Gå til innhold

Min Golf

Ranger emnet

Harrymannen

Anbefalte innlegg

http://www.bilforumet.no/galleriet/showgallery.php?cat=711&catp=nikpigab

4865

Legger ut info om min kjære Golf. Jeg har vokst fra rånetiden så store spoilere og slikt kommer ikke på denne bilen men jeg prøver å gjøre så mye som mulig, liker ikke å ha en bil som alle andre har. Håper noen får litt inspirasjon her, vil gjerne ha tilbakemeldinger, også hvis du har tips om fler småting jeg kan gjøre med Golfen. Hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg legger ut bilder her hadde det vært fint, inntil videre må dere sjekke galleriet min i linken over.

LITT OM BILEN:

1,4l 16V 75hk, Canyonrød Pearleffekt, Aircondition, ABS, Airbag X 4, Startsperre, Servo, H.feste, Justerbart ratt, Varmeseter, Lyktespylere...

Kmstand ved kjøp 16.03.2006: 140000

Kmstand pr 01.11.2007 167500

UTFØRTE TING ETTER KJØP:

16`` alu med 205/55 og større sporvidde

Pioneer CD/RDS/MP3 + Pioneer 6x9 i hattehylla

Sideblinklys i klarglass 1J0 949 117

Eksosstuss (sveiset) fra Audi 80 Kappet av brukt potte

Kromlist på bakluke 1J0 071 360

Kromlister i dyser Uoriginalt

Kromlister i grill Uoriginalt

Krommede dørhåndtak Uoriginalt

Xenon ombyggingssett i nærlys Uoriginalt

LED blinkpærer bak Uoriginalt

LED bremselyspærer Uoriginalt

LED parklyspærer Uoriginalt

LED i oppbevaringsrom i midtkonsoll Uoriginalt

LED-taklys fra Passat W8 B5 3B7 947 105 F Y20

+ 3B0 972 706

Rødlakkerte blinklysglass bak Uoriginalt

Bagasjekrok fra Passat B6 Mistet delenr

Svarte innv. dørhåndtak 1J0 867 171 A A94

+ 1J0 867 172 A A94

Svart myntholder 1J0 863 328 B B41

Svarte gummimatter foran 1J0 061 501 A 041

Fotstøtte i børstet stål fra Beetle/TT 1C1 864 777

12V-uttak i bagasjerom 1J0 919 309

+ 1J0 919 341 F

Aeroviskere foran 1J0 998 002 B

Komfortblink (3 blink) 000 919 309

Montert midtarmlene i originallook Uoriginalt

Viskerarm (med aeroblad) bak fra Golf V Mistet delenr

LED tåkelys nede i fanger foran | Uoriginalt

Montert svart solskjerm over speil Mistet delenr

UTFØRTE REPARASJONER/UTBEDRINGER:

Skiftet skiver bak

Skiftet vindusviskermotor bak.

Skiftet viskerbryter i rattstamme.

Sveiset løst eksosoppheng.

Utført 60000km service med alt 10.2006

Skiftet indre stabstagforinger foran (ulyd)

Skiftet tannreim inkl vannpumpe, strammehjul, løpehjul og profilreim. 03.2007

Skiftet vindusviskerramme foran (gikk meget tregt etterhvert) 08.2007

Skiftet sikringsholder over batteri (pga problemer med 30-strøm til AC) 09.2007

Utført AC-service; skiftet R134-gass m/ bakteriererens. Fylt sporstoff. 09.2007

Utført 30000km service + bremsevæskeservice 09.2007

Skiftet brekkwire h.s. 10.2007

PLANLAGTE TING:

Montere LED fra Audi A6 i innv dørhåndtak (ferdig v.f.)

4B0 919 063 A

Skifte hjullager h.f.

Skifte frontrute med sotet kant oppe

Linselys R32-look (uten halo, kjører IKKE bmw!!!)

Skifte vindusføringer bak pga rust/irr

Montere sentrallås (har deler)

Låseknapper i alu (bestilt)

+ alt som dukker opp, finner stadig nye ting på etka, ebay osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene fungerte dårlig hos meg. Kunne du ha lagt de ut på Photobucket kanskje?

Ser ut som du liker å fikse på småe detaljer. Du skal ikke gjøre noe med utsene på bilen i større grad? Lakkere de svarte listene f.eks? Om jeg ikke er helt borte, så er du en liten ebay man du og? Du har ikke sentrallås? Noen peilig hvor jeg kan få billig tak i trådløs styring til lås?

VW Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Bildene fungerte dårlig hos meg. Kunne du ha lagt de ut på Photobucket kanskje?

Ser ut som du liker å fikse på småe detaljer. Du skal ikke gjøre noe med utsene på bilen i større grad? Lakkere de svarte listene f.eks? Om jeg ikke er helt borte, så er du en liten ebay man du og? Du har ikke sentrallås? Noen peilig hvor jeg kan få billig tak i trådløs styring til lås?

Hei, har hatt mye å styre med den siste tiden, beklager jeg ikke har svart deg før :-) Listene blir nok ikke lakkert, koster for mye i forhold til hva jeg føler jeg får igjen for det. Ebay er veldig kjekt, kommer til å handle mye der men liker originalt også, det siste jeg har kjøpt og montert nå er lyddempingsplate under panseret. Billig på Møller. Angående sentrallås vet jeg ikke så mye om dette men har du sentrallås fra før er jo DEFA-alarm genialt. Da har du fjernbetjening av låsen med på kjøpet. Koster jo litt hvis du ikke monterer det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet et støyende hjullager samtidig så er usikker på hvor mye det hjalp. Ble jo mye roligere pga nytt lager men virker lunere under kjøring ihvertfall. Matten koster drøye 400kr + klips.

1J0 863 835 G (13 klips 1H5 863 849 A 01c) ¨

Nå er 18" RS4-look også på plass. Må ha dekk og så er det bare å vente på våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Oppdatering: Har nå kastet mine ekle, fæle 15" vinterstålfelger med kapsler og satt på de gamle sommerfelgene, 16" alu med 205/55 Conti 3 foran og MaxiIce bak da 18" sommerhjul er anskaffet. (Gleder meg til våren) Legger ut et bilde av nylig monterte linselys, dessverre med haloringer. Skal bruke blinklampene som parklys og koble orange pærer på haloene og bruke disse som blinklys etterhvert, kan jo ikke se ut som en bmw da, det blir feil:-( Ellers er jeg kjempefornøyd, Xenonsettet var bare å montere rett over i nye lampene, var ikke helt fornøyd med Xenon i originallampene, spredte jo lys rundt over alt. Nå ble det bra:-)

Golf052.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uoriginalt H7 Xenonsett, ser meget bra ut med linselys. Skulle nesten tro det var originalt:-) Ble litt jalla med Xenon i originallampene, veldig mye lys.

LED-lyset i taket er fra Passat W8, delenr står vel i første innlegget, dette passer rett inn, må bare strekke en ekstra ledning. I dørene har jeg satt inn samme LED-pærer som Audi A6 har, borret hull, limt LED-pæra i hullet og koblet meg inn på interiørbelysningen, ganske enkelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider