Gå til innhold

Max Power legger ned!

Ranger emnet

MrHenrik

Anbefalte innlegg

«Gatebil» ble vinneren

Det ble satset kraftig i «bil og babes-blad»-markedet for et par år siden fra alle de store forlagshusene. Hjemmet Mortensen ga ut «Max for Menn», men Se og Hør Forlaget ga ut «Gatebil».

Først gikk Hjemmet Mortensens satsing på trynet, og nå altså Bonnier Medias. Dermes ser det ut til at «Gatebil» og administrerende direktør i Se og Hør Forlaget, Odd J. Nelvik, vant kampen om de tøffe bilene, bildrømmene og de lettkledde damene.

– De ble markedsleder og de har vært gode. All respekt til «Gatebil» for det. Så får vi se om ikke utviklingen også rammer dem. «Max Power» var markedsleder i England, men har fått kjørt seg. Men som markedsleder stikker du av med litt flere annonser så all ære til «Gatebil», sier Bonnier-toppen.

Sakset fra:

http://www.kampanje.com/medier/article171545.ece

Trist for Max Power-folket dette her.

-

Henrik

---

Tilbake - Nå med ny konto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For og si det slik, har man først lest den Engelske Max Power utgaven, så legger man fort merke til at den Norske utgaven er full av stoff som er kopiert fra den Engelske.

de måtte ha med det når de begynte med bladet..

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit for meg om begge bladene forsvinner. Har lite interesse av og se og lese om Luddrun,Horunn og Jurids seksuelle erfaringer i baksete av en Opel Manta...

Nei, få fram istede ett Norskt seriøst bilblad med gode repotasjer som handler om bil og teknikk samt tips og triks og ikke silikon befenkte "babes".

Det er blader i utlandet som klarer det så det skulle ikke være så vanskelig her heller.

Mulig det er bare meg som begynner og bli gammel og sær :)

Toyota Avensis, D4D TTE 2004 mod

(x)Lexus is200, 1999 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit for meg om begge bladene forsvinner. Har lite interesse av og se og lese om Luddrun,Horunn og Jurids seksuelle erfaringer i baksete av en Opel Manta...

Nei, få fram istede ett Norskt seriøst bilblad med gode repotasjer som handler om bil og teknikk samt tips og triks og ikke silikon befenkte "babes".

Det er blader i utlandet som klarer det så det skulle ikke være så vanskelig her heller.

Mulig det er bare meg som begynner og bli gammel og sær :)

Og du har enda, etter så mange år, ikke fått med deg bladet Bil, Autofil, Motor eller lignende? Gatebil er ikke det eneste norske bilbladet skjønner du...

Martin Sørlie, 1985.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sett på både Max Power og Gatebil som useriøs søppel, og blader jeg kun kjøper dersom jeg selv figurerer i dem - og det gjør jeg jo svært sjelden. Kun en liten notis i Gatebil for et års tid siden (og det blir vel ikke oftere etter denne uttalelsen...). Gjorde forresten et unntak da ITG ble omtalt når jeg tenker etter.

Jeg digger damer og jeg digger biler, men klint sammen i en sånn useriøs smørje blir det nok for mye for en gammel dude som meg.

Forhåpentligvis har den bilinteresserte delen av befolkningen forstått at bilhobbyen er noe ganske annet enn toppløsvask, japsepotter, plystreventiler og tidenes største handlevognhåndtak på bakluka...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne glatt ofre både Autofil, Max Power og Gatebil mot Drive!

Det er jeg tildels enig i, men gi Autofil litt tid, og det kan bli det nye Drive. Jeg fornemmer at de har tatt seg opp i det siste.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg 100% enig i disse siste inleggene.. Damer og bil,i den settingen MAx-Gatebil har er det lite som appelerer til meg.

Står vel ofte notiser om favorittstilling etc til disse damene som elger seg oppetetr panseret ..Hmmm

Har selv svenske Wheels som en favoritt. Kanskje litt mye amcar tiltider,menstår så mye annet bra der som veier opp :)

men når det er sagt,så blir nok Max mere savnet enn om Gatebil skulle forsvinne... De er "litt" mere seriøse spør du meg.

Men så er jeg ikke i deres salgs målgruppe... Kvisete-caps-blond dame og syns Nåzz og Dåmp ventil lyd er den feteste lyden ever:cool:

Siste delen leses med ironi :)

Anders

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har enda, etter så mange år, ikke fått med deg bladet Bil, Autofil, Motor eller lignende? Gatebil er ikke det eneste norske bilbladet skjønner du...

Jo for all del. Det hender jeg kjøper Autofil og Motor kommer i postkassa..

Men synes ikke de kan måle seg med enkelte utenlandske blader som Bilsport, Fast Ford, Classic Ford, Retro cars, Japanees Performance og slike med snev av teknisk innsikt.

Men som sagt, smaken er som baken :)

Toyota Avensis, D4D TTE 2004 mod

(x)Lexus is200, 1999 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg tildels enig i, men gi Autofil litt tid, og det kan bli det nye Drive. Jeg fornemmer at de har tatt seg opp i det siste.

Men synes ikke de kan måle seg med enkelte utenlandske blader som Bilsport, Fast Ford, Classic Ford, Retro cars, Japanees Performance og slike med snev av teknisk innsikt.

Men som sagt, smaken er som baken :)

Sant, så sant!

Jeg likte veldig godt Drive i det at de holdt til endel tekniske artikler, om chiptrimguider, tuningløsninger og generelt var litt mer bilentusiastbasert utover alt det nye som leveres fra forhandlere i form av bil og pressematriell (som jeg synes Autofil oser av...). Dette sistnevnte er klart intressant for de som skal hente ut nybiler osv, men det berører nok ikke meg... :heyyou:

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsport syns jeg er det klart beste bladet i skandinavia hvertfall. De tar for seg en blanding av nyheter, aktuelt, motorsport og mye gatebiler. Uten at det florerer av skrivefeil og dårlige setninger som er beregna på menn/gutter med dysleksi...

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsport syns jeg er det klart beste bladet i skandinavia hvertfall. De tar for seg en blanding av nyheter, aktuelt, motorpsort og mye gatebiler. Uten at det florer av skrivefeil og dårlige setninger som er beregna på menn/gutter med dysleksi...

Apropos skrivefeil... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider