Gå til innhold

Andre som meg? likesinnende som elsker denne 3 sylindrede overladede bilen

Ranger emnet


millhouse

Anbefalte innlegg

Akkuratt kjøpt meg Daihatsu charade Turbo.

Leter etter likesinnende som elsker denne 3 sylindrede overladede bilen. :)

Den er visstnok ganske sjelden,var heldig (tror) jeg og fant et rustfritt eksemplar.

Gå som et skudd og lader 0,5-0,6 på 3 gir.

Skal montere intercooler på den i nærmeste fremtid og en liten plystre dump. KN er allerede montert.

 

Men som sagt så leter jeg etter andre og utveksle ideer og andre saker med.

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daihatsu er ikke min "cup of tea" men jeg legger ved noen bilder av en Daihatsu som er "tvangsforet".

Bilen er en 3 sylindret Daihatsu Turbo-diesel, med større turbo, "større" intercooler, høyt turbotrykk, dumpvalve og masse masse morro i garasjen, hadde denne bilen 96 drivhjulshester målt på rullende landevei....

Og lyden..........

post-3789-13804852537063_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Daihatsu er ikke min "cup of tea" men jeg legger ved noen bilder av en Daihatsu som er "tvangsforet".

Bilen er en 3 sylindret Daihatsu Turbo-diesel, med større turbo, "større" intercooler, høyt turbotrykk, dumpvalve og masse masse morro i garasjen, hadde denne bilen 96 drivhjulshester målt på rullende landevei....

Og lyden..........

 

 

Er bilen norsk?

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

er vel bare en charade her på forumet, for tiden uten turbo.

 

Men interessant.

 

Har du specs?

 

Som sagt så vet jeg lite,men dette har jeg funnet ut.

986 kubikk , 3 sylidre,en av verdens minste serie produserte turboer.

68 hk orginalt.Men har ingen sikre tall på lade trykket.Men han lader 0,2 på 1 og 2 gir for så og ruse opp på 0,5-0,6 på 3 og 4 gir.Da går d godt,bilen veier tross alt bare i overkant av 700 kg.

 

Veldig lite med trim deler ,men har funnet et sted i england som har noe.Skal til Flissundet på onsdag for en evaluering av hva som kan gjøres.

Har lyst på minst 100 hk

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne bilen er finsk. Navnet på eieren aner jeg ikke, men Hannu høres vel ganske sansynlig ut.

Jeg var på Japantreff der borte, og det var en SVÆRT tung hjemtur med innlagte spy-pauser.

Finlenderne er jo ikke akkurat kjent for å ta det med ro og spytte i glasset, og det var lavvo, sauna, pärrkele og vodka i LANGE baner.

Anbefales absolutt å dra på Japse treff der borte - finlenderne er megahyggelige og det er MASSE rart å se. Og på halvparten av alle bilene er det montert en eller annen turbo.

Vi var et gjeng fra Norge som hadde tatt med oss tre biler fra den engelske Datsunklubben og en bil fra den Nederlandske Datsunklubben. Var dritmorro...

Språket er IKKE noe problem etter klokka 5 om ettermiddagen.

 

Jeg bor i Sarpsborg ja, men har vel ikke sett så mange Charader som ikke er "normale" rundt her... Men, - jeg har vel kanskje ikke sett godt nok etter, kanskje.

 

 

Knut

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår