Gå til innhold

hjelp med senking:)

Ranger emnet

Tussi

Anbefalte innlegg

jeg har en golf 1 83 mobell med 1,6 sterkehester;) hehe

bilen er har 13 tommer felg og 15 å lurer litt på ka som ambefalese av for lav den kan bli:P vil ikke ha den for lav med vil at det skal bli fint:) har set på 70/50 å lurer litt på vordan det bil:)?

har noen bilde av bilen sin med senkesett eller noe andre bilder ??:thumb san at jeg kan se om det passer med 70/50 eller midder senking eller enda mer:D??

:cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det penteste e uten tvil gewinde med max senking og gjerne litt til.. Koste ikke så ille mye for det heller, hvis du ikke "må" ha kvalitetcoilovers som f.eks KAW.. Koster en plass mellom 2500.- og -8000.- avhengig av merke og kvalitet.. Da har du muligheten og senke allt mellom 20mm? til 90mm?, nokka som æ trur e veldig kjekt og kunne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det penteste e uten tvil gewinde med max senking og gjerne litt til.. Koste ikke så ille mye for det heller, hvis du ikke "må" ha kvalitetcoilovers som f.eks KAW.. Koster en plass mellom 2500.- og -8000.- avhengig av merke og kvalitet.. Da har du muligheten og senke allt mellom 20mm? til 90mm?, nokka som æ trur e veldig kjekt og kunne...

er senkesett i fra autospar bra?? dem heter JOM å koster san 2999kr ikke så dyrt syns jeg men jeg lurer på om det er noe å satse på:? blir 70/50 for lavt eller:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bra det..

Men for 2000kr xtra kan du senke å heve som du vil da..

Tenkte selv på det sette du nevner,men tror jeg sparer litt mer å kjøper justerbart.

Kan jo ta tomstokken å måle fra dekket og opp til hjulbuen,minusere det med 7cm fram og 5cm bak så ser du ca hvordan det blir.

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bra det..

Men for 2000kr xtra kan du senke å heve som du vil da..

Tenkte selv på det sette du nevner,men tror jeg sparer litt mer å kjøper justerbart.

Kan jo ta tomstokken å måle fra dekket og opp til hjulbuen,minusere det med 7cm fram og 5cm bak så ser du ca hvordan det blir.

å kor hen kan jeg få tak i det hen da:P? kjanse det er lurast å kjøpe det:) jeg mener det er 8 cm frame da:)? var en opel vectra som fikk så vidt godkjent hun hadde 7,5cm framme å det skulle være godt skjent med 8cm... men jeg skal ta å høre litt med biltilsyne san at jeg vet det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Selv om det ikke er det billigste alternative, så ville jeg kjøpt justerbart med en gang.. I værstefall, kjøp deg nye støtdempere, 70mm senkesett og byggesett til justerbart på http://www.pedersens-racing.no. Da kan du justere. Det er greit å kunne hvis du skal bruke bilen sommer og vinter.

Byggesettet deres ser ikke så proft ut og er ikke veldig komplisert å sette sammen. Hvis du vet hvordan en fjær ser ut, hvordan støtdemperen ser ut, så skjønner du tegninga når du ser hvordan kittet ser ut.

Kost på deg justerbart med en gang, Hvis senker den sånn som du vil først og finner ut at det hadde vært litt bedre med lavere/høyere bil, så er det bare å justere. Når du har justert slik du vil ha den ville jeg tatt en 4 hjulskontroll, slik at du har riktig hjulstilling, camber/caster/spissing/spredning. Når du bytter støtdempere, så er det lett å ikke sette støtdemperen i samme stilling som den gamle og da går du gal camber, når du senker/hever så forandrer spredning/spissing seg, dette fører til feil dekkslitasje, bilen drar til en av sidene. Det er også slitsomt å kjøre med en bil som ikke trekker rett frem..

Selvfølgelig trenger du ikke 4 hjulskontroll, men du kan nesten regne med å få en av feilene... Mens du er igang med å bygge, kost på deg nye foringer også..:)

Lykke til med bilbyggingen..

Simen Hammer

TrackBird DOT net

Lenke til kommentar
Del på andre sider