Gå til innhold

Bedre å kjøre selv til sjukehus?

Ranger emnet

volvo-Christian

Anbefalte innlegg

shoheyy drøyt det der var a.. sånn er det når ikke ambulansen har lagt om til vinterdekk enda :P

eks i dag så kommer det en uttryknings kjøretøy som ser ut som han har good fart.. med full alarm og lys. jeg stopper selv om jeg har grønt lys..

men han kommer jo i sneigle fart forbi krysset.. faenn blir proveverst på kjip kjøring av dem. var jo nesten ikkke en kjeft på veien hell men han kjørte som en bestemor.

sånn er det når ikke uttryknings folka har lekt seg i snøen fra før når de var yngre som også kalt råning ;) hehe

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du noengang hadde gått utrykningskurs hadde du lært at man aldri, jeg gjentar ALDRI skal passere et kryss på rødt lys annet enn i "sneglefart". Veldig mange ser kun på lyset når de er på vei inn i et lyskryss, og da må man kjøre sakte nok til å kunne stoppe for disse. Selv om det er utrykning er det bedre å bruke et par minutter ekstra på en tur enn å ikke komme frem i det hele tatt..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shoheyy drøyt det der var a.. sånn er det når ikke ambulansen har lagt om til vinterdekk enda :P

eks i dag så kommer det en uttryknings kjøretøy som ser ut som han har good fart.. med full alarm og lys. jeg stopper selv om jeg har grønt lys..

men han kommer jo i sneigle fart forbi krysset.. faenn blir proveverst på kjip kjøring av dem. var jo nesten ikkke en kjeft på veien hell men han kjørte som en bestemor.

sånn er det når ikke uttryknings folka har lekt seg i snøen fra før når de var yngre som også kalt råning ;) hehe

Hvis du tenker litt logisk, så er det kanskje en sånn som deg som ikke ser ambulansen, og faktisk kjører på grønt lys, samtidig som ambulansen er på vei ut i krysset på rødt lys med sirener og blålys. Tror du da at

A: Er greit at ambulansen kjører i 30-40 km/t gjennom krysset

B: eller synes du ambulansen bør ha flat fjøl å lage enda mer personskade?

Du stopper "selv om jeg har grønt" lys sier du. Hvis du har lappen, så har du lest teori, der står det, slipp alltid utrykningskjøretøy fram. Kjenner flere som har mistet førerkort og fått bøter for å hindre ambulanse og brannvesen. Idioter.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par uker siden var jeg på vei for å hente dama på jobb, klokka var ca. 22 og relativt lite trafikk.

Her i Bodø er det 3felts vei, der en kjørefil skifter kjøreretning med lyssignal.

Akkurat da var det kun en fil innover mot sentrum og langt bak i speilet ser jeg en bil med nødblink.

Den kommer nærmere ganske fort og da den er iferd med å ta meg igjen blinker jeg meg bare ut til høyre og slipper den forbi.

Forbi meg suser det en litt eldre Mondeo i e H....... fart med nødblinken på.

Så noen synes tydeligvis at det er bedre å kjøre til sykehuset selv..

Hvis dem ikke skulle rekke kinoen elns da

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære deg jeg stoppa for han som faen fordi han var på vei selv om jeg hadde grønt !! men det tokk jo grusoooomt lang tid !!!

ja har jo respekt for det som faen.. men de kan jo iallefall vise at de vill fram selv om det er grønt !!! kan lett bli missforstått av andre også i den farta de kommer i ;)

men hvis de skal kjøre ambulanse så kan faktisk bare jjeg kjøre kompisen min til sykehuset for det går jo kjappere uannsett ! iallefall i den farta uttrykningsfolka har!

dessuten tar det jo shitt lang tid før de kommer til deg / finne fram hvor du bor osv osv !!! så skal de kjøre i sneiglefart..

lønner det seg ta og ringe ambulansen? finnes jo tilfeller der ambulansen er veldig nødvendig pga ustyr i bilen osv osv ;)

Golf 4

Golf 3

Golf 2

bmw E30 325i

Lenke til kommentar
Del på andre sider