Gå til innhold

Bilen trekker dårlig 740 Gl

Ranger emnet


uberhenrik

Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merkelig det der.. Har opplevd at forbruket gikk i været med gåen membran?? Og sef. som du sier at man ikke fikk opp turtallet,men hvor mye er vel avhengig av størrelsen på hullet i membranen..

 

Misforstå meg rett, forbruket kan godt gå opp av defekt membran, men hovedsymptomet er jo gjerne en motor som ikke vil opp i turtall. Og ja, hullet i membranet avgjør hvor tidlig i registeret motoren kutter, men jeg har kun opplevd at membranet revner når det først blir defekt, slik at motoren knapt går over tomgang, men i teorien skal den kunne kutte helt opp til den vanlige turtallsperra.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var forgasseren overhalt, satte på powerfilter også. dette løste alle problemer med dårlig ytelse. jeg fant ut at det var hull på membranen i forgasseren, 1cm stort ca. nå får jeg turtall som faen!

bilen har aldri gått så bra! men av å til når jeg tar gassen i bånn høres det ut som den går på 3 sylindere, dette er bare noenganger. tror jeg må stille tenninga ordentlig med lys så er alt bra. er ikke lenge siden jeg bytta plugger, coil og tennmodul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bilde av en b230a forgasser? lurer på hvilken skrue som egentlig justerer tomgangen. er kun en skrue som har utslag på tomgangen på min, men får ikke justert så mye med den. lurer på hva den andre justerings skruen der gjør fornoe, den har ikke noe utslag på noesomhelst(denne ligger liksom nedi et hull på insuget. den andre skruen sitter liksom rett på forsiden av forgasseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke justere tomgang på gasseren. Bruk heller tomgangsskruen på innsuget. Du kan justere tomgangen på skruen som sitter vendt mot motoren på gasseren, men gjør du det vil du ikke få fuel-cut når du skrur av tenninga, som igjen vil resultere i "dieseling"

 

skjønner, men det skjer ikke noenting når jeg skrur på skruen som sitter på insuget. jeg har stillt på den skruen som er vendt mot motoren for å få tomgang, har "dieseling" noenganger når jeg stopper:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det strøm på magnetventilen der da? Og du har ikke satt pakninga til gasseren feil vei og blokkert tomgangskanalen?

 

Btw, forumet her hoster bilder for deg. Sjekk "Galleri" i menyen på toppen av siden.

 

har ikke satt pakning feil vei, sjekket veldig nøye med at alle hull stemte overens.

hvordan kan jeg kontrollere magnetventilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justering.JPG

 

der var bildet ja

 

Nr 1 på bildet er vel der jeg egentlig skal stille tomgangen, skjer altså ikke noenting om denne er helt i bånn eller helt ute (hvis jeg fjerner den blir det vakum lekasje)

 

Nr 2 her kan jeg stille litt på tomgangen, men bare litt. kan få den til å gå på opptil 750 rpm ca, skrur jeg denne helt ned stopper vanligvis motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår