Gå til innhold

KRB med S1 rørramme replikat

Ranger emnet


EyeLid

Anbefalte innlegg

Vel, for oss som er VW-Audi Club medlemmer har vi fått gleden av å få litt info om Kai Roger Bakken sitt siste prosjekt.

 

Bilen blir en S1 replika med mål om 1kg/hk og litt videreutvikling fra den røde urquattroen som nylig ble solgt til et annet VACN-medlem.

 

Tags:

KRB med benkeresultat av 2.5L audi og 2.2L volvo femmere

KRB urquattro specs

 

Her er iallefall litt bilder og quote på hva Kai Roger selv har skrevet.

 

Da vi ha kvittet oss med den gamle røde ur quattroen ,bare måtte vi i gang med ett nytt audi prosjekt!

Til denne trenger vi sårt ett venstre bak hjørne til en type 85 coupe,ca 15-20 cm inn på hjørnet var kappet bort når vi fikk den.Målet med denne er å få mere en 1 hk pr kg.

 

Da var grov kappingen ferdig og satt ned på gulvrammen.Planene endrer seg litt underveis og det ser ut til at det blir plast i alt utenom takplate bak til forhøyningen bakerst og a+b stolper + utv kanal i dør åpningen.resten blir plast og demonterbart for å lette skruing på vitale deler.Motoren blir en viderutvikling av motoren fra den røde med litt mere av det meste.Mener det skal gå greit å ta ut over 1100 hk uten gass da den forige ga 1033 med topp m hull i eksoskanalen fra vi startet bremsinga. skal prøve å få ut noen bilder underveis men for oss eldre kara er det enda vanskeligere en store bokstaver etter . og komma

 

Drivlinjen blir som i den røde bare flyttet litt rundt om kring.svinghjulet står på innsiden av frontruta,dvs hele motoren står bak drivakselen til framhjula.Ender mest sansynlig ut med ca 45-55 vektfordeling ,da radiator og tørrsump systemet havner helt bakerst.Ønsket hadde vert 50-50 men bedre en 85-15 som er nermere orginal vekt fordelinga på disse audiene.For å vere helt erlig tviler jeg på om org kasse fra de nye takler 1100 hk og ca 1200nm i moment med seriøs herjing.

 

Alt er ikke fastlagt enda men en s1/pikes pike må vel vere hvit må den ikke?Noe dekor bør det vel også vere,og litt snikreklame.Det blir nok litt sånn at det utvikler seg under byggeprosessen.Det blir i hvert fall 18"x9 eller 10"compomotive hvite felger i utgangspunktet.Det blir tatt utgangspunkt i et s1 breddesett som blir modifisert pga endret aksel avstand.den skal også radikalt ned og derfor må bredderne også heises noe for å få plass til hjulene.Fortsatt litt frem og tilbake ang s1 eller pikes pike vinger,hva mener dere da?

 

Fortsatt litt frem og tilbake ang s1 eller pikes pike vinger,hva mener dere da?: klø :

Jeg TROR med litt videre"utvikling" av utgangspunktet kan man ta igjen eventuelle fordelene med Pikes Peak vinger (må ikke glemme at denne Pikes Peak bilen ble satt opp for å kjøre i høyden med tynnere luft!). Rent estetisk synes jeg dessuten at et S1 oppsett av en slik bil ser mye mer pent og helhetlig ut, noe som garantert kan dras fordel av i dekal-sammenheng. Nå vet jeg ikke om dere på KRB har sett dere ut noen spesielle farger for firmaet, men i lys av å ha hatt en mørk, dus blå urquattro, så en tornadorød urquattro, og du nå snakker om gamle Audi-racingbiler ser JEG for meg følgende:

- Audi Sport quattro S1 utseendet

- Audi racingbilene har kommet med basis i alpeinweiss

- integrer rød og blå fra dine forrige prosjekter

- ta med en liten del av "Audi Gr B historie"

 

Dette samlet gjør at du kan dekorere bilen ala 1986 utgaven av Pikes Peak S1en (S1 nr 20), rattet av Bobby Unser.

Litt annerledes i forhold til slik man er vant å se disse kort-quattroene.

 

pp_bunser86.jpg

1193305750_8f72803b03.jpg

post-4351-13804852646192_thumb.jpg

post-4351-13804852646392_thumb.jpg

post-4351-13804852646467_thumb.jpg

post-4351-13804852646539_thumb.jpg

post-4351-13804852646596_thumb.jpg

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tok noen nye bilder i dag av deler som skal inn.

2.5 ltr blokk ferdig maskinert for pyramideringer

Turboen som skal inn,den lille ved siden av er en 800 hk turbo!

bilde av gamle motoren ,blir noe av det samme design men litt annet grenrør da det blir heller lite karosseri som står i veien her

*titegn*

post-4351-13804852646657_thumb.jpg

post-4351-13804852646732_thumb.jpg

post-4351-13804852646791_thumb.jpg

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det er nå jobben begynner,med plasten mener jeg.Vi må redesigne skjermbrederne foran og flytte de høyere opp på skjermen da dekket ville stått fast i toppen av bredderen i hvile posisjon.Vurderer også å støpe hele front stykket minus panser i ett stykke for å slippe alle skjøtene som har lett for å bli litt ute av kurs på disse glassfiber greiene.Veldig lettvint også da å kunne ta av hele skiten med en 8-10m hurtig koblinger

 

vel da ser det ut til at rørrammen har begynt å likne på noe! birthday

post-4351-13804852647196_thumb.jpg

post-4351-13804852647366_thumb.jpg

post-4351-13804852647465_thumb.jpg

post-4351-13804852647509_thumb.jpg

post-4351-13804852647559_thumb.jpg

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står nok litt tidligere i tråden men det blir sellholm 5tr sequensiell kasse med sellholm framdiff foran motoren.Fikk inn nye presstøpte 6 stempla bremser i dag og de skal brukes foran og bak.de er ikke dyre heller .

 

Se hvor langt bak denne femmer'n kommer! :respect

post-4351-13804852648174_thumb.jpg

post-4351-13804852648236_thumb.jpg

post-4351-13804852648283_thumb.jpg

post-4351-13804852648326_thumb.jpg

post-4351-13804852648368_thumb.jpg

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"måtte prøve innpå et hjul i går bare for å få proposjonene i prosjektet!Som man kan se så MÅ skjermbrederne høyere op på skjermen.det mangler enda 5 cm til hjulet er i det som blir kjørehøyde.det skal også 11 cm lengre fram en nå så det blir en liten utfordring med overgangen der og samtidig beholde så mye av org trekkene som mulig"

post-4351-1380485264841_thumb.jpg

post-4351-13804852648488_thumb.jpg

post-4351-13804852648535_thumb.jpg

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår