Gå til innhold

trenger tips og råd skal til og bygge en b230/b23 2,7 sugmotor me forgassere

Ranger emnet

biomeck

Anbefalte innlegg

heisan

du finner enklest deler til b23 i sverige.

du bør vel først og fremst finne fram ei veiv med minst 90 slag og h råder smide stempler med rett høyde. Dette alene kommer på 15-20000+ så kommer maskinering og arb med blokk.Toppen du bør satse på bør ha 46/38 ventiler som minimum helst 48/40 store trykkere(fra 10000)405/531 topp.Gassere 48/50mm webre som min

Motor vil da bli på ca 250-280hk og kostet deg minimum 50000.

Dette er det jeg har funnet ut etter å ha bygget en slik for bruke i en gate bil. Driver nå og bygger sammen en 2,6l volvo 16v med data sprut og 4 separate 48mm spjellhus

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG klarer ikke helt å se det helt store med suge motorer.. riktig nok er det jo en nokså rå lyd i svære gassere og sånn, men det blir alikevel liksom ikke helt det samme når en aldri får det "rushet"! er jo ikke noe spesielle tall, isåfall må en jo i gang med sånn monster v8'er opplegg.. 300hk og 250nm(tatt litt ut ifra luften, vet ikke noe nøyaktig hva "dere" lander på med Nm i disse motorene) er jo det en gorm turbomotor leverer, idet den tar av gårde! men for all del, skjønner(og liker vel igrunnen og) at folk liker forskjellig, og at ting kan varriere litt, er ikke det jeg mener, og er heller ikke noe negativ til at folk driver å bygge store sugisser og, men må få lov å trekke litt da jeg heller mot turbo:)

*oj, litt virr-varr innlegg, er trøtt nå jah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være jeg blir flamet for denne:

Men hva med å bygge opp en grom PRV motor?

Jeg vet det er mulig, du får aftermarket deler og det ble solgt et 300 eller 340hk trimsett på 80-tallet..

Ble bla.a. levert en spesiell 340, mener den het Volvo 343CS elns.. Den ble levert med prv6en..

Er en del i USA som også har bygget PRV6 opp med peugot (eller var det renault?) 24v topp og så turbomatet dem.. Men Suge-effekt skal også være mulig, mot at man da oppgraderer innmaten, etc. samt man må jo være flink med oljeskift og gi den god olje.

(den er jo fra før 2.7 el 2.8 liter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er mulig, du får aftermarket deler og det ble solgt et 300 eller 340hk trimsett på 80-tallet..

Ble bla.a. levert en spesiell 340, mener den het Volvo 343CS elns.. Den ble levert med prv6en..

Er en del i USA som også har bygget PRV6 opp med peugot (eller var det renault?) 24v topp og så turbomatet dem.. Men Suge-effekt skal også være mulig, mot at man da oppgraderer innmaten, etc. samt man må jo være flink med oljeskift og gi den god olje.

Dette må da være et MYE grommere alternativ.Liker den tanken der :)

Spørsmålet er vel å finne noen trimdeler,Usa er vel stikkordet som så mye annet

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Wikipedia:

Volvo 363 CS var en konceptbil baserad på vanliga 340 som Volvo byggde i ett fåtal exemplar 1977. Modellen var i början tänkt att bli Volvo 300-seriens prestandamodell, "CS" står för "Competition Services" och var Volvos försök att konkurrera med bilar i GTi-klassen. Den tillverkades bara i elva (11) exemplar då utvecklingskostnaderna blev så höga att man inte ansåg modellen rimlig att ha kvar i en större serieproduktion. Volvo 363 var i grunden byggd på en vanlig Volvo 343, motorn var utbytt mot en 2,7-liters V6-maskin (B27) hämtad ifrån Volvo 260-serien. Växellådan var 5-växlad och, som på övriga 300-serien, monterad bak. Den hämtades ifrån Alfa Romeo som vid samma tidpunkt också gjorde sportbilar med växellådan bak. Exteriören lackerades i silver med röda fartränder. Senare under 1980-talet gjorde man nya kostsammare försök. Man tog fram Volvo 360GLT som fick en vanlig 4-cylindrig Volvomotor med bränsleinsprutning.

Volvo 363 CS bör ej förknippas med Volvo 360.

Volvo_363_CS.jpg

Volvo_363-2.jpg

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider