Gå til innhold

mista lappen igjen for sladding

Ranger emnet


2FAST 2FØRTI

Anbefalte innlegg

Mista lappen igjen natt til mandag 22 oktober.. Jeg fikk en sladd og en kontra i det jeg kjørte ut fra et kryss og snuten kom bak meg uten lys slik at jeg ikke så dem gjennom sotinga på bakruta..

 

de fant ut at jeg hadde mista lappen en gang før for §3 og bestemte seg for å beholde lappen min.. Jeg nekta på førerkort beslaget så mandag 12 har jeg kanskje en sjangs til å hente igjen lappen min..

Men siden det ikke var noen andre kjøretøy i nærheten og ingen fotgjengere slik at jeg kunne være til hinder for annen trafikk, har jeg da gjort noe straffbart som dem ka ta lappen min for? var kun snute bilen som var flere 100 meter bak meg i nærheten..

 

 

§ 3. Grunnregler for trafikk.

 

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

 

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

purken flere 100 meter bak meg og de tok meg ikke igjen før jeg stoppa i et lyskryss.. jeg har soting med 3% lysgjennomslipp, snuten kjørte uten lys og kl var halv 2 på natta.. ser ikke en dritt gjennom bakruta da.. det hadde regna hele dagen og det var sikkert rundt 0 grader og jeg hadde nye piggfrie vinterdekk som ikke er helt gunstig på glatt føre..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ca samme situasjon engang.. Da lurte jeg meg unna med at jeg hadde piggfritt på glatt is, noe som ikke funker bra, å bilen "slapp" mot min vilje og jeg fikk et par kontra'er som jeg heller ikke hadde "kontroll" på. Dette gikk de da ihvertfall med på. Fikk bare en advarsel om at jeg burde forholde fartsgrensa etter forholdene ellernoe..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ca samme situasjon engang.. Da lurte jeg meg unna med at jeg hadde piggfritt på glatt is, noe som ikke funker bra, å bilen "slapp" mot min vilje og jeg fikk et par kontra'er som jeg heller ikke hadde "kontroll" på. Dette gikk de da ihvertfall med på. Fikk bare en advarsel om at jeg burde forholde fartsgrensa etter forholdene ellernoe..

 

Hjelper ikke å være søt og snill, når snuten ser du har blitt tatt for det før. Var ikke det også rett foran en poltibil? :ahahahhaha:

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa, jeg "snakket" meg ut av situasjonen. Politiet hadde igrunnen veldig mye å gjøre den dagen, så dem var ikke ute etter folk som leka seg litt. Men grunnen til at jeg slapp unna og ikke trådstarter er vel at jeg ikke har mistet lappen hittil noe trådstarter har... Uansett, er ikke mye leking på hovedveien/byen nå ihvertfall.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om det kan virke sånn noen ganger er jo ikke politiet dumme i huet heller, sjansen for at din ''mulige'' oppråna volvo slapp ufrivillig er vel heller liten, når du da har vært borti en lignende sak tidligere så gjør jo ikke det tvilen særlig mindre..merklig men sant så kommer en slædd + kontra ikke akkurat av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg ikke mista lappen en gang før så hadde jeg nok ikke mista den nå heller.. men etter at de fant ut at jeg hadde brudd på §3 fra før så ville de ikke gi den tilbake :p fikk jo anmeldelsen først nå i september så de trodde at jeg kjørte uten gyldig førerkort tilogmed :p volvoer slipper jo lett ufrivilig de da :) hehe.. kjører seff mer rålig nå enn når jeg først fikk lappen.. pleier ikke å kjøre særlig mer enn 20 km/t over fartsgrensa, men liker jo å sladde litt når det er glatt ute..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår