Gå til innhold

Kaldstart-problemer med b230et 87'mod. HJELP!?

Ranger emnet

Flaten 87

Anbefalte innlegg

HEI

Jeg har litt problemer med kaldstarten på bilen min, så da håper jeg at dere kan hjelpe meg med dette problemet som er "meget" plagsomt.

"Ok, det som skjer når jeg starter bilen når den er kald, er det at den starter lett med engang, men den fjusker. Den hopper oppånedd på 500-1000 omdreininger hurtig.

Det lukter bra bensin, så jeg anntar at den får for mye bensin. Men når det har gått 5-10 min på tomgang, så er den som normal.

Men hvis jeg kaldstarter den, å gasser/begynner å kjøre med engang, så fjusker den destomer, eller stopper. Å da må jeg kjinne noen ganger før den starter igjen."

Så nå vet dere det, å det hadde vært hyggelig om dere kunne hjelpe meg. Jeg har feilsøkt litt, å vet at dett ikke er LuftMengdeMåler'en.

(noen som har peiling på crossere? Har en yamaha 450yzf 03' som jeg har probemer med. Send PM)

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldstartdysa skal gi ekstra bensintilskudd i ca 5 sek ved 0 grader. Den er styrt av en termotidskontakt som sitter bakerst i toppen. Sjekk også temp.giveren i toppen. Denne har to innbygde motstander, en for Motronic systemet og en for tomgangsregulering.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd du bor langt borte..har ei slik liggende, og jeg trenger jo ikke.. si ifra om du ikke får tak i ei billig, så kan evt jeg bare breve den bort til deg?

Ja, går jo å sende den. får jeg et bra tilbud på den da?

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider