Gå til innhold

E85 på B230a

Ranger emnet

uberhenrik

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestemt meg for å teste E85 som fås på statiol rundt omkring, leste på et svenskt forum at det var en som hadde testa.

eneste endring han hadde gjort var å slipe nåla i forgassren til å gi 30% mer drivstoff.

Motoren min går alt for fet, så jeg har tenkt å fylle 20 liter med E85 og 40 liter 99 Racing, håper på å oppnå høyere effekt ved at forbrenningen blir mindre fet, og økt oktan tall E85 er 105.

kommer tilbake til hvordan dette går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde merklige ting med bilen i går....

når jeg skulle hjem fra jobb, så var det plutselig ikke noe kraft i motoren!

jeg kan ikke tenke at jeg hadde mer en 40 hester og 50Nm!

såvidt jeg kom meg opp bakken.

så hadde jeg satt fra meg bilen i en time eller to, og etter det så fungerer plutselig bilen bedre en noengang!

hadde stillt tenninga før i dag, men etter jeg kom meg opp bakken.

fikk sikkert bedre tenning, må justere litt på den etterhvert.

Fikk ikke motoren over 4000Rpm under noen omstendigheter! den gikk på alle sylindere i tilleg. tror jeg skal rense forgasseren og bytte bensinfilter for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye koster e85'n borte hos dere? vi har ikke 99oktanen til shell, men jeg vil tippe du sparer inn det den koster ekstra, med å fylle den tredjedelen e85..?

*her ligger den på ca 8kr.. 8.50 kansje

8 kr ca betalte jeg for de 20 literne jeg hellte på.

får se hvor langt bilen går på en tank før jeg kan si om det lønner seg.

når jeg fyllte 99okt sist og målte km kom jeg til 45 på en 60 liters tank (1.2 liter per mil)

Betalte 10 kr litern for den 99 okt :D på grunn av åpning av sandivika storsenter skulle de sikkert lokke til seg noen kunder:P

nå har jeg overhalt forgasseren, så kansje forbruket går ned på grunn av det.

hadde hull på membranen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en finner en miksturus og får bilen til å funke greit med e85 er jo ingenting bedre, i og med literprisen.. skal jo høre til å ha en del større mengde da, men hvis en greier seg uten å justere på gasseren.. men dette med 99 oktanen ser ikke jeg helt poenget med.. statoil's e85 er 101oktan(hvertfall her borte), så hva du skal med så sinnsykt høyt oktantall skjønner ikke jeg helt.. heller prøve å få den til å funke greit.. 50/50 med vanlig 95, og e85, juster tenningen der etter til den går fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider