Juristen Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 hastighet er det du ønsker å oppnå? Hensikten er, såvidt jeg har forstått ut fra Turboed1s åpningsinnlegg, å havne i Guiness rekordbok som raskeste nordmann over "Den flyvende kilometer", hvor målet er ca 350 km/t... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 hastighet er det du ønsker å oppnå? Snitt,sett over en km målestrekke kjørt begge retninger innen en time: over 200 mph... dvs 321.8 km/t. Har vel rundt 300 inn på den og 350-355km/t ut av den før bremsing. Hvis alt går bra. R'en er gira til 365km/t v/10900 rpm på femte gir... dvs rundt 410 km/t på et originalt speedometer...de feilviser "litt" på toppen. :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eelo Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Nå står det vel til enhver tid 2 F-16 på beredskap i Bodø som skal kunne ta av innen 15 minutter. Så spørs om ikke de har noen innvendinger. Men er vel bare å sende et brev til rette vedkommende og spørre. :) Siter 94 Pug405GTX x -86 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 3, 2008 Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 Denne tråden er god og gammel, men plutselig slo en tanke meg, som jeg ikke tror har vært luftet her tidligere - om så skulle være tilfelle, får dere tilgi meg... Hva med Nordbytunnelen, Turboed1? Den er 3850 meter lang, og selv om den svinger noen få grader, skulle det være mulig å holde god fart gjennom den. Jeg har hatt drøye 270 gjennom uten problemer, og da var det biler i høyrefeltet, så jeg fikk ikke utnytta veibredden whatsoever... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Denne tråden er god og gammel, men plutselig slo en tanke meg, som jeg ikke tror har vært luftet her tidligere - om så skulle være tilfelle, får dere tilgi meg... Hva med Nordbytunnelen, Turboed1? Den er 3850 meter lang, og selv om den svinger noen få grader, skulle det være mulig å holde god fart gjennom den. Jeg har hatt drøye 270 gjennom uten problemer, og da var det biler i høyrefeltet, så jeg fikk ikke utnytta veibredden whatsoever...Har tenkt på den... men usikker på om en tunnel vil godkjennes av Guinness,siden ting går lukt til helvete hvis man mister kontrollen og tilfeldigvis går av veien med noen graders vinkel og treffer en havarilomme... 330->0 på 18 cm = Au. Men,jeg skal spørre.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Har tenkt på den... men usikker på om en tunnel vil godkjennes av Guinness,siden ting går lukt til helvete hvis man mister kontrollen og tilfeldigvis går av veien med noen graders vinkel og treffer en havarilomme... 330->0 på 18 cm = Au. Men,jeg skal spørre.. I den hastigheten er du makrell i tomat uansett om du treffer ei havarilomme i en tunnell eller noe annet skrap langs veien. Sånn sett er det kanskje tryggest å finne seg ei flystripe... Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Flyplassen i Alta er jo vanvittig lang og der kjører du i sjøen om du ikke klarer å stoppe...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet August 13, 2008 Rapporter Share Skrevet August 13, 2008 Flyplassen i Alta er jo vanvittig lang og der kjører du i sjøen om du ikke klarer å stoppe...! Nei, den er bare 2184 eller 2088 meter lang...uansett er det alt for kort. http://no.wikipedia.org/wiki/Alta_lufthavn Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Flyplassen i Alta er jo vanvittig lang og der kjører du i sjøen om du ikke klarer å stoppe...! Det gjør vel også vondt i den farta? Å havne i sjøen mener jeg.. Når det gjelder Nordbytunnelen så hadde jeg satset på noe med litt mindre kurve. Min gamle rallycrosskjører av en paranoidteorietisk forklarende far (*puste*), påstår at veiene i Sverige er ekstra rette og lange fordi jagerfly skal kunne lande på dem i krig. Men så risikerer man mye oftere nærkontakt med dyr som krysser veien på odde tidspunkt. Faktisk ble en sykkel truffet av en flyvende elg rett over svenskegrensen (E18 årjäng) bare for noen uker siden. Den hadde prøvd å krysse veien da en trailer kom og sendte den i været. Uflaks for elgen, og ganske sjokkartet for føreren av sykkelen! Ikke hver dag elger får vinger! Men nok om det...hva skjer´a bagera? Har tankevirksomheten ført prosjektet noe lenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Min gamle rallycrosskjører av en paranoidteorietisk forklarende far (*puste*) Vi snakker ikke med unge frøken Schanche her? Det der låt akkurat som Martin de gangene jeg har vært på visitt... Men nok om det...hva skjer´a bagera? Har tankevirksomheten ført prosjektet noe lenger?Jeg har forsåvidt fått klarsignal fra Guinness,jeg må bare finne en endelig plass og få tillatelse fra ordensmakten/forsvaret/flyplassmyndighet på valgte sted. Og få nevnte Martin til å kokkelere sammen nye girakslinger til meg,da jeg har drept et antall.. Og jeg vil ikke gjøre det i 330+km/t,da det har en tendens til å låse bakhjulet kontant... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Turboed1;"Vi snakker ikke med unge frøken Schanche her?" Noes, min far er mer kjent for de gode historiene, enn for de store bragdene. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Og jeg vil ikke gjøre det i 330+km/t,da det har en tendens til å låse bakhjulet kontant... Der ligger potensialet i rekord som levende katapult. Skummelt :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet September 23, 2008 Rapporter Share Skrevet September 23, 2008 Du mener han kan trøste seg med at han vil sette en rekord uansett utfall av forsøket? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet September 24, 2008 Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Du mener han kan trøste seg med at han vil sette en rekord uansett utfall av forsøket? :D Det vil bli en fattig trøst om han setter en rekord han selv ikke kan overleve til å nyte. Selv ikke bobleplast avtar for støtet om man er dumdristig nok! Jeg tror ikke Turboed1 er dum, bare dristig. "Dristig (fra lty, av adj drist(e)) modig, vågsom; som avviker fra det som er vanlig el. passende; freidig en d- bilfører / en d- plan / et d- kupp / en d- påstand, tolkning / resultatet" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2008 Jeg tror ikke Turboed1 er dum, bare dristig. Det var da voldsomt til skussmål.. :D Ikke engang dristig... jeg er sånn at jeg quadruppelsjekker ALT før jeg prøver noe. Og når det er gjort,sjekker jeg det en gang til. Jeg er for gammel til å vite alt... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.