Gå til innhold

Greia med lange rettstrekker

Ranger emnet


Turboed1

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hastighet er det du ønsker å oppnå?
Snitt,sett over en km målestrekke kjørt begge retninger innen en time: over 200 mph... dvs 321.8 km/t. Har vel rundt 300 inn på den og 350-355km/t ut av den før bremsing. Hvis alt går bra. R'en er gira til 365km/t v/10900 rpm på femte gir... dvs rundt 410 km/t på et originalt speedometer...de feilviser "litt" på toppen. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Denne tråden er god og gammel, men plutselig slo en tanke meg, som jeg ikke tror har vært luftet her tidligere - om så skulle være tilfelle, får dere tilgi meg... Hva med Nordbytunnelen, Turboed1? Den er 3850 meter lang, og selv om den svinger noen få grader, skulle det være mulig å holde god fart gjennom den. Jeg har hatt drøye 270 gjennom uten problemer, og da var det biler i høyrefeltet, så jeg fikk ikke utnytta veibredden whatsoever...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er god og gammel, men plutselig slo en tanke meg, som jeg ikke tror har vært luftet her tidligere - om så skulle være tilfelle, får dere tilgi meg... Hva med Nordbytunnelen, Turboed1? Den er 3850 meter lang, og selv om den svinger noen få grader, skulle det være mulig å holde god fart gjennom den. Jeg har hatt drøye 270 gjennom uten problemer, og da var det biler i høyrefeltet, så jeg fikk ikke utnytta veibredden whatsoever...
Har tenkt på den... men usikker på om en tunnel vil godkjennes av Guinness,siden ting går lukt til helvete hvis man mister kontrollen og tilfeldigvis går av veien med noen graders vinkel og treffer en havarilomme... 330->0 på 18 cm = Au. Men,jeg skal spørre..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på den... men usikker på om en tunnel vil godkjennes av Guinness,siden ting går lukt til helvete hvis man mister kontrollen og tilfeldigvis går av veien med noen graders vinkel og treffer en havarilomme... 330->0 på 18 cm = Au. Men,jeg skal spørre..

 

I den hastigheten er du makrell i tomat uansett om du treffer ei havarilomme i en tunnell eller noe annet skrap langs veien. Sånn sett er det kanskje tryggest å finne seg ei flystripe...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Flyplassen i Alta er jo vanvittig lang og der kjører du i sjøen om du ikke klarer å stoppe...!

 

Det gjør vel også vondt i den farta? Å havne i sjøen mener jeg..

 

Når det gjelder Nordbytunnelen så hadde jeg satset på noe med litt mindre kurve.

 

Min gamle rallycrosskjører av en paranoidteorietisk forklarende far (*puste*), påstår at veiene i Sverige er ekstra rette og lange fordi jagerfly skal kunne lande på dem i krig.

Men så risikerer man mye oftere nærkontakt med dyr som krysser veien på odde tidspunkt.

 

Faktisk ble en sykkel truffet av en flyvende elg rett over svenskegrensen (E18 årjäng) bare for noen uker siden. Den hadde prøvd å krysse veien da en trailer kom og sendte den i været. Uflaks for elgen, og ganske sjokkartet for føreren av sykkelen! Ikke hver dag elger får vinger!

 

 

Men nok om det...hva skjer´a bagera? Har tankevirksomheten ført prosjektet noe lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle rallycrosskjører av en paranoidteorietisk forklarende far (*puste*)

Vi snakker ikke med unge frøken Schanche her? Det der låt akkurat som Martin de gangene jeg har vært på visitt...

 

Men nok om det...hva skjer´a bagera? Har tankevirksomheten ført prosjektet noe lenger?
Jeg har forsåvidt fått klarsignal fra Guinness,jeg må bare finne en endelig plass og få tillatelse fra ordensmakten/forsvaret/flyplassmyndighet på valgte sted. Og få nevnte Martin til å kokkelere sammen nye girakslinger til meg,da jeg har drept et antall.. Og jeg vil ikke gjøre det i 330+km/t,da det har en tendens til å låse bakhjulet kontant...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener han kan trøste seg med at han vil sette en rekord uansett utfall av forsøket? :D

 

Det vil bli en fattig trøst om han setter en rekord han selv ikke kan overleve til å nyte.

Selv ikke bobleplast avtar for støtet om man er dumdristig nok!

 

Jeg tror ikke Turboed1 er dum, bare dristig.

 

"Dristig (fra lty, av adj drist(e)) modig, vågsom; som avviker fra det som er vanlig el. passende; freidig en d- bilfører / en d- plan / et d- kupp / en d- påstand, tolkning / resultatet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Turboed1 er dum, bare dristig.

Det var da voldsomt til skussmål.. :D

 

Ikke engang dristig... jeg er sånn at jeg quadruppelsjekker ALT før jeg prøver noe. Og når det er gjort,sjekker jeg det en gang til. Jeg er for gammel til å vite alt...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår