Gå til innhold

1999 modell Volkswagen Passat 3B 1.8 20V Trendline stasjonsvogn

Ranger emnet

Stian var der Krug

Anbefalte innlegg

Her er da min familiebil!

En 1999 modell Volkswagen Passat 3B 1.8 20V Trendline stasjonsvogn. Fargen er Royal Grün.

Hentet den utfor Oslo nå for en måneds tid siden ca. Måtte ha stasjonsvogn da vi både har hund og barnevogn :)

Bildene jeg har så langt er av interiøret tatt fra førersetet mens vi ventet på fergen fra Bognes til Skarberget, sør for Narvik. Nokia handsfree'n er fjernet og kabler kuttet og kastet. Festet i luftdysen står fortsatt og jeg har satt en magnet til å holde mobilen der nå. Samt en magnet under høyre setevarmer til fruens mobil ;)

interior_1.jpg

Bildene utenfra er når vi stoppet for foreldrene til kjæresten min på Vollan (Nordkjosbotn), 6 mil utfor Tromsø. Her er bilen grå, etter å ha kjørt i kun regn og på våte veier helt fra Oslo.

utvendig_1.jpg

utvendig_2.jpg

På turen la jeg om til piggdekk før vi kjørte over Dovrefjell, siden temperaturen hadde da sunket til 1,5*C. Dette viste seg å være bortkastet tid da temperaturen utelukkende steg derfra og endte på 13*C i Tromsø.. hehe. :P

Se også tråden Nytt frontsett i 1999 Passat 3B stv.

Skal bytte bremseskiver og klosser foran, samt ytre drivakselmansjett på venstre side og vil lage egne tråder på dette. Mulig jeg bytter caliptere foran også da de i dag på service sa de var rustet fast(!)..

Møller Bil Tromsø skal forresten ha kr 6398,16 for jobben, mens Biltema kan selge meg delene for tusenlappen og så gjør jeg jobben selv! :) Drøm videre, Møller ;)

Prosjekt skifte bremser og alt det der! (kommer snart)

Kommer mer bilder og informasjon etterhvert :)

- 2006 mod. Ford S-Max Trend
- 1999 mod. Volkswagen Passat Trendline stv
- 2002 mod. Opel Astra G Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med ny bil =)

har du fått målt drivstoff forbruket å den? lurer litt på en 1.8 20v jeg å.

Er vel ikke så veeldig lavt akkurat, om man sammenligner med 1.9 TDI-motoren. Mine foreldre hadde en 98 mod 1,9 TDI 110hk. Den gikk på 0.5 på mila. Snittet mitt fra Oslo til Trondheim var dog ca 0.7 plussminus i rundt 100-110 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1.8 går som regel på litern. (Bykjøring)

Har vært helt ned i 0.9 på bykjøring også.

Men det har jo mye å si på kjørestilen også.

Kjørestilen har selvfølgelig mye å si. Jeg kan ligge langt over literen også om jeg vil :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider