Gå til innhold

B230Fk vs 960 3.0 24v

Ranger emnet


^Kendo^

Anbefalte innlegg

Lurer på åssen en 960 med 3l 24v går i forhold til en Fk med chip å 0.8 i turbo trykk f.eks?

Vurderer å kjøpe 960 3L24V.har hatt FK med chip å 0.8 i trykk før. så jeg veit åssen det går.

 

Håper på svar :cheers:

- 940 Gl

- 940 Turbo B230FK solgt

- 242 82mod B21A solgt

- 240 87mod B230K solgt

- 240 86mod B230FK solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det noe galt med motoren din/noen har putta i noen biter som ikke passer til din kjøring. med T kammen som er orginalt har du maks ladde fra 2000-2500 rpm, og kurven flater fint og greit ut idet du passerer 4000rpm.. så enten har du uorg kam, eller så kan registeret ditt stå helt feil? jeg hadde hvertfall gått over div., for slik som du forklarer, skal det IKKE være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke motorkarakteristikken på min 230fk som er chippa, garrett t25/28 turbo @ 0.9, 3" eksos så jeg kommer definitivt til å velge den største 6'eren neste gang for å få mere effekt fra bunn og ikke sånn stressende turtallseffekt som turbomotoren har.

 

 

Mere effekt/nm ifra bunn på en 6er enn fk med chipp+div mods?

 

De må motorn din være slapp gitt.

 

Har selv hatt flere av disse motorene,både 6ern og fk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg mener å huske at en rett chippet 940fk,med 3" eksos

Og godt luftfilter. med "T"kam hadde 300Nm ved ganske nøyaktig

2000rpm,og ved ca 3000rpm så har du ca 400-430Nm. Du trenger ikke å røre så mye med girspaken når man skal dra noe opp fjellet. Turtals registeret er faktisk ikke så værst, drar fra 1800rpm til ca 4300rpm..

Men for de som liker turtall så vil den føles kjedelig.

Men til daglig så er dette midt i blinken.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid hatt en forkjærlighet for volvo5'eren, men det er jo egentlig uten særlig grunn da, annet enn utseende, og ikke minst lyden.. men dere som har holdt på me disse motorene, åssen hvitblokk er egentlig det beste å satse på i en 7/9 bil? skal overlades selvsagt, men lurer litt på åssen karekteristikken er? kjørbarheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid hatt en forkjærlighet for volvo5'eren, men det er jo egentlig uten særlig grunn da, annet enn utseende, og ikke minst lyden.. men dere som har holdt på me disse motorene, åssen hvitblokk er egentlig det beste å satse på i en 7/9 bil? skal overlades selvsagt, men lurer litt på åssen karekteristikken er? kjørbarheten

 

 

850 t5 er den enkleste når det gjelder elektrisk og motorfester.

 

problemet er fordelern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår