Gå til innhold

Bilen trekker dårlig 740 Gl

Ranger emnet


uberhenrik

Anbefalte innlegg

  • Svar 136
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

blir det lettere hvis jeg tar av register reima?

hvis jeg setter motoren i ødp før jeg begynner også tar av beltet og sjekker om alt stemmer overens med:

http://brickboard.com/FAQ/700-900/B230FTimingBeltAlignment.htm

 

Hvordan får jeg av reg.reim spenneren?

Hvordan strammer jeg den når jeg setter den på igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regreim strammeren er det ett lite hull du kan sette en spiker eller noe i. Sett den bare i en skrustikke, press den sammen og sett en spiker i hullet. Er enkelt å få den av, bare en skrue som holder den, men du bør stoppe den fra å hoppe bortover.

 

 

Det enkleste er å ta av alt av reimer, reimhjulet og øvre og nedre registerreimsdekselet (pass på at du ikke skrur av vannpumpa :). Så ser du om merkene på tannhjulene osv stemmer.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:volvsmile Har lest gjennom hele tråden og vil bare si at har det stå-på humøret som kreves, er sikker på at du får start til slutt ! Har du forresten tenkt på at veiva går 2 gang rundt for hver gang tenningsreimhjulet går rundt (det var det som var feil på bilcrossmotoren min, hvis jeg ikke husker feil!) Gammel 242 det da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fannt denne guiden, gjorde ting lettere å forstå

 

http://hacked.free-bsd.org/misc/faq/Bil-mek-bilder.pdf

 

Har litt problemer med å få av vifta, 10mm boltene der sitter som bare det, skal ikke mye til før de blir runde.

 

når jeg skal ta av den koppen på veiva som driver dynamo osv, Må jeg ha spesialverktøy for å få av denne?

Jeg vet at 24mm mutteren som sitter på min er løs så det går ann å skru den ut uten at jeg drar veiva rundt holder det?

i gudiden drar han bilen på starteren for å få den løs.

 

før jeg tar den av, setter jeg motoren i Ødp når jeg har tatt av reima setter jeg tennings drevet til merket sitt.

så setter jeg fordeleren riktig i forhold til Ødp.

når jeg har gjort dette og alle merker er der de skal være burde jeg få start etter jeg har skrudd det sammen.

 

da burde alt være rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:volvsmile Har lest gjennom hele tråden og vil bare si at har det stå-på humøret som kreves, er sikker på at du får start til slutt ! Har du forresten tenkt på at veiva går 2 gang rundt for hver gang tenningsreimhjulet går rundt (det var det som var feil på bilcrossmotoren min, hvis jeg ikke husker feil!) Gammel 242 det da.. :P

 

jepp har fått med meg det, tar av reima for å være 100% sikker på at alt er riktig.

 

problemet kan egentlig ikke ligge noen andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette bilen i gir og med brekket på og bryte litt, eller du kan skru ut starteren og holde igjen svinghjulet med ett stort skrujern. Eller bruke sleggemekk metoden og sette en latmanssarm mot rammevangen, og kjøre på starteren.

 

Eventuelt så kan du bruke muttertrekker, hvis du har og/eller kommer til.

 

Sett kammen i ØDP, så skrur du opp og sjekker om alle andre merkene stemmer.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette bilen i gir og med brekket på og bryte litt, eller du kan skru ut starteren og holde igjen svinghjulet med ett stort skrujern. Eller bruke sleggemekk metoden og sette en latmanssarm mot rammevangen, og kjøre på starteren.

 

Eventuelt så kan du bruke muttertrekker, hvis du har og/eller kommer til.

 

Sett kammen i ØDP, så skrur du opp og sjekker om alle andre merkene stemmer.

 

Setter bilen i gir jeg, blir vel det enkleste.

behøver sikkert ikke mer siden skruen er løs fra før pga skralla jeg brukt til å snurre motoren med var ødelagt så den byttet plutselgig retning og da åpnet mutteren.

 

Da vet jeg hva som trengs å gjøres og hvordan jeg skal gjøre det, takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk den til å starte!

jeg løsna på reg.reima, snurra motoren så nr1 stempel var i ødp.

snurra på kam drevet så det sto på merket sitt.

satte fordeleren rett forbi merket.

 

da starta den, tok en test tur smallt i innsuget hvis jeg prøvde å gi på.

den gikk veldig dårlig, prøvde å stille på tenninga men hjalp ikke så veldig.

 

plutselig så døde den.

etter å ha prøvd å finne rett tenning og prøvd å starte så gikk batteriet tomt og jeg gikk hjem.

 

tror jeg bomma med et hakk på register reima pga smellene i innsuget

 

går ned dit snart og skrur, må få bilen bort siden den står på en byggeplass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var bilen igang igjen, og ikke som sist nå går den faktisk som den skal!

den må ha vært feil heletiden den reima der...

visste ikke at A motorene gikk så bra.

har stillt hissig tenning.

 

nå har det dukket opp en nytt problem...

nå har jeg for høy tomgang.

nå funker faktisk skruen til å justere tomgangen med.

men jeg har fortsatt 1500 i rpm på det minste.

får sjekke i morra om choken er litt på.

 

en annen ting er når jeg tråkker gassen helt i bånn fort, så hakker den litt, som om den går littegrann for rik også etter det kommer det masse aks.

 

det kan kansje ha noe med å gjøre at jeg har 10w40 olje i gasseren istedet for atf. jeg liker aks tilskudet hvertfall

 

:D:D:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg å høre at bilen din endelig går :D Gratulerer.

 

Jeg vil heller tippe at bilen din går litt for magert. Skru ut blandignsskruen en omdreining, og se om ikke det hjelper.

 

Du har ikke skrdd på "den andre tomgangsskruen" (den på gasseren, som brukes for tomgangskompensasjon ved bruk av AC), eller den som kammen på choken tar i?

 

Og har du veldig hissig tenning, så vil også det forhøye tomgangen en smule. Legg tenningen der den skal være, på 7grader at 750rpm.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg å høre at bilen din endelig går :D Gratulerer.

 

Jeg vil heller tippe at bilen din går litt for magert. Skru ut blandignsskruen en omdreining, og se om ikke det hjelper.

 

Du har ikke skrdd på "den andre tomgangsskruen" (den på gasseren, som brukes for tomgangskompensasjon ved bruk av AC), eller den som kammen på choken tar i?

 

Og har du veldig hissig tenning, så vil også det forhøye tomgangen en smule. Legg tenningen der den skal være, på 7grader at 750rpm.

 

Takk takk:)

 

får prøve å stille litt på skruen under der etterhvert.

"den andre tomgangsskruen" har jeg skrudd tilbake der den skal være.

 

den som choken tar i har jeg ikke rørt.

 

tenninga er muligens ganske hissig, kan ikke sjekke den med lys lenger pga nederste reimdrevet ikke er der det skal være, så merket stemmer ikke. går jo ann å lage nytt men.

kansje jeg prøver på det.

 

hvile fordeler og ulemper har hissig tenning forhold til normal eller slapp?

hvordan er det med tanke på forbruk?

 

liker den hissige tenningen jeg har nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skrudde på blandings skruen, det løste biffen.

tomgangen gikk ned. og motoren hakker ikke lenger når jeg gir bånn gass.

 

skrudde først blandings skruen en runde ut, motoren gikk bedre.

to ganger ut enda bedre.

tre ganger, ikke så mye forskjell men det lukta feit blanding og svart røyk.

 

skrudde den tilbake en runde og lot den være der.

testkjørte den en liten stund, aldri hatt så bra akselerasjon!

nå flytter bilen på seg, og nøler ikke hvis jeg tråkker på gassen. da bare gir den på.

 

nå har jeg fått motoren til å oppføre seg som den skal :D

 

blandingen er nok ikke 100% riktig, men ganske nærme.

eneste måten jeg kan måle på er om den går dårlig, hakker og svart røyk ut bak.

 

satte den der den ikke hakket og der den gikk best uten svart røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår