Gå til innhold

Snø på fjellet Bergen?

Ranger emnet

nismo_power

Anbefalte innlegg

Hol - Aurland, er å anbefale. Pleier å være gode forhold der i forhold til Hemsedal / Filefjell synes jeg. Er så godt som ingen tungtrafikk heller over Hol-Aurland.

Kan jo også legge til at Haukeli ikke er så gunstig å kjøre, med tanke på lang vei, og mye veiarbeid.. :cheers:

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom nettopp hjem fra Tr.Heim etter å hentet bil. (kl er nå 0640)

Kjørte dovrefjell mot fagernes og så videre over filefjell.

Bilen jeg kjøpte hadde ikke vinterdekk, men spell nye sommerdekk. Så tenkte først dette var gode greier, men etter å sett veivarselet på vegvesen.no i noen dager så skjønte jeg at det ikke var noe triks.

Kjøpte meg dekk der oppe og la på, og faen så glad eg er for det... Hadde ikke kjørt mer enn 9-10mil fra Tr.Heim før det var klink is, og slik varte det stykkevis over dovre.

Filefjell som du også muligens kommer til å kjøre hadde også til tider noen overaskelser med is i veibanen, jævli surt å oppdage det midt i en sving med sommerdekk...

Var klar himmel i natt, men med en gang det kommer fukt legger det seg som snø.

Er frost ute nå, men veiene etter Voss er mer eller mindre helt tørre, men lenger oppe hender det at det renner vann over veien, og dette ligger som et fint belte som er nok til at du snurrer om du kommer fort nok på.

På dagtid er det nok bedre, da det er mye trafikk og mildere. Men det kan uansett fryse på plutselig på dagen,

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider