nismo_power Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Hei, skal over til bergen å se på en bil. Hvis jeg kjøper den, må jeg kjøre over fjellet tilbake til drammen. Er det noen som veit om det ligger snø over fjellet nå? Må jeg ha vinterdekk tro... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RizoR Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Helårsdekk ;) Siter Mitsubishi Lancer GLXi Mirage 95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Nei, du kan kjøre på sommerdekk. Men vinterdekk anbefales. Snødekket kommer plutselig på 5-10 min det ;) Men hvis du krasja på somardekk, do har stor problem ja. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Kva slags fjell?? Skal du over Hardangervidda, Hemsedal eller Filefjell, bør du ha vinterdekk!! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 lol, kjør kystveien hvis du er redd for snø, tar kanskje 3-4 timer mer, men da er du sikra. Kan vel bli is noen steder på kysten, men tviler. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Inge Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Er snø på haukeli. Eller er vel meir slaps i veien då. Siter Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT) Motorhispania Furia 2002mod Suzuki zr chopper 89mod(solgt) Honda pxr(borte) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet November 1, 2007 Rapporter Share Skrevet November 1, 2007 Hol - Aurland, er å anbefale. Pleier å være gode forhold der i forhold til Hemsedal / Filefjell synes jeg. Er så godt som ingen tungtrafikk heller over Hol-Aurland. Kan jo også legge til at Haukeli ikke er så gunstig å kjøre, med tanke på lang vei, og mye veiarbeid.. :cheers: Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J.Andreassen Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Jeg kom nettopp hjem fra Tr.Heim etter å hentet bil. (kl er nå 0640) Kjørte dovrefjell mot fagernes og så videre over filefjell. Bilen jeg kjøpte hadde ikke vinterdekk, men spell nye sommerdekk. Så tenkte først dette var gode greier, men etter å sett veivarselet på vegvesen.no i noen dager så skjønte jeg at det ikke var noe triks. Kjøpte meg dekk der oppe og la på, og faen så glad eg er for det... Hadde ikke kjørt mer enn 9-10mil fra Tr.Heim før det var klink is, og slik varte det stykkevis over dovre. Filefjell som du også muligens kommer til å kjøre hadde også til tider noen overaskelser med is i veibanen, jævli surt å oppdage det midt i en sving med sommerdekk... Var klar himmel i natt, men med en gang det kommer fukt legger det seg som snø. Er frost ute nå, men veiene etter Voss er mer eller mindre helt tørre, men lenger oppe hender det at det renner vann over veien, og dette ligger som et fint belte som er nok til at du snurrer om du kommer fort nok på. På dagtid er det nok bedre, da det er mye trafikk og mildere. Men det kan uansett fryse på plutselig på dagen, Siter -01 Audi RS4 -86 Urquattro 20V Turbo -92 S4/S6 Sedan -86 GT Coupe -86 Scirocco GTX 16v Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg