Gå til innhold

Min nye diesel-børse!

Ranger emnet

BMW-Alpina-B5

Anbefalte innlegg

Har (desverre) solgt min (dypt savnede) E60 til fordel for ny E61 facelift med diesel. Bilen ble bestilt for omtrent 4 uker siden og allerede på Mandag starter produksjonen av bilen. Legger ved litt informasjon og bilder under. Noenkommentarer på nybilen? :)

v_r_E61_1_vinterhjul.jpg

2008 E61 520dAT - 177hk, 350Nm - Titansølv metallic, sort dakota skinninteriør, interiørlister sort høyglands (pianolakk), navigasjonssystem professional, komfortseter med elektrisk setejustering og korsryggstøtte, bluethoot telefon, panoramasoltak i glass, elektrisk betjening av bakluken via fjernkontrollen, PDC foran og bak, regnsensor, sportsratt i skinn, elektrisk oppvarmet ratt, fjernbetjent sentrallås med alarm, xenonlys, lyspakke, takrails, cruisecontrol med bremsefunksjon, comfort pakke, BMW Individual solbeskyttende vinduer, shadowline, røykepakke, advantage pakke, 18" M6 replica vinterhjul med 225/40 R 18 Nokian Hakkapelita RSi, luftfjæring på bakakselen.. med mer.

Planene for nybilen er på langt nær så omfattende som jeg hadde på den gamle, men noen ting kommer jo alltids på plass. :)

- 20" Toora T190. 8,5x20 245/30 ZR 20 og 10x20 285/25 ZR 20 på sommer

- 18" M6 replica. 8x20 225/40 R 18 med Nokian Hakkapelita RSi (bestilt)

- 35mm H&R senkefjører foran

- M5 grill eller sort grill.(noe usikker)

Kommer kanskje også noe utvendige greier etterhvert, men de planene er foreløpig hemmelig.. ;)

v_r_E61_2_vinterhjul.jpg

v_r_E61_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå kjenner jeg hele den norske misunnelsen datt ned i hodet på meg her gitt... F... for ei slede.. Kan gjerne bytte i en E 36 jeg altså, hvis du heller vil ha det..

Bare en ting. Du skriver at produksjonen av den starter på mandag.. Sist jeg var på en bilfabrikk produserte de 900 biler hver dag, så jeg vil nok tro den er ferdig i løpet av mandagen....

Men igjen.. Feit vogn

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg hele den norske misunnelsen datt ned i hodet på meg her gitt... F... for ei slede.. Kan gjerne bytte i en E 36 jeg altså, hvis du heller vil ha det..

Bare en ting. Du skriver at produksjonen av den starter på mandag.. Sist jeg var på en bilfabrikk produserte de 900 biler hver dag, så jeg vil nok tro den er ferdig i løpet av mandagen....

Men igjen.. Feit vogn

Takk for det. Gleder meg skikkelig til bilen ankommer. Riktignok er det diesel og lyden er ikke som den gamle E60'n med sekser under panseret, men shitt au. Forbruket er jo et annet kapittel og bykjøring kjøres jo på under det E60'n brukte på langkjøring. Det er imponerende til tross for at den har 7hk mer og 140Nm mer.

Produksjonsuken er uke 45, men forhandleren sa at den trolig ville bli satt i produksjon på Mandag. Vi får krysse fingrene, uansett er det neste uke :)

Syns personlig den nye joy-stikken er tøff. Elsker designet på den og den er jo mye mer effektiv enn den tidligere kassen. Ikke nok med det, men forbruket/utslipp er jo på nivå med en bil med manuell kasse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

elektrisk oppvarmet ratt - sa du luksus? :P

cruisecontrol med bremsefunksjon? Betyr det at man kan bremse uten at cruisecontrollen går av?

Grattis med FEIT slede.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

hehe, ja det skal bli behagelig med oppvarmet ratt. :)

Hvordan cruise controllen fungerer vet jeg desverre ikke, jeg hadde bare cruise controll på min forrige E60. Blir spennende å teste ut og hvis alt har gått etter planen er bilen her innen uka. Har ikke hørt noe ennå, så jeg vet ikke helt når leveringen er.

Leveringsuke skal være uke 48.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Glemte helt denne tråden, men bilen kom altså til avtalt tid. Kjempebil, mye mer kompakt enn pre-facelift. Motoren og girkassa fungerer utmerket bra. Legger ved noen bilder av bilen og en liste over div. ting jeg skal ha/har,

Modifikasjoner,

- 8.5x18 M6 rpl. 245/40 R 18 Nokian Hakkapelita RSi

- 8.5x20 Toora T190 245/30 ZR 20 og 10x20 Toora T190 285/25 ZR 20 (Pirelli P-Zero Nero)

- M5 grill

- M fotstøtte

- HARTGE 30mm sportsfjærer

- HARTGE stag til luftfjæring

- HARTGE velour gulvmatter

- Fotoboksvarsler i original navigasjon

Kommende modifikasjoner,

- HARTGE/Alpina leppe

- HARTGE motorprogrammering

- Noe annet småtteri jeg ikke vet hva er

x8afl1gjv7aounjfhgqj.jpg

6l7bq5t1cbngrstt1cju.jpg

6tyn8kvkgbhduchfp5pl.jpg

euaa0dr90sa5tz86z9ur.jpg

45_-2034177868.jpg

z303m6q9tu1gjcnczfi6.jpg

wmt4s303sqm1rhq9cmq0.jpg

y3dfek073y4odnyrbrf2.jpg

vvvav3hmisbsjlks1edr.jpg

Og her er bilder av gliset..

waixbc6ewr92vuefwgwd.jpg

jtldqwk6f009xilm6bh7.jpg

cqygy56w9o3r7grtggnd.jpg

67e3h50xxrauqs21rqq5.jpg

q62c170vnp6e1bu8xvxc.jpg

yp2gltlo0uik84ypca1y.jpg

y3mwvhpxl0sc8wwj5k7d.jpg

21irg7fg9dbgae0qggw3.jpg

t29cntcustqapm6lagur.jpg

6vqq7oum2kimmernifxa.jpg

2qmuqy937ksfy5td7fry.jpg

ekzpopez89i5zuis80o9.jpg

0xu9dme6kjzh6hh8vv1c.jpg

pivikoqwc5d2z3pmfjio.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

hehe, ja det skal bli behagelig med oppvarmet ratt. :)

Hvordan cruise controllen fungerer vet jeg desverre ikke, jeg hadde bare cruise controll på min forrige E60. Blir spennende å teste ut og hvis alt har gått etter planen er bilen her innen uka. Har ikke hørt noe ennå, så jeg vet ikke helt når leveringen er.

Leveringsuke skal være uke 48.

Du har active cruise control,det betyr at bilen bremser selv,hvis du kommer for nær en annen bil.

Veldig fet funksjon,men skummelt å teste første gangen.(det virker!) Grattis med fin ny bil! Er de replicaene av bra kvalitet? Ser en del "billig-dritt" på jobben..

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke aktiv cruise control, men den nye cruise control med bremsefunksjon. Har hørt at denne bremser i nedoverbakker slik at den ikke overstiger ønsket hastighet. Men har ikke testet det.

Hehe, ja.. Bestilte den hos Stenshagen, men av Lillestrøm. Knallservice. Kommer til å handle bil av Stenshagen igjen ja.. :)

Knallfornøyd med kopiene. Syns dette er den mest virkelige og peneste kopien av M6 felgene. Har ikke hatt noen problemer med de i form av kast eller flassing i lakk. Foreløpig er jeg knallfornøyd!

Skal bli spennende å se hvordan den blir når jeg får senket den og satt på 20". Skal hente dem til uka.

Du vet forresten ikke noe om de HARTGE stagene? Skal monteres fra nivåsensoren til bærebrua. Da skal bilen justere høyden av seg selv bak. Har vært mye i dialog med Andreas på bruktbiler på Skøyen, du vet vel sikkert hvem han er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å se hvordan den blir når jeg får senket den og satt på 20". Skal hente dem til uka.

Du vet forresten ikke noe om de HARTGE stagene? Skal monteres fra nivåsensoren til bærebrua. Da skal bilen justere høyden av seg selv bak. Har vært mye i dialog med Andreas på bruktbiler på Skøyen, du vet vel sikkert hvem han er :)

Melhus eller Edvardsen? Kjenner dem begge ja, vi jobber sammen daglig. Angående disse HARTGE-stagene vet jeg ikke stort,nei. Det er såpass uvanlig å få sånne forespørsler hos oss, det går mer på kromgriller og ettermontering av M-pakker og navi...

Kan prøve å høre. Ring inn og spør etter Gunnar Bratsberg på bruktbil,han er en som vet litt om slikt. Han kan i alle fall sette deg i kontakt med noen som vet.

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider