Gå til innhold

Forstilling/spissing

Ranger emnet

vw 1200

Anbefalte innlegg

Har en golf 2005 mod. Skiftet i dag over til vinterdekk. Ser da at høyre fordekk en slipt skjeivt på innsiden. Venstre dekk er også slipt skjeivt, men ikke så mye. Snakket med sevice gutta på møller i dag og de ville ta en forstillingskontroll og ny spissing. Bilen har fremdeles garanti, men Møller mente at feilen kunne skyldes "ytre" faktorer og at garantien da ikke var gyldig. Kontroll og spissing koster kr 2700,-.

Fikk beskjed at dersom, mot formodning, at dette skyltes feil på vw deler, skulle dette dekkes av møller.

Jeg har ikke vært borti en fortauskant eller lignende og kan i utganagspunktet ikke se at dette er resultat av min kjøring. kjøpte denne bilen, brukt , hos møller for ca 6mnd siden.

Har noen et råd eller et godt tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det brede dekk på den? kan ha noe å si. men uansett hvis det er rundt 6 månder siden du kjøpte bilen hos en forhandler å det ikke er noen skader på sommerfelgene eller vinterfelgene som anntyder til at du skal ha kunnet skade forstillingen stiller du ganske sterkt.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg jobber (volvo merkeverksted) må faktisk forstillingskontrollen taes innen første service dersom garantien skal gjelde, noe som er latterlig spør du meg men... Men 2700,- for en kontroll var jo stivt... Vi tar 1000 +moms.

Ville kanskje vurdert en annen plass enn møller jeg, selv om det kanskje er de som avgjør om det er garanti eller ikke. Skal det være garanti må det jo være slakk i endeledd e.l, det kan jo hvem som helst finne ut før en forstillingskontroll.Er noe slarkete kan du dra tilbake til Møller... Det er hva jeg ville gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 225/45/17 dekk på den.

Takker for svar.

Møller vil betale "alt" dersom det er vag deler som er årsaken, også nye dekk, så jeg ønsker å få dokumentert at det ikke er min feil, men sliter litt med å bevise det. Det er ingen skader på felgene, dekk, som jeg kan se.

Jeg har nybilgaranti på den, men bruktbilgarantien på den er gått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i dag hos den lokale hjulmakeren. Fikk da beskjed om at dette trolig ikke ville dekket av Møller, da det var vanskelig å bevise at det ikke var min skyld i skaden.

Gamlefar, som drev hjulmakeren, kunne tilby meg samme kontroll med spissing for kr 1000,- inkl mva.

Gamlefar kunne også informere at mange av kundene, var Møller sine egne kunder. Altså, Møller sendete ofte biler til ham, når de ikke fikk tid til dem selv....

Morsomt, så der sparte jeg kr 1760,-. Garantien var like gyldig forsatt på bilen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt litt av det samme problemet, hadde 235 brede dekk på en audi å si sleit innerbane på begge foran å litt på dekka bak, dette kom av at jeg kjørte mye på veier med dype hjulspor noe som gjør at dekke rir på mittbuen av veien. fant ut av dette etter at jeg satte på vinterdekkene som er standar å de ble ikke slitt, tok en forrstilligs kontroll for sikkerhets skyld å de fant heller ingen feil, men uansett burde du ta en 4 hjuls kontroll.

X Passat 130 tdi 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke no du må ta, men hvis du først skal ta forrstillings kontroll er det like greit å sjekke alle 4 samtidig som de får sjekket senter linjen på biln din. å det koster ikke så mye mer. tror jeg betalt 200 kr ekstra.

X Passat 130 tdi 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da var kontroll tatt. Ble konstantert skeivhet på alle 4 hjul.

Jeg tok med meg utskriften og leverte den på Møller, med krav om nye dekk. Ble dårlig tatt imot på Møller. Fikk beskjed om at dette måtte en teknikker ta stilling til. Etter mye diskusjon, fikk jeg avslag fra Møller, men jeg gav meg ikke. Etter ca 10 telefonsamtaler, gav Møller seg, og jeg får nå i disse dager nye dekk på Møllers regning.

Må si at Møller har igjen mye å jobbe med når det gjelder kundehådtering/service. De får 0 av 10 mulige av meg. Møller har som kjent slitt med dårlig service i.f.t privat kunder i mange år. Det er trist at det er slik, når volkswagen egentlig er et bra produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg hadde krav på dette, både pga nybilgarantien fremdeles er gyldig og fordi jeg har 6mnd bruktbilgaranti på bilen.

Det hersker noe uenighet omkring garanti på hjul/forstilling på Møller internt. Ble fortalt (da jeg reklamerte) at det var 12mnd garanti eller 10000km fra bilen var ny, men selger som solgte meg bilen lovte 3 års garanti...

Vell, jeg mener jeg har fått som fortjent og lovet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider