Gå til innhold

Konvertering: lukket kasse til Åpen kasse, spm.

Ranger emnet

VW G3 GTD

Anbefalte innlegg

her er noen specs på elementet:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=513295834&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=11384&ArticleType=1&LanguageNr=20&ArticleCondition=-1

Lengden på røret, altså hvor langt inn i kassen det stikker ja, det kan jeg tenke meg at det har noe å si :)

Den minner meg veldig om de dyre Dynabel subene, til 2 500,-

Og dem trives godt i store lukka kasser, litt avhengi av hva slags musikk en spiller.

Mitt program er desverre ikke bra nok til å regne ut kasse etter de spesifikasjonene som er nevnt på netthandelen. Caad krever mer ser det utsom.

er dette det samme? Tysk side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt og hard du går ut mot dette elementet, det er tross alt laget på samme fabrikk som dine hjertebarn Dynabel-bassene.

Så hvorfor dette elementet ikke skulle være verdt kr.600.- når Dynabel tar kr.2498.- for sin 12 tommer skjønner jeg ikke helt.

Til trådstarter, det var litt lite informasjon å regne ut i fra, men vil anbefale deg å prøve med 4" port oppover (fungerer bra i Golf), prøv deg fram med lengder mellom 20 - 30cm.

Mvh

Dag Johansen

Prøv en av hver da vel, så finner du jo fort ut om det er noe tess... At elementene er laget på samme fabrikk, det bør ikke nødvendigvis ha noe å si, men det regner jeg med at du vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en av hver da vel, så finner du jo fort ut om det er noe tess... At elementene er laget på samme fabrikk, det bør ikke nødvendigvis ha noe å si, men det regner jeg med at du vet ;)

Joda, selvfølgelig er det forskjell, Dynabelen har større magnet etc.

Men at det elementet ikke er verdt 600 spenn synes jeg var en litt drøy påstand!:)

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spent på forklaringen din om hvorfor man må det!

Mvh

Dag Johansen

Vel fordi de fleste produsenter anbefaler det og fordi bla du sier det samme. Greit nok at det funker å ha porten på andre plater enn platen hvor elementet er på noen subber. Men som jeg vet så funker det alltid bra å ha porten på samme plate som elementet.

Jeg mene ri alle fall at det er en god tommelfinger regel å ha porten i samme plate som elementet.

Men jeg sier ikke at det stemmer hver gang, f.eks. så kommer Dali høyttalere som regel med porten på motsatt plate enn elementet.

Men så er ingen lover riktige heller.

Alt er relativt. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider