Gå til innhold

Greia med lange rettstrekker

Ranger emnet


Turboed1

Anbefalte innlegg

Mr Turboed....

Tok en liten måling i går kveld på denne strekka ved haslemoen.

Den var 6.8 ifra en skarp sving fra Flisa kanten til haslemoen leir.

Pluss at du har vel en kilometer til å gå på etter leiren.

Jeg syns det så ganske så bra ut. Rett som en snor.

 

...og flat som en pannekake?

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Like flat som jorda er rund!

Fant verken gupp eller krön heller.

Men jeg med min store Vito merker vel ikke en kampe stein under tungvekts hjula mine.

Neida. syns veien så bra ut jeg.

 

Da, Turboed1, om dette skulles stemme, ser det ut til at vi har et rekordforsøk på gang ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojojoj... her snakker vi ;) du må bli færdi med toppen min før du prøver deg på det her bjørn :p hehehe... jeg sier bare IKKE VELT.

 

Som Ben Are nevnte så tror jeg ikke det skal være noe problem med å bruke bodø lufthavn men da må nok forsvaret skjære gjennom da avinor er vel blitt ganske så sære når det gjelder sikkerhetsissues.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får man ta befaring når tælan går... :)

Du får la være å test kjøre i sammenheng med gatebil våler og div da... Selv om det er en del dummies purk med leke kamera bak tre leggen, så kan det jo dukke opp riktig så slemme menn i uniform på denne strekningen.

Om jeg ikke erindrer helt utpå jordet, var den en kompis av meg som ble fratatt førerkortet på akkurat denne sletta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får la være å test kjøre i sammenheng med gatebil våler og div da... Selv om det er en del dummies purk med leke kamera bak tre leggen, så kan det jo dukke opp riktig så slemme menn i uniform på denne strekningen.

Om jeg ikke erindrer helt utpå jordet, var den en kompis av meg som ble fratatt førerkortet på akkurat denne sletta.

 

Tanken er vel å gjøre et rekordforsøk, som skal bokføres her og der. Da er det naturlig å innhente blant annet politiets tillatelse på forhånd, herunder for å kunne sperre av området. Hvis man først skal gjøre et sånt stunt, vil det være naturlig å ha filmkameraer, tilskuere osv til stede, og da er det lite hensiktsmessig å prøve å gjøre det i skjul for politiet. I alle fall, som sagt, hvis man skal sette navnet sitt på det for å få det som en offisiell rekord ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er vel å gjøre et rekordforsøk, som skal bokføres her og der. Da er det naturlig å innhente blant annet politiets tillatelse på forhånd, herunder for å kunne sperre av området. Hvis man først skal gjøre et sånt stunt, vil det være naturlig å ha filmkameraer, tilskuere osv til stede, og da er det lite hensiktsmessig å prøve å gjøre det i skjul for politiet. I alle fall, som sagt, hvis man skal sette navnet sitt på det for å få det som en offisiell rekord ;)

Den delen har jeg fått med meg.

Men jeg regner med at Hr.Turboed vil gjøre litt ordenlig research og sjekke terrenget lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojojoj... her snakker vi ;) du må bli færdi med toppen min før du prøver deg på det her bjørn :p hehehe.
Hadde ikke tenkt å kjøre sykkel i begynnelsen av februar uansett. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den delen har jeg fått med meg.

Men jeg regner med at Hr.Turboed vil gjøre litt ordenlig research og sjekke terrenget lissom...

Det lar seg heldigvis gjøre uten de helt store fartsovertredelsene.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lar seg heldigvis gjøre uten de helt store fartsovertredelsene.. :)

 

Det kommer jo an på hva man legger i "de helt store fartsovertredelsene", men jeg kan i alle fall aldri tenke meg at det kommer til å skje helt uten fartsovertredelser :op:

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva man legger i "de helt store fartsovertredelsene", men jeg kan i alle fall aldri tenke meg at det kommer til å skje helt uten fartsovertredelser :op:

Jo. Stiller nemlig dempinga knallstiv,og kjører over... da kjenner man alt omtrent som om man skulle kjørt meget fortere... en liten dump kjennes helt greit,med dempingen normalt ville den bare bli svelget opp og ikke kjent. Men i 300+ kjenner man den,selv med myk demping..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Stiller nemlig dempinga knallstiv,og kjører over... da kjenner man alt omtrent som om man skulle kjørt meget fortere... en liten dump kjennes helt greit,med dempingen normalt ville den bare bli svelget opp og ikke kjent. Men i 300+ kjenner man den,selv med myk demping..

 

Jajaja, ikke bli så seriøs og teknisk nå :) Jeg prøvde bare å si at en mann på en sykkel med 300+ hk ikke klarer å holde fartsgrensa med mindre han må...hehe...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja, ikke bli så seriøs og teknisk nå :) Jeg prøvde bare å si at en mann på en sykkel med 300+ hk ikke klarer å holde fartsgrensa med mindre han må...hehe...
Og det må jeg jo...ellers mister jeg lappen...og da får jeg jo ikke kjørt i noe forsøk. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår