Gå til innhold

Når kan man "dekal trimme" ?

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Litt dumt spørsmål, men la meg prøve og forklare.

La oss si du har en BMW E36 325 coupe. Du smekker på M-tech stylinga, du bredder bilen med M3 skjermer, du setter inn m-3 interiør. Motormessig smekker du på en turbo størrelse hest, og alt annet som måtte følge med en slik en. Understellet blir selfølgelig oppgradert til m3 standard eller bedre.

Kan eieren av denne bilen sette et M3 merke bakpå, med GOD samvittighet?

Jeg har en SAAB 9000. Om jeg setter på de understellsdelene jeg har i gangen, aero-styling og setter inn et aero-interiør, ville det vært akseptabelt og sette "aero" på bakluka? Det eneste som skiller min bil fra en aero da er: Takluke og automatisk klima. Motormessig er aeroen en 2.3 turbo med 225 hk, mens min bil er en chippa 2.0 turbo med samme effekt.

Hva mener dere?

Selv om bilen ikke er en ORGINAL m3, er det greit og sette på et m3 merke om utseende og modifiseringene gjort på bilen samsvarer med en orginal m3?

Diskuter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan smekke M enblem på en 316 om du vil for min del, selv hadde jeg heller smekket på ett 316 merke ;) En 325 hadde jeg heller puttet ett trubo merke på, en M3 skal ha M3-motor.

Saaben din har jeg ingen formening om, gjør som du selv vill :)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel se det litt an på hva produsenten mener merket står for? F.eks. Volvo mener jo R står for "Refinement", altså styler du bilen kan du ha R bakpå.

Mens at på BMW så vil jeg tru at du heller kan ha M-tech istede for M3 merket om du ikke har motoren fra M3..

Aero har jeg ikke peiling på

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du m3 merke bakpå da? Du kan ha en M hvis du har m-tech, men det blir jo aldri en m3 med mindre eksteriør/motor/interiør er fra m3.

Men det er jo uansett alltid finest uten emblemer da:)

Hva mener du med å bredde den med m3 skjermer?? E36 M3 har ikke noen andre skjermer enn 316:partyon:

Dustete spørsmål igrunn....Uansett om det er trimmet/stylet saab el bmw så blir det verken en aero el m3. Men du kan jo alikvel lime merker på hvis du vil..

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del synes jeg dekaltrimming er latterlig. Du vil ikke oppnå cred blant kjennere ved å sette et aeromerke på bakluka. Omvendt dekaltrimming derimot, det er tøft. En Aero med 1,8-merke gir status... :D

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns merkingen på bilen skal stå i samsvar med hva som står i vognkort..

+1! Eller evt gi faen i å ha på noe som helst..

Såfremt det da ikke er en skjelden bil som har disse merkene orginalt!

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tingen er jo at visst du setter på fks m3 merke på en modifisert 320 ect. så vil jo alle tro at d er en m3, men uansett hvor mye den er modifisert så er d fortsatt en 320 og ikke en m3!

blir d samme som å hive en merce stjerne på en bmw. m3 merker hører kun hjemme på fabrikerte m3 er.

Mvh Tage Midtun

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg noen store chroma bokstaver med følgende budskap: N/A DIESEL! og klistre over hele bakluka, så alle får det med seg....det er kult det.:thumb

*må kjøre forbi late dieselbilen før bakken...late dieselbilen begynte plutselig å hyle, og bort blei`n*

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider