Gå til innhold

Greia med lange rettstrekker

Ranger emnet


Turboed1

Anbefalte innlegg

...som The Bushman har fått trøbbel med,vil jeg gjerne strekke litt lenger. Men,før dere perm-ban'er meg,vil jeg gjerne legge til noen grunner til at jeg gjerne vil vite om ditto. Jeg har en slapp gammel moped. Den er bygget for mange herrens år siden.

 

Den ble bygget av tre grunner. 1: Jeg hadde ei liste på chassimods og sugemotortrim til Gix'ere man kunne bli våt både her og der av,som skulle realiseres. Dvs,inntil jeg satt på dragstripa på Gardermoen i '92 og skulle se en gammel GSX1100EF turing-buss bli flådd av en lang lav blodtrimma HD av noe slag. Hvilket ikke skjedde,da nevnte EF løftet på alle gir grunnet en liten snerten Roto-Master i fronten,og grisepiska "raceren"... Hvorpå man spontant løp ned i depotet,fant karen og ristet han mens man skrek i fistel "Hvordan i hule får jeg til ditto??!!!!" Hans stillferdige svar var "MC-Xpress" og "Erik Marklund". Sagt så gjort.

 

2: De fantes i praksis ikke. Turbosykler altså. Når jeg bygget min fantes det 5 (ombygde) i hele Norge. Nå er de jo på ethvert gatehjørne. Og,stor lærekurve,tidligere uprøvd av alle kjente og nytt = uimotståelig. (Nå viste det seg at Marklundsoppsettet ikke var spesielt kjørbart (tenk deg en Suzuki RG500 2-takts 4'er med steg 3-trim på parabole stereoer),så det er bygget helt etter eget hode nå..).

 

3: Grunnen til nevnte,påtenkte sugemotortrim i post 1 var at jeg ville kjøre "Flyvende Kilometer'n" med børsa... dvs knekke en (norsk) rekord eller to. Derav min nysgjerrighet. Aberet med strekkene som trengs er at de må være flate (på to måter: flate som i flate,et søkk merker man kanskje ikke i 180 men i det dobbelte tror jeg dumpa opphøyes i kvadrat...og maks 5º helling) og dønn rette (svinge i 350 km/t er ikke SÅ lett...) og være MINIMUM 3000 meter. Målestrekken er på midten,og er fast. Derfor må man ha 1000 meter på hver side for godkjent aks- og bremse-strekke...ellers er ikke rekorden godkjent. Og skal jeg flytte meg i 100+m/sek. tur-retur innen en time vil jeg gjerne at Guinness (boka,ikke ølet) skal si noe annet enn "Ikke faen!" når det er over...

 

So...no crime intended. Finnes de? :cheers:

 

(Og ja,jeg er seriøs.)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  _240_turbo_ skrev:
Du får komme til Finnmark her er det mange lange rette strekninger. :D
Med myggmengden og størrelsen på de der må jeg vel bestille lakkering etter "sandblåsinga"... :D ...men,er det noen som du tror faller innafor kriteriene,kan det være en idè... hadde tenkt å prøve å stelle istand à là i Sverige,med flere klasser,både sykkel og bil... Mistenker at Taz (med Keiko) kunne tenke seg en norsk hastighetsrekord...vogna hans er jo giret til 458.9 km/t/8500rpm... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Turboed1 skrev:
Med myggmengden og størrelsen på de der må jeg vel bestille lakkering etter "sandblåsinga"... :D ...men,er det noen som du tror faller innafor kriteriene,kan det være en idè... hadde tenkt å prøve å stelle istand à là i Sverige,med flere klasser,både sykkel og bil... Mistenker at Taz (med Keiko) kunne tenke seg en norsk hastighetsrekord...vogna hans er jo giret til 458.9 km/t/8500rpm... :)

 

Ja det var jo det da,ikke alt skal være like enkelt. Hadde jo vært gøy om noen hadde klart å dra i gang noe slikt. Men er det ikke mange lange fine strekninger på diverse motorveier i sør-Norge som er egnet??

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  _240_turbo_ skrev:
Ja det var jo det da,ikke alt skal være like enkelt. Hadde jo vært gøy om noen hadde klart å dra i gang noe slikt. Men er det ikke mange lange fine strekninger på diverse motorveier i sør-Norge som er egnet??
Niks... Jeg har sett på endel potensielle,men 3000 meter er lenger enn mange tror... de fleste "garantert over 3 km denna her!"-strekkene er 2,4-2,7 km,bare... og/eller de blir plagsomt dumpete ved 230 eller så,og da vil jeg helst ikke legge på 130 km/t oppå... 360 er såpass fort at jeg,gammel og "battlescarred" som jeg er,har litt respekt for farta... går det skikkelig skeis i de hastighetene,blir det fort det siste du har gjort...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Tunfisk. Jeg skal i hvertfall ikke banne deg for noe. For det første er dette en seriøs tråd, for det andre er du en mønsterborger for å regne.

 

Kvadratrota av toleransen for useriøse brukere er omvendt proposjonal med andelen useriøse tråder og innlegg opphøyd i kvadraten av mora nisse, mora rente og rentes rente. Eller noe sånt.

 

PS! Siden dette høres ut som en offisiell gren for rekorder har du kanskje noen tidligere resultater å vise til? :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mene at Haslemo strekka i Hedmark er det eneste alternativet. Her har man også muligheten til å dirigere trafikken om på andre siden av Glomma. + at denne er vel norges lengste rettstrekke. Kjører denne daglig,og den er rett og laaang :)

Den ligger rett før Våler hvis du kommer fra Kongsvinger

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et godt forslag til deg.... Litt usikker på hvor enkelt det er å gjennomføre. Men umulig tror jeg ikke det er!

Bodø lufthavn, stripa er 3394m lang, rett, brei og fin! I tilleg er det lyst hele døgnet på sommeren, og det er jo bra for det måtte gjøres på nattetid om det skulle være aktuelt! Kall det midnattsol ettelerannet så er det lettere å få gjennomslag for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  NM-Performance skrev:
Jeg har et godt forslag til deg.... Litt usikker på hvor enkelt det er å gjennomføre. Men umulig tror jeg ikke det er!

Bodø lufthavn, stripa er 3394m lang, rett, brei og fin! I tilleg er det lyst hele døgnet på sommeren, og det er jo bra for det måtte gjøres på nattetid om det skulle være aktuelt! Kall det midnattsol ettelerannet så er det lettere å få gjennomslag for det!

 

 

Skal man stenge Bodø lufthavn da eller?

Hmm.Han bor på Øtlandet,mulig litt langt og kanskje

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Skody skrev:
Siden dette høres ut som en offisiell gren for rekorder har du kanskje noen tidligere resultater å vise til? :)

Dessverre ikke... skulle til Falkenberg for noen år siden,da fant jeg plutselig ut under testing at 1.4 Bar tydeligvis ga over 280 Nm. Hvilket er utgående aksel's cue for self-destruction. Nå prøver jeg (etter et antall aksler...dvs to inngående og en utgående) å finne ut materialspec'en i 'Busa-kassa. Den er ikke stort større i fysiske mål,men tåler 3 ganger så mye som min. Når det er i boks,så skal jeg lufte Muppen igjen...

 

Hadde uoffisielt Norges sterkeste gatesykkel sånn rundt regnet 10 år siden,da...:D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  millhouse skrev:
Jeg mene at Haslemo strekka i Hedmark er det eneste alternativet. Her har man også muligheten til å dirigere trafikken om på andre siden av Glomma. + at denne er vel norges lengste rettstrekke. Kjører denne daglig,og den er rett og laaang :)

Den ligger rett før Våler hvis du kommer fra Kongsvinger

Svenskene håndterte trafikken meget bra. Man slipper over et kjøretøy,det bremser ned og svinger av,evt. oppsamlet trafikk slippes over. Så neste LSR...etc. Ei stripe tar jo neppe stort mer enn 2,5 min eller så,selv i moped-(seriously :D)klassene. Jeg bruker vel omtrent 60 sek på ei stripe... 22-25 sek til målinga,10-12 sek (håper jeg) over strekka og nedbremsing på 25 sek eller så...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Fighter skrev:
Lærdalstunnelen da? 24 510 meter Eller er den ikke rett nok?

Tunneler er geniale...bortsett fra at man trenger parkering ved siden av veien for ganske mange kjøretøy...i hver ende av strekka.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår