Gå til innhold

Greia med lange rettstrekker

Ranger emnet

Turboed1

Anbefalte innlegg

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En liten fugl fortalte meg at det ikke er spesielt gunstig å kjøre over 270 km/t der...og nei,den svinger relativt mye på slutten,og er ikke mer enn ca halvparten så lang som det trengs...svingen medregnet.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Sogndal har det vært dragrace på flystripa om sommeren i mange år, men 07 ble visst det siste året, grunnet nye regler fra avinor. Vet ikke hva slags regler det er snakk om, men de gjelder sikkert ikke bare Sogndal flyplass?

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er flystripa i Västerås, der har det de to siste årene vært kjørt 1000m, og det er veldig bra med plass.

Sjekk Bjørk sin Speedweekend. (ble gjort forsøkt på 300 km/t på bakhjulet med passasjer i 2006, så du bør også kunne få testet litt der skulle jeg tro)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er flystripa i Västerås, der har det de to siste årene vært kjørt 1000m, og det er veldig bra med plass.

Sjekk Bjørk sin Speedweekend. (ble gjort forsøkt på 300 km/t på bakhjulet med passasjer i 2006, så du bør også kunne få testet litt der skulle jeg tro)

1000 meter er vel cirka 2-3000 meter for lite :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haslemostrekka ved våler i hedmark er vel ca 8KM lang. Mener å huske fra sist gang jeg kjørte der at veien er ganske bra også, men hele strekka er ikke akkurat i vater. :)
Hvis det er den man kjører på noen km fra Vålerbanen mot Flisa,så er den ikke 8 km...den er rundt 3.2,det var den ihvertfall for et par dager siden...men noe dumpete her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er den man kjører på noen km fra Vålerbanen mot Flisa,så er den ikke 8 km...den er rundt 3.2,det var den ihvertfall for et par dager siden...men noe dumpete her og der.

Der tar du nok litt feil..

Denne "lille" strekka er nærmere 10 km lang.

Den strekka er faktisk bygd under krigen til fly trafikk som det tydligvis ikke ble noe av. Sikkert pga at han tyskeren havnet utpå de evige jakt marker osv.

Lurer på om de ikke skulle lage det som en transport/vare leveranse base.

Er ikke sikker på kvaliteten i asfalten der siden jeg ikke fyker rundt på 2 hjul til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har ikke jeg vært på den strekka..den jeg målte hadde lengste rette parti på rett over 3 km...var mye rett foran og etter,men lengste dønn rette parti var det jeg nevnte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har ikke jeg vært på den strekka..den jeg målte hadde lengste rette parti på rett over 3 km...var mye rett foran og etter,men lengste dønn rette parti var det jeg nevnte..

Jeg tror du har rett!

Den er "rett langt fra, men langtfra rett". Dundret over den da jeg kjøpte min van for halvannet år siden og gjorde meg den samme betraktningen. Rullebane er nok tingen...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...