Gå til innhold

Advarsel! innkalt til teknisk kontroll pga mistanke om ulovlig ombygging og trimming

Ranger emnet

Skrotnisse

Anbefalte innlegg

Hehe, NISOK var bare noe jeg fant på det:asshole:

Men her har du litt å lese om Norsk Forening for Spesielle og Ombygde Kjøretøy, NFSOK:

http://www.chopperweb.com/nfsok/hoved.htm

Hmmm, men dette var da ikke arbeidsgruppen til biltilsynet............................

Måtte lete litt men jeg fant det riktige navnet:

SFOOR - Statens vegvesens Spesialistgruppe For Ombygde, Oppbygde og Reparerte kjøretøy

Her har dere litt Kjøtt på Bein:

Infoskrivet er nylig sendt ut til samtlige stasjoner.

::::::::::::::::::::::::::

"Hei SFOOR og regionskontakter

Vi får en del henvendelser.....bla bla bla

Den gruppa der kan nok glatt omdøpes til NFM(ot)SOK.

Jævla idioter for å si det på norsk

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har det skjedd noe mer her?

Er veldig nysgjerrig på hva som skjer....

Trådstarters inkalling eller den fastlåste situasjonen angående registrering av Jdm biler?

Er også intressert i å høre oppdatering på trådstarters sitvasjon? Måtte han inn med bilen selv om den ikke var kjørbar? Fikk man noe svar fra B.t?

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fått noe svar fra BT etter 3 uker. har sendt svarmail ang. brevet jeg fikk og en søknad om ombygging men ikke blitt svart med noe. bilen kan jo ikke vises som den står nå uansett. så når den er tilbake fra lakk er det jo bare og starte monteringa og krysse fingrene.

er det noen som vet hvordan man skal kontakte BT i oslo og faktisk få svar?

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fått noe svar fra BT etter 3 uker. har sendt svarmail ang. brevet jeg fikk og en søknad om ombygging men ikke blitt svart med noe. bilen kan jo ikke vises som den står nå uansett. så når den er tilbake fra lakk er det jo bare og starte monteringa og krysse fingrene.

Må sikkert ringe eller møte opp personlig og få snakke med avd.ingeniør. Er evigheter siden jeg sendte søknad om motorbytte. Forrige gang hadde jeg solgt motoren da jeg mottok godkjenning av søknad. Hehe! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sikkert ringe eller møte opp personlig og få snakke med avd.ingeniør. Er evigheter siden jeg sendte søknad om motorbytte. Forrige gang hadde jeg solgt motoren da jeg mottok godkjenning av søknad. Hehe! :)

ja for ikke og snakke om ventetiden for og få time....ser mørkt ut for sesongen som kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordner seg for snille gutter, og det nærmer seg jul. :D

ja det er sant. kan vel legge ut en ønskeliste her da vis noen har litt giverglede før jul!

ønsker meg en sånn en jeg....

monaco_vintage_limited-thumb.jpg

...men fra spøk til revolver. biltilsynet er ikke så ille og ha med og gjøre så lenge man kan legge frem dokumentasjon for det man gjør. så det her ordner seg nok. det blir bare så mange ekstra timer med jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKriftlig pr brev..... epost er fremmedord virker det som.

Og lykke til... jeg venter fortsatt på svar på søknaden min som ble levert februar 07. Ble lovet skriftlig svar om noen dager i Juni men ikke fått noe svar enda

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKriftlig pr brev..... epost er fremmedord virker det som.

Og lykke til... jeg venter fortsatt på svar på søknaden min som ble levert februar 07. Ble lovet skriftlig svar om noen dager i Juni men ikke fått noe svar enda

jeg fåpr vel ta pennen fatt. er jo for dumt at de ikke har klart og gå over til mail enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en som har fått innkallelse, quotet fra et annet forum.

Nå skal bilen inn til biltilsynet. De skal ha full teknisk gjennomgang av bilen. Selv med kun orginaldeler montert på bilen (uten om öhlins understell til 75.000,-).

Original motor (bremset 292 hk)

Originale bremser

Original girkasse

Originalt dashbord

Originalt karroseri

De kommer til å henge seg opp i understellet (som er det dyreste og beste og er blitt testet i rally i mange år). Hele bilen er overdimensjonert og gjennomprøvd, men alikevel UTEN å ha bli stoppet fikk jeg brev i posten om å vise bilen på teknisk avdeling på Risløkka.

Har vel ikke så mye å frykte, selv om jeg må nok bytte til originale fjærer etter jeg har vist bilen første gangen.

Frisak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen må på visning den dagen du har fått visning. Du kan si at det ikke passer den dagen. Si at det ikke passer før siden motoren har havarert og du må fikse det. Kan sikkert få utsettet kontrollen et par uker.

Ring

815 48 000 og ta det derifra.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider