EyeLid Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Vel, for oss som er VW-Audi Club medlemmer har vi fått gleden av å få litt info om Kai Roger Bakken sitt siste prosjekt. Bilen blir en S1 replika med mål om 1kg/hk og litt videreutvikling fra den røde urquattroen som nylig ble solgt til et annet VACN-medlem. Tags: KRB med benkeresultat av 2.5L audi og 2.2L volvo femmere KRB urquattro specs Her er iallefall litt bilder og quote på hva Kai Roger selv har skrevet. Da vi ha kvittet oss med den gamle røde ur quattroen ,bare måtte vi i gang med ett nytt audi prosjekt!Til denne trenger vi sårt ett venstre bak hjørne til en type 85 coupe,ca 15-20 cm inn på hjørnet var kappet bort når vi fikk den.Målet med denne er å få mere en 1 hk pr kg. Da var grov kappingen ferdig og satt ned på gulvrammen.Planene endrer seg litt underveis og det ser ut til at det blir plast i alt utenom takplate bak til forhøyningen bakerst og a+b stolper + utv kanal i dør åpningen.resten blir plast og demonterbart for å lette skruing på vitale deler.Motoren blir en viderutvikling av motoren fra den røde med litt mere av det meste.Mener det skal gå greit å ta ut over 1100 hk uten gass da den forige ga 1033 med topp m hull i eksoskanalen fra vi startet bremsinga. skal prøve å få ut noen bilder underveis men for oss eldre kara er det enda vanskeligere en store bokstaver etter . og komma Drivlinjen blir som i den røde bare flyttet litt rundt om kring.svinghjulet står på innsiden av frontruta,dvs hele motoren står bak drivakselen til framhjula.Ender mest sansynlig ut med ca 45-55 vektfordeling ,da radiator og tørrsump systemet havner helt bakerst.Ønsket hadde vert 50-50 men bedre en 85-15 som er nermere orginal vekt fordelinga på disse audiene.For å vere helt erlig tviler jeg på om org kasse fra de nye takler 1100 hk og ca 1200nm i moment med seriøs herjing. Alt er ikke fastlagt enda men en s1/pikes pike må vel vere hvit må den ikke?Noe dekor bør det vel også vere,og litt snikreklame.Det blir nok litt sånn at det utvikler seg under byggeprosessen.Det blir i hvert fall 18"x9 eller 10"compomotive hvite felger i utgangspunktet.Det blir tatt utgangspunkt i et s1 breddesett som blir modifisert pga endret aksel avstand.den skal også radikalt ned og derfor må bredderne også heises noe for å få plass til hjulene.Fortsatt litt frem og tilbake ang s1 eller pikes pike vinger,hva mener dere da? Fortsatt litt frem og tilbake ang s1 eller pikes pike vinger,hva mener dere da?: klø : Jeg TROR med litt videre"utvikling" av utgangspunktet kan man ta igjen eventuelle fordelene med Pikes Peak vinger (må ikke glemme at denne Pikes Peak bilen ble satt opp for å kjøre i høyden med tynnere luft!). Rent estetisk synes jeg dessuten at et S1 oppsett av en slik bil ser mye mer pent og helhetlig ut, noe som garantert kan dras fordel av i dekal-sammenheng. Nå vet jeg ikke om dere på KRB har sett dere ut noen spesielle farger for firmaet, men i lys av å ha hatt en mørk, dus blå urquattro, så en tornadorød urquattro, og du nå snakker om gamle Audi-racingbiler ser JEG for meg følgende: - Audi Sport quattro S1 utseendet - Audi racingbilene har kommet med basis i alpeinweiss - integrer rød og blå fra dine forrige prosjekter - ta med en liten del av "Audi Gr B historie" Dette samlet gjør at du kan dekorere bilen ala 1986 utgaven av Pikes Peak S1en (S1 nr 20), rattet av Bobby Unser. Litt annerledes i forhold til slik man er vant å se disse kort-quattroene. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Ser ut som en Coupe 5S har måttet bøte med livet her. Skal bli spennende å se hvordan dette utvikler seg. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 2, 2007 Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Gleder meg. Prosjektene fra KRB skuffer sjelden Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2007 Ser ut som en Coupe 5S har måttet bøte med livet her. Skal bli spennende å se hvordan dette utvikler seg. Med litt kompositt/glassfiber e.l. karossdeler er det vel MINIMALT med coupe 5S igjen vil jeg tro! :bok: Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Tok noen nye bilder i dag av deler som skal inn.2.5 ltr blokk ferdig maskinert for pyramideringer Turboen som skal inn,den lille ved siden av er en 800 hk turbo! bilde av gamle motoren ,blir noe av det samme design men litt annet grenrør da det blir heller lite karosseri som står i veien her *titegn* Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2+2=quattro Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 draps maskin, bilen kommer sikkert til å vekke internasjonal oppmerksomhet. tøft at det er en norman som står bak noe sånt, men det er vel bare vi som er ville nok til å gjennom føre noe sånt. stå på vidre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 Det er nå jobben begynner,med plasten mener jeg.Vi må redesigne skjermbrederne foran og flytte de høyere opp på skjermen da dekket ville stått fast i toppen av bredderen i hvile posisjon.Vurderer også å støpe hele front stykket minus panser i ett stykke for å slippe alle skjøtene som har lett for å bli litt ute av kurs på disse glassfiber greiene.Veldig lettvint også da å kunne ta av hele skiten med en 8-10m hurtig koblinger vel da ser det ut til at rørrammen har begynt å likne på noe! birthday Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2007 og litt mer! Som Kai Roger selv skriver, dette er bilder av arbeide som er litt "usynlig" - så det er kanskje ikke sååå intressant. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonblund Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Har sett trådn på vacn forumet, gleder meg til å se resultatet :D Siter 1985 Audi 80 gte quattro 1979 VW Derby 1773 VW Boble 1303s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Fant denne tråden på Gatebil sitt forum jeg, ikke VACN. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Står nok litt tidligere i tråden men det blir sellholm 5tr sequensiell kasse med sellholm framdiff foran motoren.Fikk inn nye presstøpte 6 stempla bremser i dag og de skal brukes foran og bak.de er ikke dyre heller . Se hvor langt bak denne femmer'n kommer! :respect Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet November 20, 2007 Rapporter Share Skrevet November 20, 2007 Ett ord, eller vent to,tre: Sykt! og Respekt! Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2007 "måtte prøve innpå et hjul i går bare for å få proposjonene i prosjektet!Som man kan se så MÅ skjermbrederne høyere op på skjermen.det mangler enda 5 cm til hjulet er i det som blir kjørehøyde.det skal også 11 cm lengre fram en nå så det blir en liten utfordring med overgangen der og samtidig beholde så mye av org trekkene som mulig" Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet November 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2007 Nesten ferdig bakvogn nå Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Desember 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2007 Helt rått! EyeLid: Lover du å oppdatere dennne tråden så jeg slipper å surfe rundt på VAG eller gatebilforumet ? Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg