Gå til innhold

Bilen trekker dårlig 740 Gl

Ranger emnet


uberhenrik

Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm noenganger når jeg gir på så går den bra opptil kansje 3000 rpm også plutselig føles det som den bare går på 3 sylindere, noenganger hjelper det å ta foten av gassen og på igjen. andreganger går bilen helt som den skal. noenganger "stopper" motoren og plutselig går i gang igjen full gass lav rpm, skjedd 2-3 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm noenganger når jeg gir på så går den bra opptil kansje 3000 rpm også plutselig føles det som den bare går på 3 sylindere, noenganger hjelper det å ta foten av gassen og på igjen. andreganger går bilen helt som den skal. noenganger "stopper" motoren og plutselig går i gang igjen full gass lav rpm, skjedd 2-3 ganger.

 

høres ut som om min og din bil har noen felles trekk :)

 

det jeg har funnet ut er at nål i forgasseren har mye av skylda...den blir veldig slitt helt opp med stemplet, slik at den får for feit blandig på tomgang, også hvis du justerer til tomgangen blir "fin" så får den for tynn suppe når forgasseren er "åpen"...

 

jeg prøvde å få tak i ei slik NC nål, men de er ikke å oppdrive nye av lengre...

 

og når den stopper å dra, så hjelper det å dra littegranne i choken da får den mere suppe...

740 bruksbil: B230F med 11:1, KG004, porting og heimsnekkra eksos.

Bil/motorbygge på gang.

Sersjant/lærlingebefal @ Motorverksted Andøya flystasjon (skrur motor på Orionflyene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som tror dette kan skyldes sluttsteget?

jeg har et annet jeg kan teste med som ligger i bilen, skal prøve det senere i dag. tenkte det kunne være denne på grunn av at problemet plutselig dukket opp sånn som det gjorde, av den grunn er det mer sansynlig at det er elektronisk feil en en mekanisk. menmen man vet jo aldri, prøver å bytte hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stillte tenninga litt i går, uten lys.

hade stillt den til 8 grader ved 750 rpm ca

merket der den sto og flyttet den litt. har hissigere tenning nå, bilen går mye bedre og jevnere. neste tank skal jeg fylle vanlig 98 oktan og stille tenninga etter det. hadde litt tenningsbank der tenninga var sammen med bensinen jeg brukte. virker som arbeidsområdet til motoren ble flyttet oppover også, nå trekker den dårligere på lav rpm, men trekker jevnere og trekker til over rødlinja, den mista mye kraft over 4000-4500rpm som den var.

nå går motoren på tomgang uten choke! men fortsatt har jeg den ene skruen halveis ute (på forgasseren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenninga ble bra etter jeg stillte den.

men nå døde bilen igjen, gikk tom for bensin fyllte på reservetanken min.

(har ikke tankmåler så jeg kjører rundt med 5 liter når den stopper)

prøvde å starte den igjen, tar jo litt tid før bensinen kommer inn i forgasseren igjen

så jeg prøvde å starte den en stund.

gikk å henta 10 liter bensin til, siden jeg stoppa rett ved en bensinstasjon.

Fikk fortsatt ikke start.

Faren til dama kom med startkabler, det funka ikke så han tauet meg hjem.

Sjekket tenninga, det var gnist der.

prøvde å taue igang bilen, smallt litt i potta.

når jeg har prøvd å starte den virker det som den tenner noenganger men ikke får start.

Så i bensinfilteret at det lå litt bensin i bunn, og denne gikk litt oppover etterhvert.

nå er den helt full, lurer på om bensinpumpa er gåen.

hva er symptomene på det?

har en B230A motor, er mekanisk pumpe på denne, vet ikke om det er matepumpe i tanken. noen som vet?

hva mer kan gå galt i bensintilførselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være registerreima som har hoppet? Skru også ut pluggene og sjekk om de er våte. Kan hande flottørventilen har satt seg fast.

 

Jeg tenkte samme tanken, så jeg demonterte forgasseren og sjekket at flotøren var i orden.

 

Det var den etter jeg hadde demontert den hvertfall.

 

Tok ut alle pluggene og la ved siden av blokka med kablene i, samtidig som jeg tok bensinslangen i en flaske.

 

Gnist i riktig rekkefølge på pluggene, og bensin i flaska indikerte at tenning var der og bensinpumpa fungerte.

 

Skrudde alt sammen igjen og prøvde å starte med startkabler fra en annen bil.

 

Fikk ikke start!

 

Etter en å ha prøvd en stund, tok jeg ut en av pluggene, gjennomvåt.

 

Det betyr at jeg har gnist og jeg har bensin, men ikke så mye som et smell i potta.

 

Er antydning til tenning av å til, høres ut som den tenner en gang såvidt.

 

Registerreima blir et punkt for sjekking til dagens testing, sammen med å bytte plugger selv om disse ikke er mer en noen uker gamle.

 

Glemte kondensfjerner i dag prøver det også senere.

Mulig jeg bytter kablene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår