Gå til innhold

Problemer med bremsene/kalipter foran.

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Setttet inneholder tettigene mot oljetrykket og støvbeskyttelsen.

Støvbeskyttelsen er ikke som den orginale. Det er en løs gummi belg og en stålring en må lure utapå for å få det til å henge fast. Det er noe skikkelig drit å få til. De orginale volvo er mye lettere å få på. Da jeg gjorde det samme på gamle bilen brukte jeg like lang tid på å polere alle stemplene og hone sylinderene som å få på den jævla gummi belgen! Se i alle fall hva det koster orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte forresten på en annen ting. Når jeg demonterte et kaliper jeg hadde liggende, tok jeg ut alle 4 stemplene.. Ene stemplet ble ødelagt under demontering pga det ikke ville ut ved hjelp av trykkluft, så vannpumpetanga måtte taes til hjelp. Det er derfor endel riper og slikt i stemplet. Så så jeg på stemplet til kaliperen bak. Er jo samme stempel bortsett fra at de foran er "hul" inni, mens de bak er uten hull på en måte.. Går det da an å bruke stemplet bak i kaliperet foran?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var at om volvo orginale ikke var voldsomt mye dyrere ville jeg kjøpt de fordi di er mye lettere å få på. Alle sammen gjør nok nytta så fort de er kommet på. Selvfølgelgi må du ha tid til å vente på levering også...

Husk at en helt ny calipper ikke er så faens dyrt heller..om du må få fatt på en gammel calipper fra høggern koster det fort 250kr det også.

Om en kan bytte stempel får du hører med noen av de mer erfarne om. Jeg hadde peronlig aldri tatt sjangsen på det. Bremsene er omtrent det eneste jeg bryr meg om på bilen min.... Det er litt dumt å være død for å spare 1000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Sånnsett ja.. Da skjønner jeg hva du mente.. Uansett. Kaliper har jeg masser av, så trenger ikke gå på huggeren.

Er det noen andre som vet om stemplet fra bak-kaliperet passer overens med det foran?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider