Gå til innhold

Montering av komponent høytalere i Golf C

Ranger emnet

packard

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal montere noen nye komponent høytalere i golfen min.

http://www.elutstyr.no/product_info.php?products_id=1763

Disse skal monteres foran i bilen og jeg lurte på noen tips om plassering. Det er begrenet plass til høyttalerene, har egentlig planer om å montere dem i døra, men det blir veldig langt ned så er litt redd for at lyden skal svekkes veldig.

Hvordan bør diskanten stå i forhold til mellom tona? Tenkte på å plassere kun mellom tona nede i døra og sette diskanten høyere opp, men hørte at det kunne føre til veldig skarp og ubehagelig lyd, stemmer det?

Mye om at man bør prøve å vinkle høytalerene mot ørene, men når høytaleren bli stående nederst i døra er det vel nesten litt opptemistisk å prøve å vinkle den nok, bør jeg kanskje vinkle høytaleren på venstre side mot høyre sete og motsatt? Alle tips er velkommen, er ganske fortapt! damndamn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er det 2 veis settet du linker til. Så skal det gå helt fint det å ha mid-bassen nedi i døra. så bør diskant monteres f.eks. på dashbordet.

Hadde det vært 3 veis hvor du har både mid-bass, mellomtone og diskant. så bør vell helst diskant og mellomtone monteres ganske nær hverandre for å få "rett" lydbilde. mens mid-bassen kan stå nedi døra.

hvordan det er med vinkling av elementene osv. virker jo litt forskjeligt fra bil tl bil og du må høre litt selv va du liker best. du trenger jo ikke ha vinkling på mid-bassene. så vinkler du diskanten . Hvordan den skal vinkle må du prøve deg litt fram på å se hva du selv syns høres best ut.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider