B230ft Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 feil på de!? så lenge det er orginale pumpa, og ikke kina kopi, er de akkurat like gode som bosh.. problemet er som sagt at markede(ebay) flyter over av kopier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 trudde man skulle bruke ei pumpe som leverte stor menge suppe under lavt trykk til catch`n jeg. eks ei gasserpumpe til no fæle v8er greier. åssn blir det med innsprutpumper fra div turbovolvoer a? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Jeg har fundert på å kjøre med dobble matepumper (originale) til en catchtank på typ 1L eller noe også inn til hovedpumpa som blir 948 eller 044... Tror det burde duge. Er jo null-stress-joggedress å sette på 2 pumper på originale armaturen, bare å feste med slangeklemme elns. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 mye feil på de pumpene... Chall: den fuelcelln du har er en bensintank beregna på dragbiler. går jo og bruke den som catch men jeg ser liksom for meg at der ikke er nok nipler. Tja, det er 3 :) og en som er av typen en-veis.. Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet November 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 hmmm... blir vell enten en facet pumpe tenker jeg, eller om jeg finner ei holley pumpe el noe... har 2 stk bosch 044 som hovedpumper, og 1l catch tank Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Holley burde en vel få tålig billig? Siden det er det de bruker på yankee biler... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 har titta litt på noen holleypumper i summitkatalogen. de er oppgitt i gallon pr time. en som leverer 97 gallon i timen koster 105 dollar. 5-600kr? 200 dollar for ei som leverer 150 gallon.. men hvor mye er en gallon a? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 Er det ikke 9,noederomkring dl. da :) nesten en liter.. På Amcar forumet vet de det der.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 orginale materpumpa holder til ganske mye. Kjører selv med denne. Kobla av slangen og fylte opp i 1,5l flaske. og den fylte seg rimelig fort! husker hvor mange sekunder. Kjører med 044 fra catchtanken og returen fra fuelrailen tilbake til catchtanken. Og en en retur fra denne tilbake til hovedtanken. Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 orginale materpumpa holder til ganske mye. Kjører selv med denne. Kobla av slangen og fylte opp i 1,5l flaske. og den fylte seg rimelig fort! husker hvor mange sekunder. Kjører med 044 fra catchtanken og returen fra fuelrailen tilbake til catchtanken. Og en en retur fra denne tilbake til hovedtanken. hørtes koselig ut. er det noe forskjell på matepumper fra F,FT,ET osv? hvem leverer mest. hadde vært greit med en løsning som leverer litt suppe uten og måtte døtte i fuelcell. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 9, 2007 Rapporter Share Skrevet November 9, 2007 hørtes koselig ut. er det noe forskjell på matepumper fra F,FT,ET osv? hvem leverer mest. hadde vært greit med en løsning som leverer litt suppe uten og måtte døtte i fuelcell. Du kan finne ut mye med biltemakatalogen ved å kikke på delenumrene. På nettsiden kan du også slå inn et art.nr og se alt som den pumpa passer til. Fant et budsjett-trimtips på ms-nordic forumet. Audi S6 pumpa er ganske rimelig. Riktignok er det maken pumpe til "alle" Audiene, men det samme gjelder også Volvo. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet November 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Du kan finne ut mye med biltemakatalogen ved å kikke på delenumrene. På nettsiden kan du også slå inn et art.nr og se alt som den pumpa passer til. Fant et budsjett-trimtips på ms-nordic forumet. Audi S6 pumpa er ganske rimelig. Riktignok er det maken pumpe til "alle" Audiene, men det samme gjelder også Volvo. jeg tør ikke å satse noe biltema pumpe som for-pumpe til catch tanken! blir fort dyrt hvis denne pumpa streiker! bedre å heller "overdimensjonere" bensinsystemet enn å havarere en motor Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
as racing Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Er det ikke 9,noederomkring dl. da :) nesten en liter.. På Amcar forumet vet de det der.. Engelske gallon: 1 gallon = 4,54609 liter el. 1 liter = 0,21997 gallon Amerikanske gallon: 1 gallon = 3,78541 liter el. 1 liter = 0,26417 gallon Siter Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt BMW X3 2.0D 06 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
as racing Skrevet November 10, 2007 Rapporter Share Skrevet November 10, 2007 Bruker dere slange el. rør som tur / retur bensin? Og vilken dimensjon bruker dere på tur / retur? Siter Volvo V70 2.0T 01 mod. Familiebil Volvo 240 Turbo 84 mod. Prosjekt BMW X3 2.0D 06 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 as racing: Godt spørsmål. I en guide mener jeg det står anbefalt minimum 10mm, men etter å konferert med på volvo og mazdaeiere som har turbofisert doningen sin bruker de orginal 8(?)mm rørdragning. Og etter å ha titta på både B23E, B230E og B230TIC går det bare slange under bilen. Så per tiden er jeg selv litt usikker på hva jeg skal gå for mtp fremtidige oppgraderinger vs kobberpriser vs ekstraarbeid. Rørleggern sku ha hundreogsyvogtrygve kroner per meter for ca10mm i.ø. Så da kjøpte jeg 8mm på kjøkkentema da jeg trodde de ikke hadde større. Etter å ha bøyd litt dro jeg tilbake for å handle rørbøyer, men det har de kun i 6,10,12,15mm. Og samtidig fant jeg ut at de HAR 10,12,15mm rør. I bygg-avdelingen.. Så nå er jeg tilbake til pønskestadiet igjen. TTT! Kan det bli for stort mottrykk (i selve røret) for pumpa med trangt rør? Kan pumpa måtte jobbe unødig hardt/mye med et usaklig stort tilførselsrør? :confused: Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.