Gå til innhold

Max Power legger ned!

Ranger emnet


MrHenrik

Anbefalte innlegg

Max Power legger ned i Norge

Etter to og et halvt år på markedet ser Max Power seg nødt til å måtte legge

ned. Styling- og tuning-segmentet innenfor bilblader har de siste årene vist

en kraftig nedadgående kurve over hele Europa, noe også Max Power i Norge

har fått merke. Selv om bladet i 2007 har vært på sitt sterkeste rent

redaksjonelt, har dette ikke vært nok til å hindre kjøperflukten. Dette,

kombinert med et kronglet annonsemarked i dette segmentet, gjør at man ikke

lenger finner det lønnsomt å fortsette. Magasinet legges ned med umiddelbar

virkning, noe som medfører at vi ikke kommer til å gi ut nr 12 i 2007.

 

 

Dette fikk vi på e-post.

Nå:Bmw E46

(x)Sabb 9-3

(x)Audi A4

(x)Mercedes 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jeg tildels enig i, men gi Autofil litt tid, og det kan bli det nye Drive. Jeg fornemmer at de har tatt seg opp i det siste.

 

Syns nesten det var mer interessant før jeg. Forrige gang jeg kjøpte det var det iallfall nok av flåsete kommentarer de kunne fint klart seg uten.

 

Jo for all del. Det hender jeg kjøper Autofil og Motor kommer i postkassa..

Men synes ikke de kan måle seg med enkelte utenlandske blader som Bilsport, Fast Ford, Classic Ford, Retro cars, Japanees Performance og slike med snev av teknisk innsikt.

Men som sagt, smaken er som baken :)

 

Helt enig. Bil har muligheten, de kjører endel fine biler og skriver generelt sett godt, men bildene blir små og tekstene kjedelige. Syns Motor blir altfor kjedelig, et bilblad skal da ikke handle om matoppskrifter og cruise til diverse spennende steder. Da kan man kjøpe andre bladet. Mengder av feil er det der og. Men dette er jo tross alt laget for vanlige forbrukere.

 

Dette sistnevnte er klart intressant for de som skal hente ut nybiler osv, men det berører nok ikke meg... :heyyou:

 

Her traff du spikeren på hodet! En ting er jo at Norge faktisk produserer blader som er helt greie med tanke på nybiltester og bruktbilkjøp, for eksempel. Men noen av bladene som harared nevner er jo langt fra det - det er bladet "vi" dødelige kan få bilene våre i, det er blader som omhandler modifiserte biler og bilkultur. Og mens noen av disse faktisk er relativt seriøse, Japanese Performance, Banzai, PVW, PBMW og Fast Ford bare for å nevne noen, har vi vel egentlig ingen slike blader i Norge - blader som omhandler modifiserte biler og områdene rundt dette, uten alt våset du får med på kjøpet.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer fokus på bil, og mindre på lettkledde damer.

Jeg skulle ønske de hadde fler reportasjer om hvordan man gjør forskjellig. Alt fra å skifte luftfilter, til hvordan man sveiser og lakker selv. En godt deljatert guide, som er oversiktelig ønsker jeg meg i et bilblad.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer på Bilsport og er i hovedsak veldig godt fornøyd med de tekniske dybdeartiklene, köpguidene og messe-/treffdekningen. Enkelte ganger har de dog med biler som gjør slengbetegnelsen Spoilernytt ganske treffende.

 

Tidligere abonnerte jeg på det engelske Retro Cars, som var bra, men som etterhvert ble noe ensformig. Nå kjøper jeg enkelte ganger den svenske motsatsen i løssalg. I tillegg kjøper jeg Wheels, Teknikens Värld, Auto Motor & Sport, Nostalgia, Amcar, Autofil osv osv. Tilogmed Traktor hender det at jeg kjøper. Bil rapper jeg hver gang jeg er på HHK og kjører gokart og Motor leser jeg hos fattern. Alt i alt gir dette en brukbar innsikt i bilverdenen. Det er også ganske artig å bla i bilblader fra begynnelsen av 80-tallet. Nybiltest av Volvo 760 GLE kan komme godt med en mørk vinternatt...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vell kjøpt Max Power en gang, det var når Jeg og Traktoren var med i en reportasje fra Bodø, tror faktisk ikke at Jeg har lest hele det ene bladet engang:D

 

Liker også dybdestoff om enkelte ting...

 

Bladet "Traktor-Gromlyd på trykk" som Reodor F nevnte har litt forskjellige artikler om hvordan man gjør ting, feks Turbokonverterer Osv...!

 

Mvh

Gunnar

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja dette kom ikke som noen overaskelse. MaxPower var det desidert dårligste/kjedeligst bladet jeg har lest. Abbonerte på det, men sa opp abonementet etter 3nr. Greit at Gatebil er fullt av fjas, men det kan iallefall være morsomt å lese også.

 

For min del så er det Bilsport som er bladet.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autofil er etter min mening det beste norske bilbladet om dagen, kanskje sammen med Vi Menn Bil.

Men det går vel rykter om at Ronnie Krabberød skal blåse liv i det uomtvistelig beste norske bilbladet ever, nemlig Right On. Håper det stemmer, det er et blad som man ikke er ferdig med etter 10 minutter. Skikkelige artikler om hver enkelt bil, dog litt mye amerikansk

Ellers er ikke Carburetti dumt, men noe av det blir litt sært

 

Gatebil og Max har mye reportasjer som kunne blitt bra hvis de gikk litt dypere inn i sakene, og kutta ut noe av vrøvlet.

Greit med bilder av damer fra treff o.l., men ikke egne reportasjer om damene. det gjør andre blader lenger opp i reolen bedre

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan si at jeg ikke liker hverken gatebil eller max power bladet.. enkleste grunnen er skrivemåtet og hvor uproffe de framtrer.. samt at om jeg vil se halvnakne/nakne damer, så kjøper jeg pornoblad, ikke bilblad, da ønsker jeg og se og lese om bil, ikke damer!

 

via VACN får jeg da Bil og AMS (auto motor og sport) .. sistnevnte synes jeg da er bedre enn bladet bil! de har man gode artikler, ikke dårlig skrevet som f.eks som gatebil og MP!

 

 

dette var min mening!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du har enda, etter så mange år, ikke fått med deg bladet Bil, Autofil, Motor eller lignende? Gatebil er ikke det eneste norske bilbladet skjønner du...

 

Sorry, men de tre bladene du nevner er "seriøse" gubbeblader med tullete repotasjer om nybiler, beste piggdekka og annet vas for eldre...:zzzz:

 

Autofil er på lik linje med Gatebil...:crazysant:

 

Klippesaksa og skribentene tar HEL AV i negativ retning og det er desverre langt mellom riktige skikkelige repotasjer, SELV om bilene de presenterer et helt topp..

 

Men de blir som regel torpedert av håpløse skribenter...

 

Enkle innformative bil repotasjer som de i div Børsen blader er ikke mye fansy, men mye mere lesbart...

 

Å MAX Power...

 

ER BEST på engelsk...:thumb

ikke no teit look alike greier... :Devil:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har gjennom en årrekke kjøpt mer eller mindre det som er å oppdrive av bilblader og det er sørgelig få som viser seg å gjøre varig inntrykk. Norske Max Power var ikke bra,- hvor mange i redaksjonen brant for bil?

 

Drive var vel det siste norske bladet jeg hadde et godt forhold til, da spesielt pga Bolneset og Benkow på tur. Alltid artig, samt journalister som evnet å formidle kjøreglede i skriftlig form.

 

Nå for tiden abbonerer jeg på EVO Magazine, og det er etter min mening såpass overlegent bra at jeg kan styre meg for f.eks bilsport og blader av typen Max Power/Redline. Dog hender det de blir handlet inn på lik linje med Banzai/Japanese Performance på grunn av en spennende artikkel her og der. Kan også anbefale Practical Performance Car, men det er vanskelig å få tak i. Masse gode tekniske artikler om motor/drivverk/understell.

 

Gatebil må jeg dessverre handle av og til pga bekjente linselus som sniker seg med i en artikkel eller to. Autofil må vel sies å ha en veldig bred apell, men er nok litt "soft" for den harde kjernen av bilentusiaster. Jan Erik foteller meg om størrelsen på nye BMW M3 sitt eksosanlegg.., mens jeg vil vite om den er fin å balansere på gassen med fullt øs i 3 gir.. :well:

 

En uønsket bieffekt av bilhobbyen må være alle bladene som hoper seg opp. For ikke f.. om jeg kaster dem. Må vel tenke på å lage et bibliotek etterhvert. :lol:

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår