Gå til innhold

kupèlyset borte/automat dropper 1.gir i Drive

Ranger emnet


airone

Anbefalte innlegg

Alt av lys (dvs taklys, hanskeromlys, baklukelys) inni passaten min (98mod trendline stv) er borte.

Har gått over og byttet alle sikringer, og sjekket alle pærene, men alt er OK.

I tillegg har sentrallåsen sluttet å funke på venstre bakdør, men det skjedde lenge før lysene ble borte.

 

Noen som kan hjelpe meg med tips på hvor jeg skal lete videre?

 

Jeg har også mistanke om at automatkassen ikke bruker 1.gir uten at jeg tvangsstyrer den (ved å sette den i "1").

Hvordan sjekker jeg dette enklest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg har også noe tull med sentrallåsen på venstre bakdør.. og lyset i bagasjerommet er borte. Pæren ser hel og fin ut.

 

Jeg har en 99 mod trendline stv. manuell giring dog.

 

jeg skal inn med bilen til audisentrum i morra. får høre hva de har å si.

Har fått antydet fra et annet vw-verksted, at det kan være en defekt "multifunksjonsbryter" som er årsaken. Det ser iallefall ut til at alt dette har en sammenheng.

 

oppdaget forresten også i går, at automatkassa ikke bruker 1.gir hvis jeg ikke tvangsstyrer den (dvs setter girspaken i posisjon "1").

Blir spennende både for meg og lommeboka å høre hva Audisentrum sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid spennende for lommeboken ...

 

Veldig interessert i hva de sier om lys bak og sentrallåsen på venstre bakdør.

 

joda, nå har jeg fått litt mer info.

Masse ledningsbrudd i gummimuffa mellom dørstolpen og døra på begge bakdørene, men det var aller verst på venstre side, der dørlåsen ikke virket. Var ikke første gang de hadde sett sånt forsto jeg.

Disse ledningsbruddene kan forårsake at lys ikke virker, da kupèlys visstnok styres av sentrallåsen.

Er heldigvis ikke helt novise med loddebolt og ledningsrep, så jeg sparer meg 3kkr + mva, på å fiske ledningsbruddene selv.

 

Girkassa viste seg å være en defekt føler, som ikke er alt for dyr å bytte, og setevarmen var muligens defekt varmeelement.

 

Det som ikke var så gøy var at den raklinga på kald motor/oppstart som jeg har trodd var svanehalsene (visstnok også ganske vanlig på passat), muligens er defekt kamkjedestrammer. og _det_ koster penger å få byttet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=airone;2048914

Det som ikke var så gøy var at den raklinga på kald motor/oppstart som jeg har trodd var svanehalsene (visstnok også ganske vanlig på passat)' date=' muligens er defekt kamkjedestrammer. og _det_ koster penger å få byttet...[/quote]

 

Den lyden har jeg å, kjedestrammeren koster ca 1800 kr og ny topplokkpakning koster ca 300 kr. vistnokk kurrant å bytte selv, hvis man holder tunga i rett kjeft og passer på kammer og ventiler osv. mente de på Norsk BIldelesenter. Får bli til våren for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår