Gå til innhold

Alternative bremseskiver ?

Ranger emnet

Marulk

Anbefalte innlegg

Noen som vet om bmw-skiver eller saab, passer på omega?

Eller er kanskje tykkelsen anderledes ?

Eller kanskje noen vet noen sider med div.mål ?

Har veldi lyst på noen fine skiver, og håpet jeg kanskje kunne plukke noen fra en hugger??

Hva om jeg vil øke dimmen på skivene må da også huset og calipperen byttes?

Setter veldig pris på svar, om noen kan dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vet ikke hvilke skiver som passer til hvilke biler, men du kan sjekke på sidene til mekonomen om ulike biler har samme delenummer på skivene som din.

Bare fyll i modell og gå inn på bremsedeler.

Så sjekker du delenummer. Er de like vet du at det er samme bremsene på de bilene som din egen.

Litt tungvint, men det er en rimelig sikker metode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest trolig vil ikke noen skiver fra saab eller andre modeller passe bolt on på omega.

Saab 9-3 og 9-5 har samme bakbremser, men forann er innpresset mindre og da vil de ikke passe på omega selv om det er samme boltsirkel

Du kan montere bremsene fra omega 3000, de passer uten noen form for modifisering. (skiver 298X28mm med tilhørende caliper)

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frangran: Var noe sånnt jeg tenkte på, men virker ikke som om man kan søke på delenr på mekonomens hjemmesider...

OpelFanatikeren: 1.Har saab 9-3 og 9-5 mindre inpress fremme enn bak ? 2.Har omega 2.6 så det er disse skivene jeg vil bytte..

Om skivene ikke passer bolt on så gjør ikke det noe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

identiske bremser på 2,6i, 3,0i osv som nevnt, men de er ikke godkjente for mere en 204 hk. Pink har bremser som er godkjente for mere, med pappirer.

Orginal topp som tåler dette har jeg til gode for å se,

men at akslingen tåler 600hk er godt mulig, kommer bare ann på hvordan du bruker de 600hk det! :)

Bremsene kan du ihvertfall bruke opp til 204hk, kan selvsat brukes til mere, men de er godkjente opp til det. Har pappirer på dette vist du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider