Gå til innhold

Hva kjennetegner en turboforgasser?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Ja, men tenkte mer på innmaten jeg..

 

Har fått gasseren ja.. Fikk den for ikke lenge siden. :)

 

Uansett.. Tenkte på hva som egentlig er forskjell fra en turbogasser kontra en vanlig gasser. Utseendemessig er dem jo like..? Vet at turbogasseren er trykktett, og etter det jeg har lest, må man fjerne choken for å få en vanlig 175cd til å bli trykktetta. Hvordan er det da med choken på turbogasseren?

 

Er vel også noe med nåla? Slik at motoren får mer suppe ved full gass kontra en vanlig gasser?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noe jeg også har lurt på.

 

ingen som har peiling på hva som er annerledes med choke-systemet på turbo-gasserne kontra de vanlige suge-gasserne?

 

og om det er mulig å bygge om en vanlig til turbo-bruk uten å måtte fjerne og tette igjen alt som har med choken å gjøre?

er jo litt greit m choke når en skal ha start på en gammel rød-blokk :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår