esbandos Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Hei. Hva er kjennetegnet på at man har en turbogasser eller ikke? Bortsett fra den blå/grønne korken og at gasseren heter 175cd.. Noen andre måter å se dette på? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Har blant annet et helt annet chokeopplegg enn den vanlige gassern om jeg ikke husker feil. Har du fått gassern? Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Ja, men tenkte mer på innmaten jeg.. Har fått gasseren ja.. Fikk den for ikke lenge siden. :) Uansett.. Tenkte på hva som egentlig er forskjell fra en turbogasser kontra en vanlig gasser. Utseendemessig er dem jo like..? Vet at turbogasseren er trykktett, og etter det jeg har lest, må man fjerne choken for å få en vanlig 175cd til å bli trykktetta. Hvordan er det da med choken på turbogasseren? Er vel også noe med nåla? Slik at motoren får mer suppe ved full gass kontra en vanlig gasser? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fighter Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Er vel chokespjeld på turbogassern tror jeg? Større dyse å sikkert noe mer. Det får noen med mer greie på det enn meg svare på:) Siter Nissan Primera SRi 1996 X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 større bensin tilførsen.nåla er mye tynnere mener jeg er jo bare og ta en vanlig gasser og sammenligne dem det Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 Ah.. Ja, får vel gå ut å sammenligne da.. Klarte liksom ikke helt å skjønne hva som skulle være forskjellen.. :p Alt så jo så å si likt ut. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HWM Skrevet November 3, 2007 Rapporter Share Skrevet November 3, 2007 det er noe jeg også har lurt på. ingen som har peiling på hva som er annerledes med choke-systemet på turbo-gasserne kontra de vanlige suge-gasserne? og om det er mulig å bygge om en vanlig til turbo-bruk uten å måtte fjerne og tette igjen alt som har med choken å gjøre? er jo litt greit m choke når en skal ha start på en gammel rød-blokk :volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet November 26, 2007 Rapporter Share Skrevet November 26, 2007 Sorry for at jeg tar opp en litt gammel tråd, men hvor mye trykk leverer en turbogasser bensin til uten sliping ? Jeg har hørt alt fra 0,6 til 1 bar og jeg ville gjerne høre deres syn på saken. Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.