^Kendo^ Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Lurer på åssen en 960 med 3l 24v går i forhold til en Fk med chip å 0.8 i turbo trykk f.eks? Vurderer å kjøpe 960 3L24V.har hatt FK med chip å 0.8 i trykk før. så jeg veit åssen det går. Håper på svar :cheers: Siter - 940 Gl - 940 Turbo B230FK solgt - 242 82mod B21A solgt - 240 87mod B230K solgt - 240 86mod B230FK solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 søk på bremsinger på youtube, så får du jo et intrykk.. veit at dabutcher har lagt ut film av sin, og en chippa fk finnes det også sikkert en film av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 en fk med chip og påjustert trykk "går bedre" enn en 3 liters 6er ja. Kjedelgere karakter har den også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoBændik Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 En 3.0 6-er med fra 960 har vell 204 hk orginalt.FK med chip å justert trykk har fort litt mer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Jeg liker ikke motorkarakteristikken på min 230fk som er chippa, garrett t25/28 turbo @ 0.9, 3" eksos så jeg kommer definitivt til å velge den største 6'eren neste gang for å få mere effekt fra bunn og ikke sånn stressende turtallseffekt som turbomotoren har. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 da er det noe galt med motoren din/noen har putta i noen biter som ikke passer til din kjøring. med T kammen som er orginalt har du maks ladde fra 2000-2500 rpm, og kurven flater fint og greit ut idet du passerer 4000rpm.. så enten har du uorg kam, eller så kan registeret ditt stå helt feil? jeg hadde hvertfall gått over div., for slik som du forklarer, skal det IKKE være! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Jeg liker ikke motorkarakteristikken på min 230fk som er chippa, garrett t25/28 turbo @ 0.9, 3" eksos så jeg kommer definitivt til å velge den største 6'eren neste gang for å få mere effekt fra bunn og ikke sånn stressende turtallseffekt som turbomotoren har. Mere effekt/nm ifra bunn på en 6er enn fk med chipp+div mods? De må motorn din være slapp gitt. Har selv hatt flere av disse motorene,både 6ern og fk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Hei. Hva har en slik 3L rekkemotor av Nm ved 2000rpm? Noen som veit? Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Volvo sine 6ere er både treige og tørste. Må på med turbo og masse styr før det begynner å flytte seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Eg mener å huske at en rett chippet 940fk,med 3" eksos Og godt luftfilter. med "T"kam hadde 300Nm ved ganske nøyaktig 2000rpm,og ved ca 3000rpm så har du ca 400-430Nm. Du trenger ikke å røre så mye med girspaken når man skal dra noe opp fjellet. Turtals registeret er faktisk ikke så værst, drar fra 1800rpm til ca 4300rpm.. Men for de som liker turtall så vil den føles kjedelig. Men til daglig så er dette midt i blinken. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Litt moro kan en ha det med 3litern alikevel,gammel film med dårlig kvalitet men: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 jeg har alltid hatt en forkjærlighet for volvo5'eren, men det er jo egentlig uten særlig grunn da, annet enn utseende, og ikke minst lyden.. men dere som har holdt på me disse motorene, åssen hvitblokk er egentlig det beste å satse på i en 7/9 bil? skal overlades selvsagt, men lurer litt på åssen karekteristikken er? kjørbarheten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 jeg har alltid hatt en forkjærlighet for volvo5'eren, men det er jo egentlig uten særlig grunn da, annet enn utseende, og ikke minst lyden.. men dere som har holdt på me disse motorene, åssen hvitblokk er egentlig det beste å satse på i en 7/9 bil? skal overlades selvsagt, men lurer litt på åssen karekteristikken er? kjørbarheten 850 t5 er den enkleste når det gjelder elektrisk og motorfester. problemet er fordelern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Hei.Hva har en slik 3L rekkemotor av Nm ved 2000rpm? Noen som veit? Øyvind Veit ikke hvor sterk den er på 2000rpm, men den oppnår 80% av nm på 1000rpm (213.6 Nm). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.