Gå til innhold

hva skal man se etter på v70 01mod 2.5tdi

Ranger emnet

3325ix turbo

Anbefalte innlegg

Prøv å kom under bilen en tur å se om det lekker olje (spes. fra register) Sjekk også om registerrem og pumperem er byttet i det senere, da dette er en ganske så dyr opperasjon. Som sagt også bremser (håndbrems) Forstilling er ikke veldig holdbart, så kan fort være noe slarkete hvis den har gått litt...:) Sjekk også sentrallås, at den ikke kødder (ikke dyre saken nødvendigvis,men irriterende), alle vinduer... Ellers bare vanlige småting... Om du går opp noe i pris får du jo en D5 som er en del billigere både å vedlikeholde og kjøre med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei registerreim er byttet , alle serviser skal være fulgt, blir jo en del dyrere med d5 en da, får denne for 190t f reg. med hel skinn navigasjon cruisecontroll, telefon, d mangler setevarme (tenkte å etter montere dette,) den har ikke webasto, er d mulig å ettermontere dette? evt pris

her ern http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=11597125&sid=xz4dcbcHcgB830391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. en kollega av meg var ikke fornøyd etter å ha handla bil der. Bilen var forsåvidt meget bra den (98 940 Classic) men:

Sommerdekka var dårlige, så han skulle få en god pris på nye sommerdekk, det han da fikk var noen billige drittdekk som forsåvidt ikke var så biliige alikavel.

Begeret rant over da han tilfeldigvis kom i snakk med forrige eier som kunne fortelle at han var trukket 10 000kr i innbytteprisen fordi sommerdekkene måtte byttes.. Ble en rimelig forbanna kollega av meg da, og selgeren viste ingen nåde og hissa seg opp i andre enden da han forsto at han var avslørt...

Edit: skal også sies at vedkommende selger en del biler i året, og jeg kjenner bare til denne ene episoden.

Vil også virkelig anbefale deg å kjøpe en D5 eventuelt 2.4D (D5 med mindre effekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
v70 01mod 2.5tdi jeg har en sånn som har gått 330 000 nå men har ikke hatt noen av de svakhetene som blir nevnt her...????

Heldig du, men husk at både alle biler og bileiere er ikke like. en den gjengangere er det på de fleste biler, men behandler man bilen med respekt men samtidig bruker den jevnlig holder den bedre enn snittet.

spesielt firmabiler er en utsatt slitedel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...

"Audiraklet" som satt i før D5 er ikke så stillegående eller har bunndrag som nyere common rail, men med riktig vedlikehold, så må du omtrent skyte den for å bli kvitt den.

Hvis du ser på VW/Audiforum, så er det en gjennomgående holdning at dette er en meget bra motor.

Jeg er ikke så sikker på at D5 slår den på forbruk.

Kjøper du dyser fra kerma Tdi får du 25 hk/50Nm mer og lavere forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Har du et godt vedlikeholdt eksemplar og følger godt opp, har du mange hundre tusen km foran deg.

Jeg har også sett at det er oppgitt at den er mer sparsom enn D5. Et gammelt datablad sier 0,49 på landevei på en audu A6 quattro. Jeg har kjørt min (a6 quattro- 330 000km) på 0,53l/mil (kerma dyser)

Det er tilfelle at denne ikke har noen av de feilene som V6 har. Det er bare feil vedlikehold som tar dem. Den lokale taxibussen hadde, sist jeg hørte om den, over 800 000km uten overhaling av motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må skrive litt til da, skulle gjerne kjøpt en nyere med d5 men når prisen er 60t mere var svaret enkelt for meg, dessuten kjenner jeg mange som har hatt denne motoren før i v70 98modeler osv og di har kjørt over 300tkm og uten feil untatt glødeplugger osv da, leser en del på volvoforumet og hvis du søker på d5 og 2.5tdi ser du at det er flere tråder om d5 på feil enn 2.5tdi. men alle som har d5 har aldri problemer sier di. tror nok at begge er brae, men d5 er jo nyere:hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider