller ta en runde og etterdra hjulmuttrene på sine egne biler, før fler blir drept av trillende hjul...

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at de gidder å kikke på så gammle biler,for der er det jo ikke noen penger for de å hente.(tollvesnet som stikker av med penga men)

Ikke sikker på om bilen din er veteran eller ikke,import osv,men på en veternan er det jo ikke hk-avgift om den er regga inn i landet i går og trimma i dag...

Mye styr for evt å få avregistrert en gammal volvo..

Bruk noen dager og gjør den orginal,og få den godkjent.

Gogutta sitter sikkert å leser denne tråden også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan vel ikke bruke noe du har skrevt på internett mot deg? Kan jo si det bare var oppspinn og løgn, også komme med en original motor:) Sånn hypotetisk..

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at de gidder å kikke på så gammle biler,for der er det jo ikke noen penger for de å hente.(tollvesnet som stikker av med penga men)

Ikke sikker på om bilen din er veteran eller ikke,import osv,men på en veternan er det jo ikke hk-avgift om den er regga inn i landet i går og trimma i dag...

Mye styr for evt å få avregistrert en gammal volvo..

Bruk noen dager og gjør den orginal,og få den godkjent.

Gogutta sitter sikkert å leser denne tråden også..

er nok det som kommer til og skje. dugnad med noen kamerater 1 helg så er bilen som da den var ny. og bilen min er veteran som har levd hele sitt liv i norge. så de tjener ikke mer enn de 500kr som kontrollen koster...

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med dette med at du har høy nok IQ til at du ikke lyver i dine utsagn på prosjekttråden?

Om du påstår du har fått dette godkjent og så går du i denne tråden og skriver "Jeg får ikke pes, pga. jeg skrev i min tråd at jeg har fått godkjent", så legger du iallefall opp for at de skal kontrollere din bil og din eventuelle godkjenning.

Det er jo sånn at det skal settes eksempler og om du tror du klarer å lure de, så skal de gjerne slå enda hardere ned på deg.

Lykke til med babben :-)

-- Hilsen en som har fått "pes" fra diverse forumbrukere, pga. jeg har fått godkjent alle mine endringer :P

Jeg sendte søknad om godkjenning av motorbytte til Biltilsynet i sommer og fikk tilbakemelding om at dette ville de godkjenne så jeg kunne bare begynne. Jeg lyver derfor selvfølgelig ikke ;) Jeg er dog ikke ferdig med bilen enda så bilen er ikke godkjent, men den er også avskiltet. Når jeg har fått sammen bilen vil jeg dra på biltilsynet og få den godkjent slik at motorbytte vil stå i vognkort og alt blir på det tørre ;) Jeg ser ingen vits i å lyve i prosjekttråden min ;) Jeg har ingen planer om å lure biltilsynet. De har nok sett de fleste dårlige forsøk på det fra før av ;) Så for å understeke helt her så er ikke min bil godkjent, men den vil bli det så fort jeg er ferdig og drar på biltilsynet og viser at nødvendige oppgraderinger på bl. annet bremser er gjort ;) Anbefaler flere å sende en mail til Biltilsynet med planene sine og høre om det lar seg gjøre å godkjenne det. Det er mest sannsynlig mye enklere å godkjenne modifikasjoner på biler enn det man tror. Så lenge de er innenfor logiske rammer selvsagt ;)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider