Gå til innhold

Noen spørsmål ang b230 blokk.

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Neida går fint å dreie av 2mm å kjøre enkel pakning. Sett folk som har dreid av langt mer enn det også, men da begynner stempeltoppene å bli litt tynne.

 

Regner med du skal kjøre gasser Esbandos?

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. Mange gode forslag her ser jeg.. Tanken jeg har er at jeg skal bygge opp en 2.3L motor som jeg skal overladde litt. Ikke mye. Under 1bar trykk ihvertfall da jeg ikke har penger til de "groveste" sakene som tåler noe. Har deler til både B23a og B230E/A/K, så om jeg bruker stemplene fra f.eks 230a/e, i B23a'en min, som jeg igjen dreier ned rundt 2mm og overladder med resten orginal innmat, kommer dette til å funke da?

 

Har ikke noe håp om 1400hk i dette "prosjektet". Men vil komme over 150hk...

 

Noen som har innspill der til f.eks annet oppsett?

 

Har også noen andre blokker liggende. B19a og B21a x2.

 

De veivene jeg har sett som har knekt, er vel som det sies her, ikke grunnet HK-antall, men grunnet ekstremt dårlige lagre.

 

Bruk B23a blokka du og drei ned de org. stemplene.. A-rådene holder et godt stykke,og garantert til ditt bruk!

Er også større sleggefaktor enn på gammel 230 ,så du kan prøve og feile litt ang. justeringer uten å ødelegge noe så lett :)

 

B230 greiene du har er vel av gammel type og vil ikke stort mer enn 240-250hk.

 

230 stempel passer ikke i B23 pga. stempelhøyde og dim. på kryssbolt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår