donflaem Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Er det noen som har erfaring med boltene som holder svinghjulet når man runder 500hk? Jeg ser at parner selger forsterkede bolter samt at jeg har sett at noen har maskinert inn tapper mellom boltene. Er dette nødvendig? Noen som veit hvor i norge jeg får kjøpt lignende bolter eventuelt hvis jeg må bytte dem ut? Mvh kristian Siter 142 73mod.banebil. B234 16v m/t04 turbo 500hk+, Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 KRB har svinghjulsbolter m styring. Billigere enn hva parnern har å... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Hei. Det beste er å stifte svinghjul med veiv. Og det er vel mest den friksjonen melom selve svinghjul og veiv som er viktig. Så rett moment er viktig når man skrur sammen delene. Men eg hadde i tillegg borret inn to stifter for å være sikker ved den effekten. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 med stifter mener du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Setter inn stålbolter uten gjenger mellom veiv og svinghjul.. i tillegg til de boltene som er der fra før.. Kan vel forklares enklere med at det er som styrepinner som er tight fit for å forhindre at boltene rives i filler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Det er dette boltene som Kai har motvirker at skjer. Boltene styrer svinghjulet. Kjører selv med dette, ingen problem. Skal litt til for at du greier å rive av 8 stk 10mm bolter i 12.9 kvalitet... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Det er dette boltene som Kai har motvirker at skjer. Boltene styrer svinghjulet. Kjører selv med dette, ingen problem. Skal litt til for at du greier å rive av 8 stk 10mm bolter i 12.9 kvalitet... Er det slike du tenker på? Jeg kjøpte disse hos KRB, og de kostet noen få hundrelapper. Måtte kortes inn noe dog. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Nei, er ikke ARP, har ikke ARP med gjenger til rødblokkveiv mener jeg...? De der er til femmer tenker jeg..? De andre han har er i 12.9 kvalitet, men med styring som passer svinghjulet... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donflaem Skrevet November 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Takk for raske tilbakemeldinger. Da ser det ut som jeg tar meg en tur til kai og henetr disse boltene. Skal montere motor og gir på mandag så jeg trenger dem da. Mvh Kristian Siter 142 73mod.banebil. B234 16v m/t04 turbo 500hk+, Autronic smc datasprut.msd dis2,1000cc dyser Tig sveiseapparater til uslålige priser. http://www.importtech.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Nei, er ikke ARP, har ikke ARP med gjenger til rødblokkveiv mener jeg...? De der er til femmer tenker jeg..?De andre han har er i 12.9 kvalitet, men med styring som passer svinghjulet... Ja, de er til femmer. Om de har styring mot Fidanza-svinghjulet vet jeg ikke, men jeg regner med at partiet mellom gjengene og hodet har en styrende funksjon. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Det er dette boltene som Kai har motvirker at skjer. Boltene styrer svinghjulet. Kjører selv med dette, ingen problem. Skal litt til for at du greier å rive av 8 stk 10mm bolter i 12.9 kvalitet... Me know, har tilsvarende bolter selv.. Er litt enklere med sånne bolter enn med stifting :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 mye ga du for de 12.9 boltene a? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg