Gå til innhold

Chip til Polo 9N3

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

y0!

Kjøper mest sannsynelig en 2008 modell Polo 9N3 1,4 TDI 70hk (155nm) snart. Vurderer å chippe den. Garantien er på 3år, og jeg mener å ha hørt at garantien ryker hvis det blir oppdaget at bilen er chippet. Finnes det ikke sånne små bokser du kobler inn ved hanskerommet som kan kobles inn og ut etter som en vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ALDRI inn box i bilen.. det føkker opp motoren. :rules:

Ang chip kan jeg absolutt anbefale chipsenter.no! Det går så det ryker! ;) Det er billig og det er flott kundeservice :thumb

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boks funker, ja, men det bare manipulerer signalene og gir mere diesel.. Det juster ikke trøkk, tenning etc og andre parameter som blir justert inn med en chip eller en remap.. Er flere motorer som har knela etter boksbruk.. Men det kan jo funke bra å lenge det.. hvis en er heldig..

Det er også mere effekt i chip..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ALDRI inn box i bilen.. det føkker opp motoren. :rules:

Ang chip kan jeg absolutt anbefale chipsenter.no! Det går så det ryker! ;) Det er billig og det er flott kundeservice :thumb

Skjønner skjønner : )

Men vil garantien min bli ugyldig etter chipping?

Hvor mye tror du effekten vil øke på en 70 hesting?

Jeg syns bilen går veldig bra som den er, men hadde vært moro med enda litt mer dreimoment. Får kanskje en jevnere effektkurve med chip også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1.4TDI har 75hk og 195nm org, og jeg fikk ca 100hk og 265nm. Blir kanskje noe mindre, men det er jeg ikke sikker på. Bilen oppfører seg veldig likt, og den blir noe sterkere på lavt turtall. Den største økningen kommer fra 2000 når turboen slår inn, og du får et veldig godt drag helt til rødmerkingen :thumb

Garantien skal forsåvidt ikke være noe problem, da de må kunne bevise at det er chippen som har forårsaket evt "feil". (dette har jeg hørt, så kan ikke love at det er sånn)

Uansett er det :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1.4TDI har 75hk og 195nm org, og jeg fikk ca 100hk og 265nm. Blir kanskje noe mindre, men det er jeg ikke sikker på. Bilen oppfører seg veldig likt, og den blir noe sterkere på lavt turtall. Den største økningen kommer fra 2000 når turboen slår inn, og du får et veldig godt drag helt til rødmerkingen :thumb

Garantien skal forsåvidt ikke være noe problem, da de må kunne bevise at det er chippen som har forårsaket evt "feil". (dette har jeg hørt, så kan ikke love at det er sånn)

Uansett er det :titties:

Er omtrent samme opplegget på den jeg skal ha også, bare 5hk og 40nm mindre. Prøvekjørte bilen i helga som var, og jeg likte bilen veldig godt! Som du sier, er rundt 1900-2000 at turboen kommer, og det er veldig merkbart. For å være ærlig så merka jeg at bilen dro mye bedre enn alt annet bensindrevet jeg har testa. Må opp i over 130hk på en normal bensinbil for å få samme drag.

Det jeg savna var litt bedre drag rundt 1000-1500.

Føltes også ut som om at turboen hang litt etter hvis jeg dro ut f.eks 2. gir og smelte i 3. full gass hele veien. Den "døde" litt i starten på 3. liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider