Gå til innhold

Advarsel! innkalt til teknisk kontroll pga mistanke om ulovlig ombygging og trimming

Ranger emnet


Skrotnisse

Anbefalte innlegg

;2095468']Mye tull med biltilsynet virker det som' date=' tror jeg må sette meg ned og skrive søknad hvis jeg skal ha mulighet til og godkjenne bilen til neste sommer (2009)...[/quote']

 

Da bør du sende søknaden til Statens vegvesen, og ikke til Biltilsynet, for etaten endret navn i 1995 :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Reodor,vi må få fortgang i etableringen...

 

Ja, vi får finne litt ledig tid utpå her og lage en seriøs slagplan og knytte et kontaktnett. Dette kontaktnettet bør bestå av; folk med teknisk formalkompetanse på rett nivå, SFRO, politikere, avgiftsfolk og folk fra Vegdirektoratet/Statens vegvesen. Det nytter liksom ikke å komme drassende med en slik henvendelse til den lokale trafikkstasjonen. De innehar neppe rett kompetanse og er ikke rett instans.

 

La ikke merke til dette før nå... takker... :) Sånn for å starte året totalt OT: Hva tar du for visittkort? Designet er 99.999% ferdig...og jeg trenger ikke mange tusen. 100 stk holder vel i 4-5 år..små kår her hos meg. :)

 

Før du skriver kontrakt med ePiFaNT så kan jeg undersøke om mine kontakter på Kolsås kan gjøre dette. Da snakker vi nemlig priser på nivå med lampekroken du fikset for meg...

 

Tilbake til topic:

 

Jeg forfatter nå en lang søknad til Statens vegvesen om godkjenning av ombyggingen av 850en min. Den inneholder punktene:

 

1. Bakgrunn

2. Bruksområde

2.1. billøp

2.2. øvrig kjøring

2.3. lisenser og godkjenninger

3. Motor og drivverk

3.1. motor

3.1.1. motorblokk

3.1.2. veivhusventilasjon

3.1.3. topplokk

3.1.4. overlading

3.1.5. motorstyring

3.1.6. tenning

3.1.7. eksosanlegg og avgassrensing

3.1.8. motorfester

3.2. girkasse

3.3. svinghjul og kopling

3.4. drivaksler

4. Hjuloppheng

4.1. motorramme

4.2. tannstang og rattstamme

4.3. fjærer

4.4. støtdempere

4.5. bærearmer foran

4.6. øvre støtdemperopplagring foran

4.7. spindler og nav

4.8. krengningsdempere

4.9. foringer

4.10. hjulvinkler

5. Bremser

5.1. hovedsylinder og bremsekraftforsterker

5.2. foran

5.3. bak

5.4. bremseregulering

5.5. parkeringsbrems

6. Karosseri

6.1. bærende struktur

6.2. støtfangere

6.3. vinduer

6.4. lys og signalutrustning

6.5. annen utrustning

7. Innredning

7.1. instrumenter og dashbord

7.2. matter, innertak og lyddemping

7.3. bakseter

7.4. dørtrekk

7.5. øvrige deksler

7.6. sikkerhetsbur

7.7. sikkerhetsseler (personlig verneutstyr)

7.8. stoler

7.9. ratt og rattnav

7.10. originalmontert sikkerhetsutrustning

 

Det var så langt jeg kom i romjula. Har jeg glemt noe tro?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får finne litt ledig tid utpå her og lage en seriøs slagplan og knytte et kontaktnett. Dette kontaktnettet bør bestå av; folk med teknisk formalkompetanse på rett nivå, SFRO, politikere, avgiftsfolk og folk fra Vegdirektoratet/Statens vegvesen. Det nytter liksom ikke å komme drassende med en slik henvendelse til den lokale trafikkstasjonen. De innehar neppe rett kompetanse og er ikke rett instans.
Niks. Ved siste kontakt jeg hadde med departementet visste de ikke hvor de skulle sende meg der heller,så vi får bli "sharp dressed men" og møte på døra tror jeg...da etter avtale.

 

Edit: Jeg kan med stor sannsynlighet få oss i kontakt med politikere på Stortingsnivå... via bekjentskaper...hvis det skulle trenges.

 

Før du skriver kontrakt med ePiFaNT så kan jeg undersøke om mine kontakter på Kolsås kan gjøre dette. Da snakker vi nemlig priser på nivå med lampekroken du fikset for meg...

Den kostet jo 0.001mm nedslitt baufilblad,0.2 dl propan i flytende form og 90% kunnskap,resten flaks... Et antall visittkort må vel nødvendigvis koste noe annet (les:mer)..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kostet jo 0.001mm nedslitt baufilblad,0.2 dl propan i flytende form og 90% kunnskap,resten flaks... Et antall visittkort må vel nødvendigvis koste noe annet (les:mer)..

 

Næsj... Reodors venner på Kolsås og stort sett alle andre i den organisasjonen strør om seg med visittkort. Og i og med at de (merknad til alle aspirerende rikskverulanter: jada, jeg generaliserer :)) bytter stillinger oftere enn vi andre bytter fil på motorveien, må de nødvendigvis produsere en del visittkort ;) Så dine hundre visittkort vil neppe komme til syne som store røde tall i regnskapet Riksrevisjonen skal kose seg med...:D

 

EDIT: Etter at wanna-b (eller noe) kommenterte at jeg var glad i smileys, har jeg gått inn for å bruke flest mulig ulike sådane :ahahahhaha:

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. Ved siste kontakt jeg hadde med departementet visste de ikke hvor de skulle sende meg der heller,så vi får bli "sharp dressed men" og møte på døra tror jeg...da etter avtale.

 

Edit: Jeg kan med stor sannsynlighet få oss i kontakt med politikere på Stortingsnivå... via bekjentskaper...hvis det skulle trenges.

 

Den kostet jo 0.001mm nedslitt baufilblad,0.2 dl propan i flytende form og 90% kunnskap,resten flaks... Et antall visittkort må vel nødvendigvis koste noe annet (les:mer)..

 

Jeg er kun en sms unna stortingsrepresentanter fra et parti som burde ha individualisme og bilhobby på dagsordenen, så her ligger det an til seriøs lobbyvirksomhet på riksnivå ja.

 

Fra min tid som sekretær i Norsk museumstog besørget jeg kostnadsfri produksjon av visittkort for hele styret. Så dersom min kontakt fortsatt bedriver denslags virksomhet så er det absolutt håp...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel bare for oss andre å smøre seg med tålmodighet og håp for at noe skal skje...

 

Personlig hadde jeg gladelig vært med på å fått igjennom noe slikt og jeg vil tro det også er mange andre som støtter dere i arbeidet.

 

Hva alle vi andre, som er spredt over hele landet, kan gjøre, er vel noe dere bør tenke igjennom. Ett fellesskap står jo som kjent sterkere enn noen få enkeltpersoner.

Every function has a form - not all forms has a function

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på veistasjonen selv jeg med for å få inn felger og senking i vognkortet. Da så jeg at det var en som surfa på bilforumet sine sider hmm ;)

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg skal få godkjent bilem min med b23 jeg før jeg skal godkjenne den med turbo selv om det bare er 160hk ca. satt jo orginalt en b21 så. men må man betale sån efektk øknings greier på en bil fra 1979 / 78?

 

 

 

og foresten når jeg tenker over det så la jeg ut bilde av atv n min og børnemerker etter den her og mopeden min . og ca 1måned etter så kom dem til meg og da skulle jeg jo akurat bort jeg så jeg møtte dem på mopeden og det første dem sa til meg.HVOR ER FIREHJULINGEN DIN? . og da hadde ikke jeg kjørt atv på over en uke . og dem hadde lagt ny asfalt der jeg hadde børna 2 dager før og dem sa det att jeg hødde drevi og spønni så asfalten hadde blitt ødelagt. men men veien kunne ikke bli mere ødelagt da . kansje en grunn til att dem la ny asfalt 4 kilometer!

volvo 850.95 bruks prosjekt

volvo 240 GLE.79 prosjekt

volvo 242 L.77 go bil

volvo 142 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg skal få godkjent bilem min med b23 jeg før jeg skal godkjenne den med turbo selv om det bare er 160hk ca. satt jo orginalt en b21 så. men må man betale sån efektk øknings greier på en bil fra 1979 / 78?

 

 

 

og foresten når jeg tenker over det så la jeg ut bilde av atv n min og børnemerker etter den her og mopeden min . og ca 1måned etter så kom dem til meg og da skulle jeg jo akurat bort jeg så jeg møtte dem på mopeden og det første dem sa til meg.HVOR ER FIREHJULINGEN DIN? . og da hadde ikke jeg kjørt atv på over en uke . og dem hadde lagt ny asfalt der jeg hadde børna 2 dager før og dem sa det att jeg hødde drevi og spønni så asfalten hadde blitt ødelagt. men men veien kunne ikke bli mere ødelagt da . kansje en grunn til att dem la ny asfalt 4 kilometer!

 

 

Har bilen din vært i norge på skilter i over 10 år betaler du ingenting i avgift

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for min del går dette helt fint. det og godkjenne en volvo 242 med turbomotor med effekt under 220 hk er ikke noe problem. det er bare kjipt og sette igang med hele byråkratiet med ekstreme ventetider, søknader osv osv.....

 

tror jeg skal få bestillt en time snart vis jeg skal få vist bilen før juni..

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste et motorbytte på trafikkstasjonen i Drammen i slutten av april 2006. Det var et "ulovlig" motorbytte, og ikke søkt om på forhånd. Da jeg ringte og skulle bestille time, sa dama i andre enden at det bare var å møte opp tidlig en av dagene de har drop-in, og det funka fint det. Møtte opp med dokumentasjon og ble godkjent på halvtimen.

 

Supppehuene på Billingstad er en annen historie...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår