Gå til innhold

Stabæk`n: Volvo 244GL 1975

Ranger emnet

LangFørr

Anbefalte innlegg

• Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja jeg som kjørte den vettu:) Måtte litt satsing (kansje litt over evne også men..) til, for å fån til å sleppe. Hvilken bil

kjørte du? Bra du liker lyden:)

Filmer/klipp kommer nok i morgen!

Mvh Stian Stabæk

Seff, er jo ingenting som overgår en sugis...

Jeg kjørte nok ikke volvo en gang. Parkerte elegant min supervasse golf sugediesel og var tilskuer. hehe.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var å titta der jeg.var fin denna.240 men runde lykter er de fineste etter min mening.

har ikke lest så mye her men er vell ikke org e-motor vell?

likte bilen din ihvertfall

Ja helt enig, runde lykter er finest:) er en original e motor jo, bare 4-2-1 grenrør og 2,5" eksos med en demper. Har akkurat bytta topppakning og bolter, innsugs pakning, o-ringer, toppdekselspakning, manifold pakning, regreim og justert tenninga. Så den går jo tåelig greit nå da.

Kom fram til to konklusjoner etter banetreffet: Diffbrems og 2stk 40mm dobble gassere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da fikk jeg testa bilen på stripa i dag, meldte meg på i street klassen. Da var kjempe moro, selv om jeg ikke hadde sjangs mot div muskel mustanger. Fikk kjørt 4 heat. Helt til det ble avlyst pga regnvær. Slenger i hvertfall ut noen tider og et par bilder jeg fant.

Tider: 201m

Første heat.

Reaction: 1.067

60: 3.748

Kmt: 93.59

Finish: 14.074sec

Siste heat.

Reaction: 1.047

60: 3.352

Kmt: 98.36

Finish: 12.299sec

Ellers hadde jeg høyest hastighet på 102,08Km/h

Har ikke funnet noen ordentlige bilder ennå, men her kommer en liten smakebit i hvertfall.

bilde.jpg

bilde1-1.jpg

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg testa bilen på stripa i dag, meldte meg på i street klassen. Da var kjempe moro, selv om jeg ikke hadde sjangs mot div muskel mustanger. Fikk kjørt 4 heat. Helt til det ble avlyst pga regnvær. Slenger i hvertfall ut noen tider og et par bilder jeg fant.

Tider: 201m

Første heat.

Reaction: 1.067

60: 3.748

Kmt: 93.59

Finish: 14.074sec

Siste heat.

Reaction: 1.047

60: 3.352

Kmt: 98.36

Finish: 12.299sec

Ellers hadde jeg høyest hastighet på 102,08Km/h

Hei, var ikke så ille tider det der.

I 2006, kjørte jeg med 242en min på VÅTT føre i bergen.

Da med noe over 200 sugehester, autolatkasse.

Jeg fikk ikke så sykt mye bedre tider enn deg da:

Reaction: 0.470

60: 2.775

Kmt: 115.20

Finish: 10.618

Det var beste lap'en min, i topphastighet, men jeg hadde reaction ned i 0.130, men da fikk jeg bare 113.65km/t og 60 @ 2.804

Var så sykt glatt den dagen, samt jeg kjørte jo lavprofil (225/35-18) og spant sikekrt 20 meter ut av pit'en (selv etter dekkvarming)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var ikke så ille tider det der.

I 2006, kjørte jeg med 242en min på VÅTT føre i bergen.

Da med noe over 200 sugehester, autolatkasse.

Jeg fikk ikke så sykt mye bedre tider enn deg da:

Reaction: 0.470

60: 2.775

Kmt: 115.20

Finish: 10.618

Det var beste lap'en min, i topphastighet, men jeg hadde reaction ned i 0.130, men da fikk jeg bare 113.65km/t og 60 @ 2.804

Var så sykt glatt den dagen, samt jeg kjørte jo lavprofil (225/35-18) og spant sikekrt 20 meter ut av pit'en (selv etter dekkvarming)..

Var som sagt vått føre og regn når jeg kjørte også, men kan tenke meg hvis en rutinert fører kjørte bilen min, og det var tørt føre, vile jeg kansje havnet på en tid rundt 11 sek. Men men får håpe jeg får prøve flere dragrace, var drit moro! Kansje jeg tilgome kan slå pers`n:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider