Gå til innhold

Bilen starter ikke! Hjelp!

Ranger emnet

Spiritus Sancti

Anbefalte innlegg

Bilen starter ikke. Alt går rundt, men den fyrer bare ikke.

-Mandag: Bilen starter fint på morgenen. Bilen starter ikke med en gang når jeg skal hjem fra jobb. Men den startet etter ca 10 min med litt flying fram og tilbake. Bilen startet når jeg skulle kjøre ut fra vaskehallen 15 min seinere. Den startet også på kvelden samme dag.

-Tirsdag: Bilen startet helt fint klokka halv 7 på morgenen. Og den startet helt fint klokka 10. Men når jeg skulle hjem fra jobb halv 4 startet den ikke. Vi prøvde å dytte den i gang osv, men ingenting skjedde.

Plugger ser bra ut, men er jævlig tørre (noe med bensin-tilførselen?) Det er heller ikke gnist.

Det er en 93 mod 318i (M40)

Det er ikke coilen.

Hva kan det være? Haster iom at jeg bruker den daglig til og fra jobb!

TAKK!

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...

Skru løs en bensinslange å se om det spruter bensin når du kinner. Da finner du ut om bensintilførselen er i orden.

Når det gjelder gnisten, ville jeg begynt med å skru av fordelerlokket. Fjern eventuell fuktighet, og monter igjen.

Det høres ut som du bedriver en del småkjøring. Da kan motoren ha blitt sur.

Trikset da, er å bytte plugger, kinne lenge med gassen i bunn. Når du får start på den, ta den en tur ut på landeveien å trø godt utav den ved å ligge over 3000rpm en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis detta ikke hjelper (for å ha mer å kikke etter imorra) så gjør jeg hva?

Kan forklare hva som skjedde sist, kanskje det hjelper?

Jeg skulle på jobb på morran, startet bilen og begynte å skrape is.. Når jeg satt meg inn og skulle kjøre klarte jeg å kvele bilen pga håndbrekket var på (smart!). Anyways, når jeg prøvde å starte den igjen da ville den ikke.

Tok en annen bil til jobb og forsøkte igjen etter endt arbeidsdag uten hell.. Så nå må jeg vel igang med å dytte den igang igjen tenker jeg!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider