Gå til innhold

Noen spørsmål ang b230 blokk.

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hei. Har en B230K stående. Der er det "plass" til svinghjulsgiver og slikt. Er også et svinghjul med masse hull i. Ikke 60-2. Det jeg da lurte på, er om det går an å bruke denne blokka til F-nettet? Altså, om jeg får tak i ett F-nett, bytter stempler og topp, blir det da en F-motor? Har en 230E stående som er på vei ut av drift, å i den sammenheng har jeg jo noen deler som jeg tenkte jeg kunne ha på K motoren. (Stempler og topp). Kommer dette til å funke?

 

Evt, bare sette på ny topp fra en F-motor på K-motoren, turbo osv og bruke denne motoren som en FK?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ah.. Ja, vet innmaten til K-motoren ikke er på sitt beste. Hva er sterkest? B23a eller b230a?

 

inmaten til K motoren kan ikke brukes til stort mer enn anker på en båt.

B23 er sterkest. sterker veiv osv.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Ja, vet at k-maten er dårlig ja.. :p

 

Så b23 er sterkest av alle b2x-motorene?

 

har lest en plass at B21/23 har sterkest blokk å inmat. B230 var vist ikke fult så sterk. så ja, B 21/23 er sterker å tåler mer juling enn B230.

B19/21/23 går omverandre på det meste av deler, blantannet smidd veiv om jeg ikke husker feil. mens B230 har ikke det.

 

kan hende jeg husker feil.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest en plass at B21/23 har sterkest blokk å inmat. B230 var vist ikke fult så sterk. så ja, B 21/23 er sterker å tåler mer juling enn B230.

B19/21/23 går omverandre på det meste av deler, blantannet smidd veiv om jeg ikke husker feil. mens B230 har ikke det.

 

kan hende jeg husker feil.

 

hmmm skeptisk... b21/b23 har sterkest innmat men b230 blokk etter 88 er bedre støping på og har aksiallager bak :) skal du ha b23 veiv på 230 må det modifiseres en del på blokka. skal du trimme en b23 en del vil jeg anbefale å balansere veiva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Da får jeg leite meg ei veiv til b23'en.. Den som skal stå i orginalt, knakk da et rådelager ble borte, så råden spiste veiva..

 

Har sett en del raste b230-veiver er ja, så skjønner problemet.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår