Gå til innhold

Min Skoda Octavia Turbo.L&K

Ranger emnet

Skodaturbo

Anbefalte innlegg

Ja da legger jeg ut en liten tråd her.Har en ute på prosjekt siden å,men legger ut en her å,er jo her Skoda gjengen holder til :)Regner med at jeg ikke trenger å skrive opp åssen type motor jeg har,men for dere som ikke veit det,så er det en 1.8 turbo,20 ventiler.

Trenger litt tips her,og hjelp..Bilen min går dårlig nå,i forhold til før,da gikk den som en kule.Er chippet,sportsfilter,effektannlegg fra cat og bakover,alu oppgradert resirkulerings ventil,N75j ventil.Alt dette skal holde for et greit oppsett,som er holdtbart til rundt 200 hk og 280 nm,har også turbotrykks måler i bilen,så følger hele tiden med på trykket.Problemet er at trykket er veldig ustabilt,og bilen går ikke bra.Føles nesten litt orginal ut.Kan ikke være lmm,den er skiftet ut for 2 mnd tilbake ca.Skal trimme bilen min mer,bytte turbo osv..Men først skal jeg slite ut K03 turboen min helt,og jeg VEIT at turboen ikke er slitt ennå..Kan det være vacum lekkasje eller lamba`n min?,skal få kjørt en VAG com test til uka,er litt spent på hva det er,og hva som er problemet.

Noen der ute som har hatt samma problemet før,eller har det?

Og kommer oppgraderinger på prosjekt siden snart å,har hatt mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Halla.

Nå skal du høre, nå har turbo trykket mitt forsvinni mere og mere(var helt nede på 0,6 ved et turtall på 5000) og for noen dager siden kom det en veldig rar lyd når jeg slapp gassen, i stedet for ptisss (ikke av dump, men fra filtert, har ikke dump)kom det en slaks kalkun lyd, tru Tru tu tu tu ELLER NO, og bilen kjentes veldig orgnal ut, jeg og min veldig flinke bror tok en titt under panseret, (som jeg allerede hadde gjort) da fant vi ut(OK HAN DA) at det var en veldig stor sprekk undt slangeklemma på toppen av resirk ventilen... etter litt kutting av slangen og på med drit klemme, så var det 1,1 bar der igjenn, WOHO.....................

Ps, klemma vil bli byttet ut, noen tips om hva jeg kan bruke istede? tenkte på og pusse kantene på en strips så den ikke var skarp og prøve det men...

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..Kjør på med en slange klemme du,det er det beste.Fordi det er endel trykk det er snakk om,og en strips funker aldri i verden.Men har et triks på lur her.Det er litt jalla,men funker..Hvis du tar å skjærer opp en vannslange,på ca 3-4 cm.(lengden)Kutter den i midten,og legger den på innsiden av slangeklemmen,og så monterer den på plass igjen ved resirkventilen,da slipper du de skarpe kantene du er redd for,hehe.Eller bruk elektro teip.Kjør på med par runder på innsiden på utsiden av kantene,da slipper du kanten.Det blir tett,og kantene skjærer ikke opp resirkv slangen.Men det var par et triks jeg har lært,opp til deg om du vil bruke det..Jeg veit muligens hva som er problemet på bilen min.Skal inn på Skoda verksted den 9.12,det er mulig lambasonen som er ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...